Onko tradenomin koulutus kannattava?
Kysymys otsikossa. Pitäisi jatko-opiskeluja miettiä ja ammattikorkean liiketalouden koulutus kiinnostaisi. Työllistymisen (muunakin kuin yrittäjänä) mahdollisuudet Suomessa/muualla Euroopassa kiinnostaisi, jos joku osaisi sanoa. Ja jos on kokemuksia kyseisestä koulutuksesta niin olisi kiva kuulla minkälaista oli :)
Kommentit (10)
Kuulostaa hyvältä! Ja ei, en ala myymään itseäni. Mutta tosiaan tämä koulutus itseäni kiinnosta mutta en oikein tiedä mitä kannattaisi tehdä 😅
Ai tradenomilla hyvä palkka? Juujuu 🤔😂😂
Kiinnostaisi myös minkälaisissa työssä kyseisen koulutuksen käyneet olette? Ja kuinka helppoa on ollut työllistyä. Palkkatasokin kiinnostaisi :)
Ap
Itse valmistuin viime kesänä ja pääsin heti taloushallintoon töihin, tradenomi opinnot on hyvää yleistietoa omasta alasta. Tietysti toiset AMKit ilmeisesti paljon arvostetumpia kuin toiset, itse kävin PK seudulla niin sekin saattaa vaikuttaa työn saamiseen.
Samassa hommassa on myös pari maisteria, mutta maistereilla ei ole aiempaa työkokemusta, minulla taas oli työharjoittelut + koulun ohella tehty osa-aikatyö.
Eli sanoisin, että tradenomi paperit on hyvät jos jaksaa itse olla aktiivinen ja osoittaa kiinostustaan esim opparilla ja harjoitteluilla. Nyt olen hakemassa maisteri vaiheeseen, koska nälkä kasvaa syödessä. Saa nähdä miten käy :)
Vierailija kirjoitti:
Turha koulutus.
Perusteluita?
Tyttäreni opiskeli kyseistä alaa ja kuulemma tykkäsi! Nykyisin tekee töitä yrittäjänä :)
Mulla parit luokkakaverit on controllereita ja osa puhelinmyyjiä, eli sanoisin koulutuksen avaavan ovia, mutta työllistyminen ja uralla eteneminen on usein monista muista asioista riippuvainen :)
Juu. Sikahelppo koulutus ja pääsee hyville palkoille helppoon työhön! En kadu sekuntiakaan. Tosin minä opiskelin tietojenkäsittelypuolella, kuulemma liiketalouden ja IB-puolen tyypeillä vaikeampi työllistyä. Minä olen mennyt aina "kaupaksi" kun olen töitä hakenut. Kahdeksan päivää olen ollut työttömänä tähän asti ja sekin vain siksi, että täytyi valita kolmesta tarjotusta työpaikasta ja olin ehtinyt irtisanoutua edellisestä.
Tai no, riippuu, mikä on mielestäsi hyvä palkka. Minulla jää hiukan alle kolme tonnia kätöseen, teen 37,5h viikossa töitä liukuvalla työajalla ja todella harvoin ylitöitä. Ei tarvitse päivystää eikä tehdä vuorotyötä. Odotetaan, että teen työni. Minun ei tarvitse myydä mitään. En voisi olla onnellisempi valinnastani <3