Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT OLI KYLLÄ VIIMEINEN NIITTI

Vierailija
06.03.2018 |

En enää varmasti tee yhtäkään työhakemusta. En jaksa neljättä vuotta peräkkäin iskeä sataan paikkaan hakemuksia ja täyttää spostia "valitettavasti valintamme ei osunut sinuun" -viesteillä.

Aina joku menee ohi ja aina kyseessä on se että alan opiskelija tai vaihtovuosi yms. rahalla ja suhteilla menee yli puolet ja loput menee alan opiskelijoille. Tälläinen tavallinen abi niin ei sillä ole mitään merkitystä, kun ei ole mitenkään erikoinen. Nytkin taas pääsi se joka oli vaihdossa ja on rahaa, minä en. Panostan aina hakemuksiin ja haastatteluihin mutta ei.

En pääse kaupan kassalle, en huvipuistoon, en siivoamaan, en päiväkotiin (vaikka on lasten kanssa olosta kokemusta monta vuotta ikääni nähden), en kioskeihin, en mihinkään. Että on kun suututtaa ja harmittaa :(

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaappa itsellesi alko-ja hygipassi ja tule tarjoilijaksi/siivoojaksi/ tänne lappiin. töitä riittää! Ihan sama onko esim. tarjoilusta kokemusta, aamiaisvuoro on helppoa ja mukavaa.

Töitä ja kokemusta saisi !  Ja jos on raitis ja reipas, asuu kimppakämpässä, tekee pitkää päivää, ehkä jokunen euro olisi tilillälläkin.

Vierailija
42/49 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.aamulehti.fi/uutiset/juuri-nyt-yliopistoalan-tyoriitaan-saa…

Yliopistoalan työriitaan on saatu ratkaisu. Yliopistojen henkilöstöjärjestöt JUKO, JHL ja Pardia kertoivat, että sekä ne että työnantajaa edustava Sivistystyönantajat ovat hyväksyneet sovittelija Janne Metsämäen toisen sovintoehdotuksen.

Sopu merkitsee, että yliopistoja huomenna uhannut lakko peruuntuu. Myös JHL:n tavaraliikenteeseen kaavailemat tukilakot peruuntuvat.

Hyväksytyn sovintoehdotuksen mukaan palkkoja korotetaan sopimuskauden aikana yhteensä 3,45 prosenttia, joka vastaa yleistä linjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä samat fiilikset, ei kyllä nappaa tällainen yhtään

T.toinen abi

Onko se joku ammattiin päteivöittä tutkinto tuo ABIna?

Hanki pätevyys.

Vierailija
44/49 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisa AP ja muut abit !

Jollekin työnantajalle saattaa olla merkitystä, jos, tietysti vain jos totta.

- Minulla on hygieniapassi

- Työturvallisuuskortti

- Järjestyksenvalvoja

- Ensiaputaidot

- Voin palvella asiakkaita ruotsiksi, englanniksi...

- Noudatan työaikoja

- En tupakoi

- huolehdin kunnostani / harrastan ...

- tarvitsen töitä: kokemus, raha esim. opiskeluun tai autokouluun

- osaan laskea / antaa rahasta takaisin

- myös siivoustyö onnistuu

- ajokortti

- polkupyörä

- olen perehtynyt IT-asioihin

- monipuolisuus

- valmius vaihteleviin työaikoihin

Vierailija
45/49 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju. Työpaikka haetaan käymällä paikan päällä, ei lähettämällä hakemuksia..

Vierailija
46/49 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaatteko setämiehen sponssia?

t: tykkään nuorikoista ;)

Vierailija
47/49 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju. Työpaikka haetaan käymällä paikan päällä, ei lähettämällä hakemuksia..

Ainakin, jos on laittanut satoja hakemuksia tuloksetta, voisi kokeilla jalkautumista. Vaikka lähikaupassa kysyä ...

Vierailija
48/49 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun negatiivinen asenne paistaa haastateluissa läpi!

Ei se ole kyllä negatiivista asennetta jos innoissaan hakee töihin ja jos on haastatteluun asti on päässyt niin olen kyllä kaikkea muuta kuin negatiivinen silloin :D

Ap

Harmi, ettei ole tärpännyt.  Olen monelta kuullut olin  2-3 joukossa ... Kun innoissasi menet haastatteluun ja pettymys + pettymys, niin itkuhan siinä tulee. Voisi kokeilla jotain muuta taktiikkaa, kun ei ole paljon menetettävää...

Vierailija
49/49 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun itse olin abi (vuonna 2006), "kaikki" täällä päin pääsivät heti töihin joko mäkkiin tai siivoojaksi. Mun kavereista ne amikset oli esim. kaupassa tai kahviloissa töissä, lukiolaiset mäkissä tai siivoojina. Monet olivat kesätöissä Särkänniemessä, sinne tosin palkattiin vaan ne näteimmät (esim. yksi ystäväni, joka puhui sujuvasti kolmea kieltä silloin 18-vuotiaana, ei päässyt, mutta jokainen nätti blondi kyllä pääsi...). Itsekin pääsin heti töihin siivoojaksi, ajat ovat tainneet tästä muuttua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä