Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos sijoituskämppä on molempien puolisoiden nimissä

Vierailija
10.03.2018 |

Niin miten vuokralaisen maksama vuokra ilmoitetaan verottajalle? Voiko laittaa vain toisen verotukseen vai pitääkö olla molempien nimissä eli 50/50?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo pitää laittaa 50/50. En tosin tiedä, miten tarkasti verottaja tuota valvoo. Toisaalta en myöskään ymmärrä, mitä hyötyä olisi laittaa tuo vain toiselle.

Vierailija
2/9 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aika vähän jäljellä puolisoiden yhtesiverotuksesta. Eli  vuokrasta (= pääomatulosta) maksaa veroa se, joka tulon saa. Eli maksatte tässä tapauksessa vuokratulostanne molemmat veroa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat puolisot käyvät töissä, niin pitääkö molempien palkat ilmoittaa erikseen omilla veroilmoituksilla vai voiko molemmat palkat ilmoittaa (yhteenlaskettuina) vain toisen veroilmoituksella?

Vierailija
4/9 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos molemmat puolisot käyvät töissä, niin pitääkö molempien palkat ilmoittaa erikseen omilla veroilmoituksilla vai voiko molemmat palkat ilmoittaa (yhteenlaskettuina) vain toisen veroilmoituksella?

Sama juttu. Eli palkkoja ei lasketa yhteen vaan kumpaisenkin palkkatuloja verotetaan erikseen. - Ei pääomatulona vaan, kumpaisenkin ansaitsemana anisotulona.

Vierailija
5/9 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on yksi typerä poikkeus jossa avioparin verotus muuttuukin yhteisverotukseksi:

koska minulla on tmi ei mieheni saa veroehdotusta omista tuloistaan vaan verotus tehdään molemmille vasta kun yritykseni veroilmoitus on lähetetty. Siitä huolimatta että vastaan omista veroistani täysin itse eikä miehelläni ole mitään tekemistä yritykseni kanssa.

Vierailija
6/9 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on yksi typerä poikkeus jossa avioparin verotus muuttuukin yhteisverotukseksi:

koska minulla on tmi ei mieheni saa veroehdotusta omista tuloistaan vaan verotus tehdään molemmille vasta kun yritykseni veroilmoitus on lähetetty. Siitä huolimatta että vastaan omista veroistani täysin itse eikä miehelläni ole mitään tekemistä yritykseni kanssa.

Verotus kyllä on tässäkin tapauksessa erikseen, esitäytetyllä ei vaan näy lopputulosta.

Vierailija
7/9 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ilmoitettava omistus% mukaan. Eli jos 50/50 niin molemmat ilmoittavat oman osuutensa ja siinä samalla myös ilmoitetaan se, paljonko omistaa.

Yhdessä me ainakin miehen kanssa aina veroilmot tehdään saman pöydän ääressä, omilta läppäreiltä, niin tulee vamasti huomioitua että tasan menee kun kaikki sijoitusasunnot on puoliksi molempien omistuksessa.

Eikä tuo nyt mitenkään ongelmalliseksi ole koskaan koitunut.

Vierailija
8/9 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotus kyllä on tässäkin tapauksessa erikseen, esitäytetyllä ei vaan näy lopputulosta.

No selitäpä miksei mieheni saa esitäytettyä kuten kuuluisi?

Vierailija
9/9 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Verottaja ei tiedä, onko puolisosi osallistunut firmassasi työntekoon ko. vuonna vai ei.

Kannattaa katsoa molemmille tulevat tulot ja se onko hyvä laittaa osa firmasi tuloksesta miehellesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän