Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan säästettyä 1000e toukokuuhun loppuun mennessä? Parhaat vinkit kehiin.

Vierailija
07.03.2018 |

Asumiskulut 560e/kk (sis. vuokra, sähkö ja vesi) puhelin ja netti yht. 45e/kk. Auton maksut, bensat ym. 60e/kk keskimäärin. Näistä on hankala karsia.

Palkkani on pieni ja epäsäännöllinen. Nollatuntisopimus ei anna mitään turvaa tai säännöllisyyttä. Tässä kuussa palkkaa tulee noin. 1500e ja ensi kuussa about saman verran, ehkä pari sataa enemmän. Päälle asumistuki, jos uskallan nostaa ilman pelkoa takaisinperinnästä. Hankalaa epäsäännöllisten tulojen kanssa tuo tukirumba.
Yritän katsella jotain keikkatyötä lisäksi.

Haluan säästää, jotta pääsisin ulkomaanmatkalle, jotta unohtaisin tämän kurjuuden, epävarmuuden ja työelämän surkeuden edes hetkeksi.

Hyviä vinkkejä, jotta saisin summan revittyä kasaan jotenkin?

Luonnollisestikaan en syö ulkona, osta vaatteita tai harrasta mitään maksullista. Autoa käytän vain työmatkoihin, kun sinne ei kulje julkiset ja liian pitkä kävellä tai pyöräillä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on pakolliset menot n. 700 euroa kuukaudessa, lisäksi ruoka n. 200 euroa. Jos laitat kummastakin tilistä heti 500 euroa jemmaan, jää sinulle vielä satanen. Kai sinulla on käytössä kirjanpito, mihin laitat kaikki tulot ja menot? Siitä näet, mistä voit karsia.

Vierailija
2/16 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500-1700e nettopalkka? Pakolliset menot 665e. Siitähän jää jo 800-1000e/kk ruokaan ja kaikkeen muuhun. Helposti siitä tonnin kolmessa kuussa säästäisi, jos olisi pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko maaliskuun tili on tullut?

Nyt kolmena kuukautena aina se 340e syrjään niin siinä se on. Nyt voit ottaa myös kevyemmän syömisen kuurin käyttöön, koska syömiset on ne, joista voi eniten pihistää ja mihin voi vaikuttaa.

Vierailija
4/16 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä nyt hyväksesi ruoka-apukasseja.

Niele ylpeytesi ja kipaise sinne.

Meidän ruokalasku, 2 aikuista ja koira, on kuukaudessa 150-170 euroa ja hyvin syödään.

Vierailija
5/16 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä nyt hyväksesi ruoka-apukasseja.

Niele ylpeytesi ja kipaise sinne.

Meidän ruokalasku, 2 aikuista ja koira, on kuukaudessa 150-170 euroa ja hyvin syödään.

Nämähän on tarkoitettu kaikkein köyhimmille, vaikkakin kaikilla on jo samansuuruinen toimeentulotuki jos ei muuta tuloa, esim. palkkaa. Aloittaja on palkansaaja, ei tuki elätti. Eikö sinua hävetä käyttää ruoka-apua säästämiseen ja ehdottaa sitä vielä muille säästökeinona?

Vierailija
6/16 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää tölkkejä ja pulloja, ks. ruokatarjoukset ja kierrä kaupat niiden perässä. Osallistu arvontoihin.

Vierailija
7/16 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos säästö vielä miinuksella toukokuun alussa, niin unohda vapun juhlinta ja käytä se kokonaan pullojen keräämiseen eri juhlintapaikoista. Tarkista vaan, etteivät ole viron tuontia.

Vierailija
8/16 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoasta voi säästää helpoiten.

S-kauppojen punalapputunneille shoppailemaan, hyviä tuotteita sopuhintaan pakkaseen. Leipää voi leipoa itse halvalla, jos siis sellaista syö.

Suunnittele ruokalistat tarkkaan ja osta aineksia isompia määriä kerralla. Herkut minimiin. Halvalla voi syödä ihan mukavasti ja terveellisesti. Ei tosin mitään erityisherkkuja.

Jos on kertynyt tavaraa nurkkiin, niin ylimääräiset kamat kirpparille. Keväällä on hyvä aika myydä. Pieniä määriä ei ehkä lannata lähteä viemään, kun pöytäkin maksaa, mutta jos on paljon hyvälaatuista tavaraa niin voi tehdä ihan tiliäkin. Itse jäin 200e voitolle viimeksi pelkillä vaatteilla.

Vierailija
9/16 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös ollut vaikea säästää. Nyt olen päättänyt että säästän joka kuukausi 500 euroa säästötilille. Päivän ruokakauppaan saa kulua maksimissaan 10 euroa ja siihen sisältyy shampoot ja tiskiaineet jne.

Vedät vaan niin minimiin kuin pystyt ja seuraavassa kuussa vielä tiukemmalle.  Ajattelin kysäistä jos voisin tehdä keikkaa lähealepaan kassalle, säästäminen helpottuisi huikeasti lisätienestistä.

Vierailija
10/16 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saat asumistukea, kun saat käteen noin hyvin rahaa verrattuna vuokraan? Itselläni vuokra 980e enkä saa tukea.

Vierailija
11/16 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saat asumistukea, kun saat käteen noin hyvin rahaa verrattuna vuokraan? Itselläni vuokra 980e enkä saa tukea.

No en parhaimpina kuukausina saakaan, tai ei kannata ainakaan nostaa sitä tukea, kun se on laskettu keskiarvosta ja tulot vaihtelee paljon.

Asumistuessahan on nykyään ansiotulovähennys 300 ja asumistukea saa johonkin about 1500e asti.

Ja kun mun tulot vaihtelevat 500-1500 välillä niin silloin se lasketaan tosiaan keskiarvosta. Itse pitää vaan seurata tarkkaan, paljonko voi nostaa. Vai pitääkö vaikka jättää yksi kuukausi nostamatta. Jos joka kuukausi hakisi tarkistusta todellisten tulojen mukaan, niin ei tulisi mitään.

Ap

Vierailija
12/16 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppaanriittää yksinasuvalla satanenkin jos ei ole allergioita ja tekee eväät töihin. Syöt nyt pari kuukautta vähän köyhemmin, kasviskeittoja, ruisleipää, puuroa, jauhelihaa, omenoita yms.

Vierailija
13/16 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy jotain. Vuokraa sohvaasi airbnb:n kautta.

Jatkossa laita 100e/kk jemmaan vaikkei mitään tiettyä säästötarvetta olisi. Älä koskaan päästä jemmarahastoa alle 500euron ellei elämästä tai kuolemasta kyse.

Vierailija
14/16 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on myös ollut vaikea säästää. Nyt olen päättänyt että säästän joka kuukausi 500 euroa säästötilille. Päivän ruokakauppaan saa kulua maksimissaan 10 euroa ja siihen sisältyy shampoot ja tiskiaineet jne.

Vedät vaan niin minimiin kuin pystyt ja seuraavassa kuussa vielä tiukemmalle.  Ajattelin kysäistä jos voisin tehdä keikkaa lähealepaan kassalle, säästäminen helpottuisi huikeasti lisätienestistä.

Ei sinne kauppoihin marssita noin vain keikkaa heittämään.

Nykyään otetaan vuokrafirmojen kautta, koska työntekijällä täytyy olla mm.hygieniapassi. Vuokrafirmat ovat myös tarkistaneet työntekijän taustat.

Vierailija
15/16 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka taitaa olla ainoa, mistä voit säästää. Korvaa loppukevääksi eläinproteiini palkokasveilla. Lisäksi perunaa, riisiä, kaalia, porkkanaa. Älä osta herkkuja, makeisia, juomia tms.

Kuinka kaukana se duuni on? Kun lumet sulavat, taittuu 10-15 km pyörällä ihan helposti.

Vierailija
16/16 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kevyestihän tuosta säästää. Minä olen kotihoidontuella + käyn välillä keikkatyössä, kk-tulot siis alle 1000€ minulla, miehellä vaihtelee 1500-1800 netto. Vuokra yksistään 860€/kk, plus puhelimet, netti, vakuutukset, sähkö yms...

Ja säästöjä minulla on nyt reilu 800€. Säästän siis kesälle, jotta on varaa käydä eri paikoissa yms.

Eipä se ole muuta kuin ensin laskut maksuun, sitten siivu syrjään kortittomalle tilille, ja lopuista laskee kuukauden ruokabudjetin. Lapselle löytyy vaatteita vielä hyvin kirppikseltä, vaivaa tietty saa nähdä löytääkseen hyväkuntoisia, mutta nytkin ostin todella uudenveroisen välikausitakin hintaan 1€ 😁

Itse taas olen vähään tyytyvä. Itsellenikin löydän kirppiskierroksilla vaatteita, joskin harvakseltaan tulee ostettua (viimeksi villakangashame 1€, sitä ennen syksyllä huppari 2€). Meikit tehtaanmyymälästä, niin ei paljoa vuodessa mene.

Ruoista isoja satseja, valmisruokia tulee vältellä. Mehuja tai limuja ei pahemmin juoda, alkoholiakaan ei pahemmin meillä näy.

Näillä eväillä menty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi