Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan menot paisuivat 14,8 miljardiin euroon vuonna 2017 - toimeentulotukea sai yli 400 000

Vierailija
08.03.2018 |

Kelan mukaan yli neljännes etuusmenoista kului sairausvakuutuskorvauksiin. Etuusmenoiltaan toiseksi suurin ryhmä olivat eläke-etuudet. -IL

Miten sairausvakuutuskorvauksiin ja eläke-etuuksin menevää summaa voitaisiin vähentää? Meillä ei ole näihin varaa. Näyttää siltä että kummankin suurimman menoeräryhmän etuuseurot valuvat tietyn ikäryhmän pohjattomiin taskuihin.

Kommentit (11)

Vierailija
2/11 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron nyt esimerkin kaveristani. 30+ nainen, joka on heittäyn( hyysättäväksi. Elänyt jo yli 10 v yhteiskunnan tuilla. Kuntoutustuki, eläkkeensaajan asumistuki, toimeentulotuki. Lääkkeet menevät yhteiskunnan kukkarosta myös. Mt-ongelmia ja ei haluakaan mennä eteenpäin. Tottunut siihen, et muut hyysää. Vanhemmatkin kohtelee kuin vauvaa. Samoin psykiatrian poli. Kaikki asiat hoidetaan puolesta. Se motivoi pötköttelemään eläkkeellä ja syömään pizzaa ja sipsejä. Ylipainon takia leikattu jo jokapaikasta. Sata muuta sairautta elämäntapojen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 65-vuotiailta ilmainen sairaanhoito, hammashoito ja rokotukset pois. Eläke määräaikaiseksi, max. 20 vuotta.

Vierailija
4/11 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansa vanhenee jyrkästi,nuoret syrjäytyy pahasti ja poismuuttaneita ja Vela-porukkaa korvataan kielitaidottomalla tuontiväestöllä.

Miettikääs miten yhtälön (=Suomen) käy?

Vierailija
5/11 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko maahan läpsyttämisellä mitään vaikutusta asiaan?

Vierailija
6/11 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä Suomelle on siitä että vanhukset elävät mahdollisimman pitkään?

Vierailija
7/11 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei päätä mihin "meillä" on varaa. Minusta esim voisi poistaa kaikki tuet joita itse en käytä, koska ei ole esim lapsia, mutta asia ei ole minun päätettävissäni.

Vierailija
8/11 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sairausvakuutuskorvauksiin ja eläke-etuuksin menevää summaa voitaisiin vähentää?

Aktivointimalli! Edellytetään, että saadakseen sairausvakuutusta, pitää käydä kolme kertaa viikossa jumpassa, salilla tai kalliokiipeilemässä.

Saadakseen eläke-etuuksia pitää opiskella jotakin varmasti työllistävää alaa. Kaikkien (paitsi poliitikkojen) pitää kouluttautua uuteen ammattiin, koska eläkkeisiin ei vaan ole rahaa.

Vierailija
9/11 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, kun kerran on varaa antaa miljonääreille 6000 euroa kuussa vuosikymmenien ajan, ei ole hätää.. t Lindenin Suvi

Vierailija
10/11 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppu tulee kirjoitti:

Kansa vanhenee jyrkästi,nuoret syrjäytyy pahasti ja poismuuttaneita ja Vela-porukkaa korvataan kielitaidottomalla tuontiväestöllä.

Miettikääs miten yhtälön (=Suomen) käy?

Veroja nostallahan nää asiat on yleensä ratkaistu.

Itse sanoin Suomelle moro.

kk ansiot nut 13 000e verot 15%. Oman eläkkeen joudun säästämään. Terveydenhoito ilmaista.

Vierailija
11/11 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei päätä mihin "meillä" on varaa. Minusta esim voisi poistaa kaikki tuet joita itse en käytä, koska ei ole esim lapsia, mutta asia ei ole minun päätettävissäni.

Omilla pienillä valinnoillaan jokainen meistä päättää, mihin meillä on varaa. Itse maksan jatkossa mahdollisimman vähän veroja Suomeen enkä osta täältä juuri mitään tavaroita tai palveluita 🙂.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi