Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin tänään eräällä kirppiksellä n. 7-9 kk. -ikäisen vauvan, joka leikki/ tempoili hedelmäpussilla. Vieläkin ahdistaa mutta en uskaltanut ottaa

Vierailija
04.03.2018 |

mutta en uskaltanut ottaa pussia pois vauvalta.
Kävin useaan otteeseen katsomassa vauvaa ja jos pussi olisi ollut suussa, olisin ottanut sen pois. Katsoin muita ympärillä olevia ihmisiä, eikä kukaan reagoinut mitenkään. Äiti oli jättänyt lapsen vaunuissa kirppikselle omin nokkineen samaan aikaan kun itse kiersi. Jäin seuraamaan kuka mahtaa olla äiti ja tunnistinkin ulkonäön perusteella. Äiti kulki useaan otteeseen vaunujen ohi ja näki lapsen leikkivän hedelmäpussin kanssa. oli täysin välinpitämätön, eikä reagoinut mitenkään. Vieläkin hirvittää ja harmittaa, etten puuttunut .

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tempoili hedelmäpussilla???

No hyvä ettei laittanut sitä päähänsä. Kaipa se äiti sen verran piti silmällä. 

Vierailija
2/9 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli tosi isokokoinen ja makuuasennossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tempoili?

Vierailija
4/9 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jäänyt samantapainen kokemus mieleen, kun pieni vauva tuli vaunuissa äitinsä kanssa terveyskeskukseen ja koko sen odotusajan, en muista miten pitkään, mutta yli 10 min. kuitenkin jouduin seuraamaan, kun lapsi työnsi suuhunsa milloin mitäkin. Karkkipapereita, kolikoita ja pikkuleegoja mm. Ihan kauheaa pinaa, varsinkin kun äiti ei puuttunut asiaan mitenkään.

Vierailija
5/9 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva reuhtoi käsissään sitä pussia. Kyllä.

Vierailija
6/9 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei puuttunut lainkaan siihen, että vauva reuhtoi sen pussin kanssa.  Äiti varmasti näki tilanteen , jatkoi silti kiertämistä.  Vauva oli tosi isokokoinen ja sellainen vahvanoloinen.  Olisi helposti vetänyt pussin suuhunsa.

Vierailija
7/9 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Mä olisin ottanut kyllä pois, silläkin uhalla että äiti olisi suuttunut puuttumisesyani tms.

Mulla on monta lasta ja tosi usein esim. terveyskeskuksen odotustilassa saa olla kaitsemassa toistenkin lapsia. Usein äidit/isät istuvat ihan vieressä mutta joko näpyttelevät kännykkää tai puhuvat puhelimeen. Tiedostan kyllä että saattaa ärsyttää jotakuta kun pidän muitakin silmällä, mutta teen sen usein vähän niin kuin leikin varjolla. Tyyliin: ohhoh kun lattialla onkin paljon pikkulegoja, eipä me niitä voidakaa laittaa suuhun (ottaa pois vieraan lapsen kädestä). Menepä katsomaan tuonne päin mitä leluja siellä on (ohjaa turvallisempien lelujen luo). Xxxxx ja Xxxxx (omien, leikkivien lasten nimet), näyttäkääpä sieltä tytölle/pojalle joku kiva pienten lelu...

Tuohon tyyliin.

Vierailija
8/9 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miten yllättävän moni tuntuu uskaltavan jättää noin pienen itsekseen leikkimään. Kerrankin yhdellä kirpputorilla isä vaan nakkasi ryömimään oppineen ikäisen leikkipaikalle ja meni kauemmas puuhamaan omiaan. Vilkaisi vauvaan päin edes n. 5 minuutin välein. Äiti shoppaili, mutta siis selvästi isä jätetty vastuuseen.

Oisin ymmärtänyt tuon hedelmäpussin tutkailun, jos äiti olisi ollut vierellä ja keskittynyt vauvaan. Tarkoitan että on meilläkin katseltu ei-vauvoille tarkoitettuja asioita kaikkien kanssa - mutta yleensä kotona kun huomio on lapsessa.

Vierailija
9/9 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa lapsista tunkee kaiken suuhunsa, osa ei mitään. Ehkä äiti tunsi lapsensa.