Mies saa yskänpuuskia lähelläni
Voiko toiselle ihmiselle tulla allergiseksi??
Olemme olleet 10 vuotta yhdessä, asuneet yhdessä 7 vuotta. Muutama kuukausi sitten hänellä oli flunssa. Sen jälkeen hän yskii edelleen, mutta vain lähelläni, myös aivastelee ja silmät vuotavat.Toisessa huoneessa ollessani hän ei yski. Emme voi nukkua samassa sängyssä. Jos jompikumpi menee olkkarin sohvalle, hänen yskimisensä loppuu.
Olemme todella kummissamme tästä. Tietääkö joku tällaisesta toiselle allergisoitumisesta, onko edes mahdollinen syy?
Kommentit (32)
Olen miettinyt käyttämäni kosmetiikan läpi. Ei ole uutta hajustetta, en käytä juuri mitään tuoksullista kosmetiikkaa muutenkaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt käyttämäni kosmetiikan läpi. Ei ole uutta hajustetta, en käytä juuri mitään tuoksullista kosmetiikkaa muutenkaan. Ap
shampoot, saippuat?
Todella kummallista tosiaan. Olen kuullut että tuollainen allergia on olemassa, mutta olisi outoa että se alkaisi noin monen vuoden jälkeen.
Hankala, mutta mielenkiintoinen tilanne.
Varaisin peräkkäiset ajat (ts. enemmän tutkimisaikaa) lääkäriltä, koska tilanne on piinallinen.
Lääkärille pääsee ilman akuuttia vaivaa vasta kuukausien päähän. Ja minä tuskin pääsen syyllä "mies yskii lähelläni", mies pikemminkin, mutta saisi varmaan vain jotain yskänlääkettä...
Olen ajatellut asian niin, että meidän pitää pystyä selvittämään tämä itse. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lääkärille pääsee ilman akuuttia vaivaa vasta kuukausien päähän. Ja minä tuskin pääsen syyllä "mies yskii lähelläni", mies pikemminkin, mutta saisi varmaan vain jotain yskänlääkettä...
Olen ajatellut asian niin, että meidän pitää pystyä selvittämään tämä itse. Ap
Yskiikö lähelläsi, myös ulkona? Vai yskiikö vain sisällä? Voiko olla että mies on herkistynyt sisäilmalle, sinä et?
Ehkä teidän makuuhuoneessa on huono ilma, ja kun mies lähtee , yskiminen loppuu.
Koittakaa seuraavan kerran niin että mies jää huoneeseen ja sinä menet toiseen paikkaan nukkumaan ja katsokaa jatkuuko yskiminen.
Jos ei auta, niin tuulettakaa paljon, eli ikkunat auki , varsinkin yöksi ja katsokaa tuleeko muutosta.
Toivottavasti olisi yhtään apua, kamala tilanne varmasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut asian niin, että meidän pitää pystyä selvittämään tämä itse. ApYskiikö lähelläsi, myös ulkona? Vai yskiikö vain sisällä? Voiko olla että mies on herkistynyt sisäilmalle, sinä et?
Ehkä teidän makuuhuoneessa on huono ilma, ja kun mies lähtee , yskiminen loppuu.
Koittakaa seuraavan kerran niin että mies jää huoneeseen ja sinä menet toiseen paikkaan nukkumaan ja katsokaa jatkuuko yskiminen.
Jos ei auta, niin tuulettakaa paljon, eli ikkunat auki , varsinkin yöksi ja katsokaa tuleeko muutosta.
Nyt vasta huomasin että te olettekin molemmat vuorotellen menneet eripaikkoihin. Koittakaa tosiaan tuuletusta sitten jos yhtään olisi apua. Ps. Tuli mieleen , voisiko vaatteissasi olla jotain mikä saisi miehesi herkistymään. Esim oletko paljon eläinten kanssa tekemisissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut asian niin, että meidän pitää pystyä selvittämään tämä itse. ApYskiikö lähelläsi, myös ulkona? Vai yskiikö vain sisällä? Voiko olla että mies on herkistynyt sisäilmalle, sinä et?
Nyt vasta huomasin että te olettekin molemmat vuorotellen menneet eripaikkoihin. Koittakaa tosiaan tuuletusta sitten jos yhtään olisi apua. Ps. Tuli mieleen , voisiko vaatteissasi olla jotain mikä saisi miehesi herkistymään. Esim oletko paljon eläinten kanssa tekemisissä?
Kyllä, teemme tarkoituksella näitä, että vuorotellen eri paikoissa. Kun lähden hänen luotaan makkarista, yskiminen loppuu, kun lähden hänen luotaan olkkarista, yskiminen loppuu. Kun menin tarkoituksella vanhempieni luo viikonlopuksi, yskiminen loppui, kun tulin, se jatkui taas. Meillä oli koira, mutta se kuoli vanhuuteen muutama kuukausi sitten.
Olen kiitollinen kaikista ideoista, koska kohta meidän on muutettava erilleen, jos tuhoan mieheni terveyden :( Ap
Millaiset välit teillä on? Meneekö parisuhteessa muuten hyvin?
Erään ystäväni mies alkoi sairastella ja parani heti kun päättivät erota. Hänen sairautensa olivat siis enemmän psyykkistä sorttia, vaikka niiden takia ramppasi lääkärilläkin ahkerasti.
En siis todellakaan toivo että teillä on tästä kyse! Toivottavasti ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Jokin kemikaaliainesosa, jota on joko kosmetiikassasi tai vaatteessasi tai asusteessasi aiheuttaa tuon. Kosmetiikkasi on todennäköisin vaihtoehto. Pyykkiä pesette varmaan samassa koneessa. Mies voi herkistyä ja allergisoitua jollekin kosmetiikan ainesosalle, vaikka se ainesosa ei sinänsä tuoksuisikaan. Sitä erittyy silti ilmaan. Kokeilepa täydellistä kosmetiikkalakkoa hetkeksi ja katso, vaikuttaako asiaan.
Minusta meillä on hyvät ja lämpimät välit, mutta voit uskoa, että olen miettinyt psyykkistä puolta myös. Voinhan kertoa vain omasta onnellisuudestani. Ehkä mies kokee suhteemme aivan toisin. Ap
Usein tuo johtuu hajusta. Pesemätön penaali saattaa haista nokkaan.
Mitä hiustuotteita käytät? Mitäpä jos käyttäisit suihkussa samaa shamppoota kuin mies, ei mitään muita tuotteita. Voiko hän silloin olla lähelläsi, jos nukutte samassa sängyssä puhtaina ilman vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, teemme tarkoituksella näitä, että vuorotellen eri paikoissa. Kun lähden hänen luotaan makkarista, yskiminen loppuu, kun lähden hänen luotaan olkkarista, yskiminen loppuu. Kun menin tarkoituksella vanhempieni luo viikonlopuksi, yskiminen loppui, kun tulin, se jatkui taas. Meillä oli koira, mutta se kuoli vanhuuteen muutama kuukausi sitten.
Olen kiitollinen kaikista ideoista, koska kohta meidän on muutettava erilleen, jos tuhoan mieheni terveyden :( Ap
Otan kovasti osaa! Todella harmillinen tilanne. Toivon tosiaan että saatte tilanteen jotenkin selvitettyä ilman että tarvitsee muuttaa erilleen. Harmi, että suomessa mieluummin lääkitään oire, kuin tutkittaisiin oireen aiheuttama syy. Toivottavasti löydätte sellaisen lääkärin joka tutkisi huolella mistä olisi kyse.
Eihän teillä ole kotona kukkivaa viirivehkaa mitä hoidat? Se siitepöly teki mulle vastaavat oireet. Kesti pitkään tajuta, että oireet tuli kasvista.
Meillä on kukkiva viirivehka jota hoidan kyllä..... Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kukkiva viirivehka jota hoidan kyllä..... Ap
Siinä syyllinen. Kyllä vähän harmitti, kun raahasin 2 isoa viirivehkaa roskikseen. Eipä yskitä enää, eikä kirvele silmiä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän teillä ole kotona kukkivaa viirivehkaa mitä hoidat? Se siitepöly teki mulle vastaavat oireet. Kesti pitkään tajuta, että oireet tuli kasvista.
heh... Mites, riittää varmaan että poistaa kasvista nuput ja kukat? Lehdet varmaan eivät allergioi vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
heh... Mites, riittää varmaan että poistaa kasvista nuput ja kukat? Lehdet varmaan eivät allergioi vai?
ai jaa, maitiaisnesteetkin voivat näköjään allergisoida
Onko sinulla jotain uutta hajustetta tai muuta vastaavaa.