Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko velvollisuus tukea köyhää lapsiperhettä, eikö riitä että maksaa veroja?

Vierailija
06.03.2018 |

En jaksaisi enää olla raha-automaatti. Vaikka olen parempituloinen kuin he, olen silti ihan tavallinen palkansaaja, vieläpä matalapalkka-alalla, olen vain ahkera ja säästäväinen.

Eikö yhteiskunta/sosiaalitoimisto/joku voisi hoitaa niin mun ei tarvisi.

T. Sukulainen

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin järjestäytyneessä yhteiskunnassa pitäisi verojen riittää. 

Olisi hyvä järjestää talousopetusta yms kaikille sossun asiakkaille.

Vierailija
2/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole sinun velvollisuutesi vaan aivan oma valintasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi enää olla raha-automaatti. Vaikka olen parempituloinen kuin he, olen silti ihan tavallinen palkansaaja, vieläpä matalapalkka-alalla, olen vain ahkera ja säästäväinen.

T. Sukulainen

Vaikeaa ottaa kantaa noin vähäisillä tiedoilla.

Vierailija
4/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Au)tomaatti kirjoitti:

Ehkä, mutta mitä voi tehdä siinä vaiheessa, kun toinen on surkeana siinä ja sanoo miten lapset tarvitsevat ruokaa...

Vierailija
5/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sukulainen

Perheessä kolme lasta, työtön isä, ei aivan lähisukulaisia mutta asutaan fyysisesti lähekkäin

Ap

Vierailija
6/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sukulainen

Perheessä kolme lasta, työtön isä, ei aivan lähisukulaisia mutta asutaan fyysisesti lähekkäin

Ap

Vai fyysisesti lähekkäin.. :D

Vierailija
7/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään toisen elämää ei tarvitse alkaa rahoittaa. Vaikka miten kävisi sääliksi / vaikka miten kerjättäisi sääliä. Ehkä vanhemmille olisikin ihan hyvä herätys, jos lopetat rahoittamisen ja heidän on oikeasti otettava vastuu omasta pärjäämisestään. Ei Suomessa lapsiperhe nälkään kuole.

Sinulla on oikeus nauttia itse omasta palkastasi ja säästöistäsi. Voit tämän ihan sanoa myös tälle sukulaisperheelle. Suuttuvat todennäköisesti, mutta sille nyt ei sitten mitään voi.

Vierailija
8/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(Au)tomaatti kirjoitti:

Ehkä, mutta mitä voi tehdä siinä vaiheessa, kun toinen on surkeana siinä ja sanoo miten lapset tarvitsevat ruokaa...

Mietit vain, millälailla se on valittajan oma syy ja perustelet itsellesi (huom. et hänelle) sen, ettet auta. Jos ei ole hänen syytään, auta ratkomaan vääryys.

Vierailija
9/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he eivät itse tajua hakea apua, niin tekisin lasun. En katsoisi tuollaista ollenkaan. Voisin kyllä tarjota joskus lapsille sapuskaa kotonani, mutta aikuiset saisivat syödä vaikka kynsiään.

Vierailija
10/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko rahaa? Älä anna. Jos haluat auttaa, mene mukaan ruokakauppaan ja maksa esim. yksi kauppakerta. 

Vierailija
11/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan auttamisesta pitää päästä eroon. Miksi jonkun velvollisuus olisi tukea toista vain siksi, että sattuu syntymään?

Jokainen lapsen tehnyt töihin. Heillehän ilmainen terveydenhuolto, neuvolat ja koulutuskin tulee. Siitä vaan maksamaan omia kulujan.

Vierailija
12/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tyhmä oo joka pyytää se on tyhmä joka maksaa.......

Vierailija
13/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole, mutta ymmärrän kyllä että sinun on vaikea sanoa ei. Itse ehkä tekisin niin, että pyytäisin heidät silloin tällöin syömään ja tekisin siis ihan vain halpaa perusruokaa.

Jos joku ventovieras tulisi tuohon ovelle ja kysyisi ruokaa niin antaisin minä hänellekin jonkun leivän tms

Vierailija
14/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisin lainata rahaa, jossain tilapäisessä tilanteessa, mutta mitään rahalahjoituksia en kyllä alkaisi antamaan. Jos eivät osaa hakea yhteiskunnan apuja, niin neuvoisin. Voisin antaa myös tavaroita ja vaatteita, jotka ovat jäämässä itsellä tarpeettomiksi yms.

Vierailija
15/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan auttamisesta pitää päästä eroon. Miksi jonkun velvollisuus olisi tukea toista vain siksi, että sattuu syntymään?

Jokainen lapsen tehnyt töihin. Heillehän ilmainen terveydenhuolto, neuvolat ja koulutuskin tulee. Siitä vaan maksamaan omia kulujan.

Ai lapsilisät pois?

Kyllä moni työtön haluaisi töihin, ei vaan saa töitä.

Vierailija
16/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas löytyi yksi joka ei ole koskaan itse ollut lapsi. Mistä näitä oikein tulee?!?

Vierailija
17/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisin lainata rahaa, jossain tilapäisessä tilanteessa, mutta mitään rahalahjoituksia en kyllä alkaisi antamaan. Jos eivät osaa hakea yhteiskunnan apuja, niin neuvoisin. Voisin antaa myös tavaroita ja vaatteita, jotka ovat jäämässä itsellä tarpeettomiksi yms.

Rahapyyntö esitetään aina muodossa "saako lainata". Koskaan ei ole mitään rahaa maksettu takaisin. Ymmärtääkseni saavat toimeentulotukea (eli osaavat kyllä hakea). On jo muutenkin tuttu perhe sosiaalitoimistolle. 

ap

Vierailija
18/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahapyyntö esitetään aina muodossa "saako lainata". Koskaan ei ole mitään rahaa maksettu takaisin. Ymmärtääkseni saavat toimeentulotukea (eli osaavat kyllä hakea). On jo muutenkin tuttu perhe sosiaalitoimistolle. 

ap

Olet heille lypsylehmä eli niin kauan kuin annat ovat vailla eikä loppua näy eli sano ettet pysty nyt antamaan, mutta voit auttaa muuten kuin rahallisesti ja todennäköisesti eivät muuta apua edes halua.

Vierailija
19/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annatko rahaa? Älä anna. Jos haluat auttaa, mene mukaan ruokakauppaan ja maksa esim. yksi kauppakerta. 

Ja seuraavalla viikolla on taas nälkä.. 

Vierailija
20/41 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No tuohan ei ole lainamista. Vaan saako rahaa.

Seuraavan kerran sanot, että et valitettavasti pysty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme