Onko maallinen musiikki syntiä?
Siis näin mulle on opetettu. Olen kasvanut uskovaisessa perheessä. Mutta sanotaanko Raamatussa jossain kohtaa näin? Oisin rakastanut musiikkia, mutta näillä sanoin se multa aina kiellettiin..
Kommentit (7)
Minun mielestäni kaikki kuuntelemani musiikki on taivaallista. Olen Raamattuni lukenut. Joku on vetänyt sua pahasti nenästä.
Muistan, kun äitini tuli uskoon 80-luvun alussa. Se kuunteli jotain kasetteja, joissa paasattiin musiikin syntisyydestä ja soitettiin levyjä väärin päin etsien vinkkejä saatanasta.
Erityisesti heavy-musiikki oli kuulemma syntistä. Kysyin siltä joskus, että eikö sanomalla ole enemmän merkitystä kuin musiikin tyylisuunnalla. Siihen loppui paatos.
Ei se noin yksinkerstaista ole. Maallisessakin musiikissa on niin monta genreä ja niiden sisällä miljoonia eri kappaleita, että mahtuu joukkoon myös ns. synnittömiä. Sisältö ratkaisee.
Kuuntele Juha Tapiota. Ei voi olla paha.
Voithan kuunnella hengellistä musiikkia. Pahaa on, kun tehdään pahaa ja hyväksytään pahuus. Ei kauniista musiikista ole vaaraa, kun et vain kuuntele liian lujalla.