Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

puutarha ja kukkaihmiset! katseet tänne! :)

Vierailija
19.04.2006 |

eli kertoisitteko helppohoitoisia ja kauniita, värikkäitä parvekekukkia? eli mitä ei onnistu ainakaan kovin helposti tappamaan, minä kun olen huoo niitä hoitamaan, en muista kastella ta i kastelen liikaa... argggh!!

sama juttu siäkasveissa, eli mitkä viherkasvit ja mitkä kukat on helppo pitää elossa?

mitkä puhdistavat ilmaa ja mitkä sitten tuovat niitä pölytiissiöitä yms huoneilmaan?

SUUR KIITOS!!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin tosi vaativia! Pitää nyppiä ja kastella usein. Itse olen laiska hoitamaan kukkia ja viime kesänä pihallamme menestyi ainakin marketat (päivänkakkaran näköiset) ja pelargoniat sekä neilikka ja ulkomuratti. Kaikki kestivät tilapäistä kuivuutta.

Sisällä lohikäärmepuu, rahapuu ja yleensäkin palmukasvit, joita ei tarvitse usein kastella. Puhdistavista ei tietoa.

Vierailija
2/7 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa kukkienkastelupäivä, eli joku määrätty päivä, jolloin kastelee kukat. Esim. vaikka siivouspäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusupapu on myös helppo

Vierailija
4/7 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petunia ja orvokki tosiaan vaativat nyppimistä, että pysyvät kauniina koko kesän. Verenpisara on kaunis, begoniat ja samettikukat ovat myös aika helppoja.

Sisäkasveista rönsylilja, traakkipuut, saintpaulia, anopinkieli, anopinhammas, viirivehka kuten joku mainitsi. Vehkat yleensäkin, kuten malaganvehka.

Vierailija
5/7 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateelta suojassa, kestävät kovaakin paahdetta: petuniat, pelargoniat, samettikukat. Helppo nyppiä, kun kukat ei ole pieniä.

Puolivarjossa menestyy melkein mikä kukka vaan. Köynnöksistä helppoja on esim. keijunmekko ja köynnöskranssi. Kranssista pitää vaan nyppiä kukat ennenkuin tekee siemenkotelon (-> lakkaa kukkimasta)

Mulla oli viime kesänä myös miljoonakelloja. Sellainen rönsyävä, samantapaiset kukat kuin oetuniassa, mutta pienemmät. Menestyi sekä aurinkoisessa että puolivarjossa. Kasvaa isoksi ja näyttäväksi (amppelikukka).

Vierailija
6/7 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on se puolukanlehden näköinen uusi vehkakasvi, jota nykyään on kaikkialla. Kasvattaa sellaisia pitkiä oksia, lehdet tummanvihreät ei mitenkään hirveän isot. Kasvaa tosi nopeaan ja tekee koko ajan uutta alkua. Joku viherihminen varmaan muistaa sen nimenkin.

Vierailija
7/7 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä nukkumatti ja viirivehka on ainakin melko helppoja, jos viirivehkan unohtaa kastella, niin alkaa nuokkua, mutta yleensä virkoaa takaisin.

Huoneilmaa puhdistaa ainakin rönsylilja...olikohan se oikea nimi?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi