Ehdotin miesystävälle avointa suhdetta sillä miehet pettää kuitenkin
Tai niille vuosien varrella tulee salasuhde. Ex miehellä oli aikoinaan avioliittomme aikana salasuhde ja tiedän monia joilla on. Nykyisellä miehelläni on paljon naispuoleisia ystäviä joiden kanssa käy kahvilla. Edellinen vaimonsa ei hyväksynyt miehen naispuolisia ystäviä ja siitä aiheutui heille riitaa. Minäkään en ensin hyväksynyt, kun itsellänikään ei Ole miespuolisia kavereita. Ajattelin ratkaista ongelman niin että molemmat saa luvan kanssa tehdä mitä haluaa. Itse olen ollut uskollinen aiemmissa suhteissa ja minua on petetty. Nyt ei tarvitsisi enää miettiä onko miehen ystävät ystäviä vai salarakkaita. Ihan Sama mulle. Onhan siinä sekin hyvä puoli että saisin rakastella hyvännäköisten nuorten miesten kanssa mielinmäärin. Silloin ei harmita jos Mies viettää aikaa muitten naisten kanssa. Tässä on vaan se ongelma, että Mies ei halua avointa suhdetta vaikka perustelin että hän saisi ihan vapaasti tehdä mitä haluaa enkä Ole mustasukkainen hänestä.
Kommentit (21)
Kai sinä tiedät, että naiset pettävät ihan yhtä todennäköisesti kuin miehet? Useissa länsimaissa (esim. Ruotsi ja Yhdysvallat), jopa useammin kuin mies.
Mie haluaa muiden jörnimiseen yksinoikeuden.
Aika mielenkiintoista. Voihan olla, että mies on nyt päättänyt olla uskollinen. Toisaalta hän saattaa ajatella, ettet välitä hänestä kovin paljon, koska et vaadi uskollisuutta. Eikä hän varmaan haluaisi, että sinulla olisi muita miehiä. Avoin suhde tuo myös korostetusti esille sen, että muitakin ehkä on. Pettäjät eivät kuitenkaan ehkä halua, että asia on näin ilmeinen.
Älä pyri suhteeseen jossa tuhoat sielusi ja mielenterveytesi.
Miehet eivät petä. Selkärangattomat niljakkaat olmit, jotka eivät ansaitse miehen arvonimeä, pettävät.
Kaikki miehet ja naiset eivät petä, ehkä miehesi ei kuulu pettäjiin. Tiedän pareja missä on petetty jo ensimmäisen vuoden aikana ja tiedän myös pareja missä kumpikaan ei ole pettänyt ja pisimmät ovat olleet jo yli 20 vuotta yhdessä.
En voisi kuvitellakaan että olisin suhteessa naiseen joka haluaa avoimen suhteen, olen siis mies. Pettämistä en hyväksy, se on suhde kerrasta poikki jos tekee niin. Luottamus on mennyt ja samallaista ei enää voi palauttaa.
Pitäisikö sinun jo antaa anteeksi se mitä YKSI mies teki sinulle? Sinulla ei kuitenkaan taida olla kokemuspohjaa kaikista miehistä? Suurin osa miehistä kuitenkin on näitä unelmamiehiä, jotka käy töissä, tyytyy yhteen naiseen, osallistuu kodin- ja lastenhoitoon ja viettää aikaa perheen kanssa. Jos itsetuntosi ei kestä parisuhteen riskejä älä laita sitä kaikkien miesten syyksi.
Just kuuntelin kun kaveri kerto että he alottivat avoimen suhteen poikaystävänsä kanssa. Perusteluina se että ovat olleet niin nuoresta asti yhdessä (18 ja 19v). Nyt reilu kolmevuotta yhteistä eloa takana. Eivät halua että heidän parisuhde kaatuu siihen että jompi kumpi pettää, vaan mielummin elää avoimessa suhteessa koska sitten muitten säätöjen takia ei tarvitsisi erota.
Vierailija kirjoitti:
Just kuuntelin kun kaveri kerto että he alottivat avoimen suhteen poikaystävänsä kanssa. Perusteluina se että ovat olleet niin nuoresta asti yhdessä (18 ja 19v). Nyt reilu kolmevuotta yhteistä eloa takana. Eivät halua että heidän parisuhde kaatuu siihen että jompi kumpi pettää, vaan mielummin elää avoimessa suhteessa koska sitten muitten säätöjen takia ei tarvitsisi erota.
Olisikoha parempi erota jos ei voi luottaa siihe ettei kumpikaa pettäis....
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet ja naiset eivät petä, ehkä miehesi ei kuulu pettäjiin. Tiedän pareja missä on petetty jo ensimmäisen vuoden aikana ja tiedän myös pareja missä kumpikaan ei ole pettänyt ja pisimmät ovat olleet jo yli 20 vuotta yhdessä.
En voisi kuvitellakaan että olisin suhteessa naiseen joka haluaa avoimen suhteen, olen siis mies. Pettämistä en hyväksy, se on suhde kerrasta poikki jos tekee niin. Luottamus on mennyt ja samallaista ei enää voi palauttaa.
Paitsi ettet todellakaan voi tietää. Voit epäillä, arvella, ajatella ja sinulle on voitu kertoa niin, mutta et sinä voi sitä tietää.
No sitten teidän täytyy erota. Sinä et luota, etkä halua enää sitoutua. Mies taas ei halua avointa suhdetta. Ette sovi yhteen sen perusteella, mitä haluatte parisuhteelta, joten parempi viheltää homma poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ettet todellakaan voi tietää. Voit epäillä, arvella, ajatella ja sinulle on voitu kertoa niin, mutta et sinä voi sitä tietää.
Ja mitä ei tiedä, se ei voi loukata. Vai se loukkaisi, jos olisi ollut 20 vuotta jonkun kanssa yhdessä ja hän olisi joskus pettänyt, mutta se ei olisi koskaan mistään eikä mitenkään tullut ilmi?
Ihan samaa mietin, takana kohta 20 vuotta yhteistä elämää... miestä ei kiinnosta seksi mutta minä en aio olla loppuelämäni ilman.
Jos oletusarvona on se, ettei toiseen voi luottaa, miksi olla kenenkään kanssa? Olet jo luovuttanut.
Ei tuosta mitään tule. Toinen ei avointa edes haluaisi, ja toinen sen takia, että pelkää muuten taas tulevansa petetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa mietin, takana kohta 20 vuotta yhteistä elämää... miestä ei kiinnosta seksi mutta minä en aio olla loppuelämäni ilman.
Tämäkin on järkevämpi syy avoimeen suhteesen kuin heti suhteen alkuun siksi, että luottamus miehiin on mennyt.
Avoimen suhteen ongelma on juuri tuossa, että siihen ryhdytään pelkojen takia eikä sen takia että se elämäntyylinä houkuttelee itseä.
Avoimen suhteen toinen ongelma on se, että se perustuu siihen, että harrastetaan vain seksiä kolmansien osapuolien kanssa ja uskotaan että parisuhderakkauteen se ei vaikuta. Mutta aika tavanomaista on, että jompikumpi aviopuolisoista ihastuukin kolmanteen osapuoleen ja sitten onkin triangelidraama valmis. Tai sitten että vaikkapa avointa suhdetta hingunnut osapuoliei kestäkään sitä että kumppanillakin on kivaa avioliiton ulkopuolella.
Mun mielestä parisuhteessa pitää avoimesti keskustella asiasta ja tehdä sitten sopimus, joka sopii kummallekin osapuolelle. Sitten jokainen on itse vastuussa siitä, että pitää mitä on sopinut ja ellei siihen kykene, sitten ainakin pystyy rehellisesti kertomaan asiasta kumppanilleen. En näe siis eroa siinä onko sopimus se, että ollaan uskollisia vai että ollaan avoimessa suhteessa, silti joka ratkaisu on sopimus, joka perustuu yhdessä noudatettaville säännöille eli kumppanien luotettavuudelle ja rehellisyydelle.
Kolmas ongelma avoimissa suhteissa on se, että monelle pettäjätyypille, se ei tarjoa sitä mitä he etsivät pettämisestä eli salaisia suhteita, kiellettyjä nautintoja, ja mahdollisuutta näpäyttää salaa kumppaniaan. Pettämiseen taipuvainen luonne siis varmasti sopisi avoimen suhteen säännöistä, mutta rikkoisi niitä saadakseen pettämisestä saamansa nautinnon.
Oon kanssa huomannut että miehet pettää, mutta ratkaisuksi olen valinnut sinkkuuden. Olen onneksi kiinnostunut myös naisista, joten seurustelulle on ehkä mahdollisuus vielä joskus.
Kolmas ongelma avoimissa suhteissa on se, että monelle pettäjätyypille, se ei tarjoa sitä mitä he etsivät pettämisestä eli salaisia suhteita, kiellettyjä nautintoja, ja mahdollisuutta näpäyttää salaa kumppaniaan. Pettämiseen taipuvainen luonne siis varmasti sopisi avoimen suhteen säännöistä, mutta rikkoisi niitä saadakseen pettämisestä saamansa nautinnon.
Oivaltava pointti!
Miksi siinä pitää olla "suhde", jos et aio sitoutua?