Työpaikkakiusaaminen - Miksi minä?
Hei kaikille!
Opiskelen Itä-Suomen yliopistossa aikuiskasvatustieteitä ja olen tekemässä kandidaatin tutkielmaani työpaikkakiusaamisesta. Tutkielman ohjaajana toimii Juha Kauppila. Kiinnostukseni kohdistuu tutkimuksessa kiusatun näkökulmaan. Onko sinulla kokemusta työpaikkakiusaamisesta joko menneisyydessä tai mahdollisesti edelleen? Toivonkin, että kirjoittaisit minulle oman tarinasi. En määrittele kirjoituksen pituutta ja voit vapaasti vaikuttaa kirjoituksen muotoon. Kaikki kirjoitelmat käsitellään luottamuksellisesti anonymiteetin säilyttäen ja sisältöjä käytetään vain tutkimustarkoituksiin.
Kirjoituksen aiheena on kuvailla omaa matkaansa kiusattuna. Tämä kattaa siis kokemuksia kiusatuksi joutumisesta, kiusattuna olemisesta sekä mahdollisesta selviytymisestä. Erityisesti minua kiinnostaa millainen kokemus kiusaaminen itsellesi oli, millaisia keinoja käytit selviytyäksesi ja millaisia vaikutuksia kokemuksella oli itseesi ja nykyiseen elämääsi? Jos olet edelleen kiusattuna kertomuksen lopun voi jättää avoimeksi tai voit hahmotella mahdollisia toimintasuunnitelmiasi tai toiveita asian suhteen.
Apuna voit käyttää seuraavia kysymyksiä: Miksi minä? Millä tavoin minua kiusattiin? Kuka tai ketkä siihen osallistuivat? Mikä tai kuka auttoi minua jaksamaan? Millaisia tunteita ja ajatuksia kokemus herätti? Millaisia ratkaisuja tein? Millaisia vaikutuksia kokemuksella oli minuun ja nykyhetkeen?
Kertomukset voi palauttaa sähköpostitse: Saraak@uef.fi
Sara Karhu
Itä-Suomen yliopisto
Up. En ole ap. mutta jeesaan vähän uppaamalla.