Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette joskus jättäneet avioerohakemuksen: miltä tuntui?

Vierailija
04.03.2018 |

Mieheni kertoi eilen jättäneensä avioerohakemuksen. Hän on ollut monta päivää ihan tippa linssissä ja kertoi olevansa tosi surullinen. Ollaan oltu yli 20 vuotta yhdessä.
Itse olen sen jälkeen vain itkenyt. Vaikka meillä on vaikeaa yhdessä (arki ja lomat), niin rakastetetaan kuitenkin toisiamme, minä ehkä enemmän.
Ja kyllä, olemme yrittäneet parisuhdeterapiaa. 2 kertaa mies suostui ja sanoi, että päätöksiä pitää saada tehtyä.
Ja kyllä, mies väittää ettei hänellä ole mitään muuta suhdetta ja itsekin uskon sen. On meidän perheen kanssa niin paljon, että suhde pitäisi hoitaa työpäivien aikana.

Mutta kysymys siis: millaisia tuntemuksia teillä on ollut avioerohakemuksen jättämisen jälkeen ja kumpi jätti hakemuksen? Olen aina kuvitellut, että täytyy tuntea toista kohtaan vihaa, inhoa tms. jotta haluaa erota, mutta näköjään pettymys yhteiseen elämäänkin riittää eikä sitä halua näköjään yrittää korjata. Eli rakkaus vaan on loppu, vaikka rakastaa ja välitää toisesta ja jopa haluaa toista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli haikeaa, vaikka yhdessä hakemus tehtiinkin. Ei meillä enää muuta välillä ollut kuin ystävyyttä, mutta tietysti vanhan elämän jättäminen taakse oli surullista.

Vierailija
2/8 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotus. Pari vuotta mietin ja sitten, kun rakastuin toiseen mieheen niin oli pakko hakea eroa. Exään rakkaus oli loppunut jo sen pari vuotta sitten. Lapset ja asuntolaina pitivät yhdessä, vaikka exä minua huonosti kohteli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotus. Katkeransuolaista. Epäonnistuminen.

Olisin halunnut jatkaa mutta faktat huomioiden olisin satuttanut ihan yhtä paljon molempia. Rakastin mutta yhteiselämä oli pelkkää tappelua.

Pakko mikä pakko.

Nykyään ex jo hyväksynyt asian ja meillä ok välit.

Vierailija
4/8 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Ja asuitteko hakemuksen jälkeen yhdessä / yritittekö vielä parantaa välejänne vai tuliko erilleen muutto ja oikea ero heti?

Vierailija
5/8 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenvaihteessa pistin toisen vaiheen hakemuksen. Ei tuntunut oikein miltään, kun mitään "parisuhdetta" ei ollut oikeastaan ollut 6-7 vuoteen. Ja kun tiesin, että ei ihan heti kuitenkaan päästä toisistamme eroon talous- ja käytännön syistä. Mutta kuitenkin selkeämpää, kun on virallisestikin sovittu, että ei olla pari.

Vierailija
6/8 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita?

Ja asuitteko hakemuksen jälkeen yhdessä / yritittekö vielä parantaa välejänne vai tuliko erilleen muutto ja oikea ero heti?

Oikea ero tuli heti ilmoituksesta mutta käytännön syistä oli pakko asua yhdessä vielä puoli vuotta. Lapsitalous.

Ei todellakaan minkäänlaista uudelleen yrittämistä. Ei kummallakaan.

Vierailija
7/8 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se paskalta tuntui (eka vaihe siis). Jätettiin hakemus yhdessä ja silloin oli kyllä jo ihan selvää että erotaan. Meillä ainakin se päätös tehtiin ensin ja sitten vasta jätettiin se paperi. Ei sillä harkinta-ajalla mitään merkitystä ollut, päätös tehtiin jo ennen ekaa vaihetta. Veemäistä oli asua käytännön syistä saman katon alla ne pari kuukautta kunnes löysin uuden asunnon itselle. Mies tapaili jo silloin uutta naistaan. Oli helpotus muuttaa pois. Toinen vaihe oli ihan rutiinijuttu sitten kun se lähetettiin, se ei tuntunut mitenkään erityisesti miltään. 

Vierailija
8/8 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi seisomaan heti kun olin hakemuksen jättänyt. Kävin heti painamassa (ex)rouvaa oikein pitkän kaavan mukaan. Sitten juotiin limunaatia päälle ja kerroin että olin jättänyt erohakemuksen muutama tunti aiemmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme