Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheen ylipaino

Tiinamaria
10.03.2018 |

Hei,

Mistä olette saaneet apua perheenä liittyen ylipainoon? Olen jo muutaman kerran ollut yhteydessä kouluterveydenhoitajaan ja kysellyt mielipidettä lapsen painosta. On sanottu vaan että joku liikuntaharrastus vois olla hyvä, mutta että painosta kannata olla huolissaan. Ystäväni kaverin koulusta taas oltiin yhteydessä ja alettiin yhdessä etsiä ratkaisua. Olen lukenut Sinkkosen hyviä kirjoja + muuta kirjallisuutta asiaan liittyen. Pitääkö tässä olla sitten johonkin lasten sairaalaan yhteydessä että saisi apua? Pitääkö olla lähete? Perus ravitsemusterapeuteista ei ole tietoa, eikä edes olisi varaaniihin :(. Koko perheen pysyvään elämäntapamuutokseen tarvitaanapua. Ylipaino on vienyt 10 v pojalta itsetunnon. Katsoin netin taulukosta että sen ikäisen lapsen paino on suuri 39 kg ylöspäi, mun lapsel olisi sen mukaan 18 kg ylipainoa. Pituutta nn155-160 cm en oo mitannut hiljattain. Lapsi alko lihomaan heti 1. Luokalta lähtien.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on vain lapsen ylipainosta, kehotan katsomaan lapsen lautaselle: puolet vihanneksia ja se toinen puoli kanaa/lihaa/kalaa.

Riisiä/perunaa/pastaa vain pikkumäärä.

Ei karkkia, ei napostelua.

Illalla leipä hyvin päällystettynä tai vaikka munakokkeli vuorotellen ja maito/mehu.

Sama aamulla.

Mun tyttö oli ylipainoisuuteen taipuvainen, mutta tällä "reseptillä" on saatu hoikka nuori nainen aikaan.

Emme me hoikuutta ihannoi, mutta saatiin kuitenkin mahdolliset ylipainovaivat ja -sairaudet kuriin.

Vierailija
2/2 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä!

Ylipaino tuntuu seuraavan jo 4.sukupolvessa. Itse myös olen ylipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi