Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitovapaalla ja järjetön väsymys

Vierailija
09.03.2018 |

Johtuisiko se älyllisen toiminnan puutteesta? Liiasta sosiaalisesta kanssakäymisestä lapsen kanssa? Jostain fyysisestä?

Olen aivan poikki joka päivä. Silmät eivät aamuisin meinaa aueta ollenkaan, vaikka nukun 7-8 h yössä. Kerran kaksi saattaa lapsi alkaa itkeä yöllä, muttei onneksi enää valvo tuntikausia huutaen kuten vauvana. Iltaisin yleensä piristyn, kun lapsi menee nukkumaan ja saan jotain omia juttuja tehtyä. Aamulla ja päivällä en jaksaisi touhuta mitään, ruoanlaitto ja siivoilu ei huvita yhtään, kun vaan väsyttää. Haukottelen, kun luen lapselle kirjaa. Seison pihalla ja tuijotan tyhjyyteen lasittunut katse silmissäni, kun lapseni leikkii lumessa.

Huomaan myös kärsiväni jännityspäänsärystä todella usein, niskahartiaseutu on todella jumissa ja etenkin aamuisin, kun herään, sattuu usein päähän, niskaan ja leukaperiin. Narskutan aika paljon.

Onkohan tämä ihan normaalia väsymystä? Syön silloin, kun lapsi syö ja ulkoilen päivittäin. Minusta on tullut kamalan aloitekyvytön ja väsynyt sen jälkeen, kun lapsi syntyi. Ensimmäinen vuosi oli yhtä piinaa, kun en saanut nukkua yhtään yötä rauhassa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua!! Meillä vauva on 9 kuukautta.

Voimia <3

Vierailija
2/7 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä verikokeissa. Hb voi olla vielä tuossa vaiheessa alhainen. (Mulla on vieläkin, vaikka kuopus täyttää neljä – pitäis varmaan taas syödä rautaa.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Univelat ei kuittaudu hetkessä. Syötkö d-vitamiinia? Ja rauta-arvot tulisi kanssa tarkistaa, anemia aiheuttaa väsymystä. Sitten jollain kilpirauhanen alkaa oikkuilemaan synnytysten jälkeen. Sen yhtenä oireina on väsymys. Sitten tietysti on masennus. Ja myöskin väsymystä voi aiheuttaa se että ei ole aikuista seuraa. Käytkö jossain kerhossa jossa näet muita aikuisua tai päösetkö harrastamaan.

Itse myös väsynyt taaperon äiti, itse tällähetkellä väsymys tulee rikkonaisista öistä koska herää joka yö kerran. Kerran kuussa nukkuu koko yön, tänä aamuna 6.35 heräsi omassa sängyssään. itselle unta viime yönä melkein 7h yhteen putkeen mutta pääsääntöisesti menen liian myöhään nukkumaan.

Vierailija
4/7 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman ajan puute väsyttää

Ukko hoitaan lasta ja lähe baanalle

Vierailija
5/7 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Univelat ei kuittaudu hetkessä. Syötkö d-vitamiinia? Ja rauta-arvot tulisi kanssa tarkistaa, anemia aiheuttaa väsymystä. Sitten jollain kilpirauhanen alkaa oikkuilemaan synnytysten jälkeen. Sen yhtenä oireina on väsymys. Sitten tietysti on masennus. Ja myöskin väsymystä voi aiheuttaa se että ei ole aikuista seuraa. Käytkö jossain kerhossa jossa näet muita aikuisua tai päösetkö harrastamaan.

Itse myös väsynyt taaperon äiti, itse tällähetkellä väsymys tulee rikkonaisista öistä koska herää joka yö kerran. Kerran kuussa nukkuu koko yön, tänä aamuna 6.35 heräsi omassa sängyssään. itselle unta viime yönä melkein 7h yhteen putkeen mutta pääsääntöisesti menen liian myöhään nukkumaan.

Menen kyllä myös liian myöhään nukkumaan, mutta en saisi mitään omia hommia tehtyä, jos menisin samaan aikaan lapsen kanssa. Ennen kuitenkin pärjäsin ihan hyvin 7-8 tunnin unilla. Nyt taas tuntuu, ettei se vauva-ajan univelka kuittaannu millään unimäärällä. Tuo narskutus saattaa johtua myös siitä, että alitajuisesti stressaan vieläkin yöherätyksiä. Ja niitä tulee kyllä vieläkin, mutta ollaan menty koko ajan parempaan suuntaan. Nyt olen vihdoin saanut yöimetyksetkin loppumaan.

Hb taidettiin ottaa jälkitarkastuksessa ja ainakin silloin se oli normaali. Menetin kyllä paljon verta synnytyksessä.

Kilpirauhaskokeita voisin harkita, sillä olen lihonutkin aivan järjettömästi viime kuukausien aikana. Ap

Vierailija
6/7 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan päivittäin D-vitamiinia 30 mikrogrammaa. Nyt olen viikon ajan kokeillut myös jotain mama multivitaa, jota jäi yli raskausajalta.

En ainakaan vielä ole huomannut vaikutusta. Ap

Vierailija
7/7 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain, että aikuinen tarvii vähintään 3h YHTÄJAKSOISEN unipätkän per yö. Sehän ei sinulla toteudu, jos pari herätystä yössä. Tsemppiä, toivottavasti koko ajan vähän helpottaa. Voit myös kehitellä jonkin (älyllisen?) tavoitteen itsellesi, jos se inspiroisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme