Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisen yksittäiset teot eivät vaikuta ympäristön hyvinvointiin

Hipit vihhuun Suomesta
06.03.2018 |

Hei. Ovatko ihmiset sitä mieltä, että yksilön teot vaikuttavat ympäristön hyvinvointiin? Jos vuoden kasvissyöjänä olo vastaa yhtä pitkää lentokonematkaa, miksi edes yrittää?? Itse ainakin aijon syödä punaista lihaa ja ajaa mersulla talvipakkasilla!

Ihmisen yksittäiset teot eivät vaikuta ympäristön hyvinvointiin

Vaihtoehdot

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massat koostuvat yksilöistä.

Vierailija
2/14 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaikuttaa, yksilö voi estää avohakkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisaroista syntyy puro ja puroista meri.

Vierailija
4/14 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai vaikuttaa, idiootti. kaikki vaikuttaa kaikkeen. mieti paljonko roskaa sinäkin vuosittain tuotat, ja tule vbäirttämään ettei vaikuta ympäristöön. varmasti ajat vielä autollakin, laitapa pakotkeen letku kiinni ja ohjaa se auton sisään, mene sinne istumaan ja katso mitä tapahtuu, tule sen jälkeen kertomaan vaikuttaako se sun pakokaasuttelu ilmaan mitenkään. 

jnejne 

Vierailija
5/14 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaikuttavat, mutta varmaan liian hitaalla vauhdilla, sillä kaikki yksilöt eivät havahdu samaan aikaan, jos ollenkaan. Lisäksi minua mietityttää, että voiko kuluttajien harteille sysätä ekologista vastuuta, koska vaikka kysynnän ja tarjonnan laki on toki olemassa, eivät kuluttajat vaatineet esim. elektroniikan lyhyempää käyttöikää tai viikossa nukkaantuvia vaatteita.

Tehokkaampaa olisi lukea ja tehdä tutkimuksia, kuunnella lahjomattomia professoreita ja muita vastaavia, sitten tehdä esim. lakimuutoksia ja suuria linjauksia. 

Vierailija
6/14 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaikuttavat, mutta varmaan liian hitaalla vauhdilla, sillä kaikki yksilöt eivät havahdu samaan aikaan, jos ollenkaan. Lisäksi minua mietityttää, että voiko kuluttajien harteille sysätä ekologista vastuuta, koska vaikka kysynnän ja tarjonnan laki on toki olemassa, eivät kuluttajat vaatineet esim. elektroniikan lyhyempää käyttöikää tai viikossa nukkaantuvia vaatteita.

Tehokkaampaa olisi lukea ja tehdä tutkimuksia, kuunnella lahjomattomia professoreita ja muita vastaavia, sitten tehdä esim. lakimuutoksia ja suuria linjauksia. 

No onko sekään ok, että valtio pakottaa vihreään ideologiaan?

Vierailija
7/14 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettava tosiasia on, että halvempaa ostetaan, vaikka kalliimpi olisi laadukkaampi tai vähemmän ympäristöä kuormittava. Olen osittain samaa mieltä kanssasi siitä, että kuluttajalle ei voi sysätä ekologista vastuuta, mutta toisaalta toivon, että kuluttajat heräisivät äänestämään ostopäätöksillään. Minä odotan markkinoille niitä puhelimia, joihin voi vaihtaa osia niin ettei tarvitse aina ostaa kokonaan uutta. Voihan niitä nytkin korjata, mutta minulle sanottiin pari kuukautta sitten liikkeessä, että uuden ostaminen tulee halvemmaksi kun korjata vaurioitunut puhelimeni! 

Vierailija
8/14 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näy pakottavan eikä kyse ole edes ideologiasta vaan siitä, että tällä väestömäärällä ja tällä kulutusmäärällä me ajamme itsemme tuhoon. 

Vierailija
9/14 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDDD

Vierailija
10/14 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun kalat, valaat, kilpikonnat ja muut kuolee meidän ihmisten saastuttamiin meriin, niin kyllä, se on erittäin ok. Valtion tehtävä on suojella kansaa, ja yksi tapa suojella kansaa, on pitää sen ravinnonlähteen, eli luonnon, myrkyttömänä, saasteettomana. Kaikki merissä kelluvat ihmisten saastepaskat päätyvät sinun ja sinun läheistesi lautaselle. Vaikka nököttäisit kerrostalossa tietokoneen ääressä, kuten minäkin nyt, ei tarkoita, että olet luonnosta erillinen kappale. Sinä saat ruokasi, vetesi ja happesi luonnosta ja kun kuolet, ruumiisi ravitsee läheistä maaperää. 

On erittäin ok, että valtio asettaa rajoituksia ja lakeja, jos ne suojelevat luontoa ja kaikkia sen eliöitä.

Vierailija
11/14 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettava tosiasia on, että halvempaa ostetaan, vaikka kalliimpi olisi laadukkaampi tai vähemmän ympäristöä kuormittava. Olen osittain samaa mieltä kanssasi siitä, että kuluttajalle ei voi sysätä ekologista vastuuta, mutta toisaalta toivon, että kuluttajat heräisivät äänestämään ostopäätöksillään. Minä odotan markkinoille niitä puhelimia, joihin voi vaihtaa osia niin ettei tarvitse aina ostaa kokonaan uutta. Voihan niitä nytkin korjata, mutta minulle sanottiin pari kuukautta sitten liikkeessä, että uuden ostaminen tulee halvemmaksi kun korjata vaurioitunut puhelimeni! 

Niinpä, todellakin. Olen itsekin vakasti harkinnut, että mielenosoituksena tuolle ilmiölle luopuisin puhelimesta kokonaan. Olisin luopunut jo tietokoneestakin, koska käytin sitä pitkään vain omaksi viihteekseni, mutta nyt se on olennainen osa työntekoani. Miten älylaitteista ja kaikesta elektronisesta krääsästä tulikaan meille niin välttämätöntä? 

Vierailija
12/14 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hippi vaan realistijuntti kirjoitti:

tottakai vaikuttaa, idiootti. kaikki vaikuttaa kaikkeen. mieti paljonko roskaa sinäkin vuosittain tuotat, ja tule vbäirttämään ettei vaikuta ympäristöön. varmasti ajat vielä autollakin, laitapa pakotkeen letku kiinni ja ohjaa se auton sisään, mene sinne istumaan ja katso mitä tapahtuu, tule sen jälkeen kertomaan vaikuttaako se sun pakokaasuttelu ilmaan mitenkään. 

jnejne 

No nyt hei, mihin ihmiselämän arvokkuus hävisi? Eihän kenenkään kuolla pitäisi mielipiteensä takia! Sananvapaus ! Rauhassa nyt siellä... :)

Vierailija
13/14 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa järjetön kysymys. Mistä Kiinan 1,5 miljardia ihmistä koostuvat? Yksilöistä. Mistä koostuu 7,5 miljardia Pallon ihmistä? Yksilöistä. Ei ole olemassa mitään muuta kuin yksilöitä.

Vierailija
14/14 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on ihan päätön. Vaikutus ympäristön hyvinvointiin? Mikä se on? Ympäristö pärjää kyllä, aina sinne joku torakka jää eloon. Ihminen tuhoutuu kun tuhoaa oman elinympäristönsä ja ravinnonlähteensä. Mutta siis yksittäiselle ihmiselle ei pitäisi jättää näin paljon päätäntävaltaa vaan valtion ruveta sääntelemään kulutusta. Tähän tosin ei herätä ennen kuin on jo liian myöhäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän