Ulkomaanelävien lisukeruokia ?
Söin ekakertaa kimchiä ja NJAM! Oisko vinkata jotain muita vastaavia?
Eksoottisimmat safkat mitä olen syönyt ovat osastoa välimeri ja tex-mex :D Joten varsin tietämätön olen.
Kommentit (13)
Törkeän hyvä lisuke on tuoreista herkkusienistä , tuoreesta pinaatista , tuoreesta vihreästä parsasta ja valkosipulimurskasta tehty lisuke.
Lisää valkosipulimurska vasta kun olet paistanut kaikki muut pannulla.
Parsat ensin noin 5 min, herkkusienet sekaan, lisää noin 3 min ja pinaatit ja lisää 2 min.
Valmista
Balkanilainen relissi Ajvar on todella hyvää. Sitä saa valmiina etnisistä kaupoista - ehkä jo muualtakin - mutta ei sen valmistaminenkaan vaikeata ole.
Bulguri(pilahvi), kuskus, keittobanaanimuusi, maniokkipuuro, taropuuro, maissipuuro
Marmite on jotakin äärettömän brittiläistä. Tätä hiivapohjaista levitettä joko inhoaa tai rakastaa. Kannattaa kokeilla!
Kimchi ei ole oikeasti kovin hyvää. Ja haju jääkaapissa on karmea.
Vierailija kirjoitti:
Marmite on jotakin äärettömän brittiläistä. Tätä hiivapohjaista levitettä joko inhoaa tai rakastaa. Kannattaa kokeilla!
Tein juuri sunnuntailounaalle suosikkikastikkeeni maustamalla Marmitella. Mutta esim paahtoleivän päällä minulle liian vahvaa.
Vierailija kirjoitti:
Kimchi on korealainen versio hapankaalista, ja happis tunnetusti jakaa mielipiteet. Eikä sitä tietenkään pidä jääkaapissa säilyttää muuten kuin tiiviissä astiassa. Koreassa perheiden valtavat kimchiruukut pidetään ulkona kylmän talven ajan.
Myydäänkö muuten missään säilöttyinä vihreitä tomaatteja, siis etikkaliemessä?
Mutsi teki niitä kun oltiin kersoja, maistuisi varmaan paremmin nyt näin aikuisena ; )
Vierailija kirjoitti:
Bulguri(pilahvi), kuskus, keittobanaanimuusi, maniokkipuuro, taropuuro, maissipuuro
Couscous/kuskus on minunkin suosikkini, tuo mukavaa vaihtelua riisille, pastalle ja perunalle.
Kuskus on erinomaisen nopea valmistaa - yleensä riittää se, että sen annetaan turvota muutama minuutti keitetyssä vedessä. Sopii lisukkeeksi, monenlaisiin salaatteihin ja vaikka mihin.
Vierailija kirjoitti:
Voi helevetti ja jengi on vetänyt sitä jo tuhansia vuosia tajuamatta. Onneksi kerroit!
Vierailija kirjoitti:
Saako suomesta gritsiä?
Kädenlämpöinen kaalimehu kera raikkaan voileivän!
Itse tykkään vetää intialaisia kastikkeita pelkkä naan-leipä lisukkeena, ilman riisiä siis.