Vaateteollisuuden uudet tuulet
Tulevaisuudessa vastteita valmistetaan enää vain ekolohidists syistä tietty rajattu määrä. Nämä erät brändätään kovalla hypetyksellä erityäin halutuiksi, mikä nostaa vaatteiden kysynnän ja hinnat pilviin. Ainoat jotka häviä on tässä ne joilla ei ole varaa laittaa teepaitaan pariasataa, paitaan kuuttadataa ja housuihin tonnia.
Kommentit (9)
Ainahan näitä ennustuksia tulee, ja aina ne kaikki menevät yhtä pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa ommellaan vaatteita itse. Kaikkien on osattava tehdä paita, pitkät housut, bleiseri ainakin itselleen, saadakseen koulun päättötodistuksen.
Vanhan ajan kapioiden tyyliin joista tytöille ivallisesti puhuttiin.
Missä välissä ehdit ompelemaan itsellesi vaatteita jos on yhteiskunnan vaatimuksesta töissä 24/7.
Ei kyllä haittaisi yhtään jos viiden euron kertakäyttöräteistä päästäisiin eroon lopullisesti
Kuulostaa hyvältä. Ei haittaa minua, ostan muutenkin uusia vaatteita niin harvoin.
Eihän tuossa ole mitään uutta. Ennen kuin halparättiteollisuus tuli ja jyräsi, vaatteet olivat kalliita. Viime vuosisadan alussa about aloittajan mainitsemissa hinnoissa tai ylikin.
Mitä silloin tehtiin? Käytettiin tarkkaan ja kierrätettiin materiaalit. Vaatteisiin säästettiin, niitä omistettiin vähän ja ne olivat laadultaan ja tekotavalta kestäviä.
Jos emme halua lastemme hukkuvan paskaan, tähän tosiaan pitäisi palata.
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa vastteita valmistetaan enää vain ekolohidists syistä tietty rajattu määrä. Nämä erät brändätään kovalla hypetyksellä erityäin halutuiksi, mikä nostaa vaatteiden kysynnän ja hinnat pilviin. Ainoat jotka häviä on tässä ne joilla ei ole varaa laittaa teepaitaan pariasataa, paitaan kuuttadataa ja housuihin tonnia.
Minulla on varaa laittaa paitaan kuuttadataa, jopa seittemäädataa.
Ne kulkevat sitten joulukuusina keillä ei ole varaa ostaa kalliita vaatteita tai taitoa tehdä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa ommellaan vaatteita itse. Kaikkien on osattava tehdä paita, pitkät housut, bleiseri ainakin itselleen, saadakseen koulun päättötodistuksen.
Missä välissä ehdit ompelemaan itsellesi vaatteita jos on yhteiskunnan vaatimuksesta töissä 24/7.
Olettaen että kouluaikoina.
Ei töissä oleva ehdikään.