Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä äidille päälle oman lapsen rippijuhliin?

Vierailija
04.03.2018 |

Taas tää ongelma edessä kun pitäisi löytää jotain päällepantavaa juhliin. Suurin ongelma on koko. Normi vaatteissa käytän kokoa 44-48, riippuen mallista/mitoituksesta. Pituutta löytyyy 178cm ja painoa 85kg sekä isohkot rinnat (D80). Eli läskiä riittää varsinkin keskivartalossa, selässä ja reisien yläosassa. Sääret ok, samoin käsivarret.
En myöskään tällä hetkellä voi käyttää korkokenkiä. Balleriinat ainoa vaihtoehto.
Mitä ihmettä laitan päälleni?
Juhlat kylläkin vasta syyskuussa, mutta aikaa pitää varata netistä tilaamiseen ja mahd vaihtorumbaan sekä kaupoissa kiertelyyn. Vapaata ei juuri tässä ole ennen juhlia.

Auttakaa onnetonta pukeutujaa. Heittäkää vaikka linkkejä. Kiitos avusta :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa kun ei yhtään tiedä minkälaisesta tyylistä pidät.

Vierailija
2/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ballerinat plus mitä tahansa siistiä ja mukavaa ja esim. kiva neuletakki päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa kun ei yhtään tiedä minkälaisesta tyylistä pidät.

Niin joo, hyvä kysymys. Unohdin mainita sen.

Tykkään klassisesta ja rennosta tyylistä. Karsastan ns kukkamekkoja sekä paljon pitsiä.

Ap

Vierailija
4/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rippijuhliin tarvitaan päiväjuhlavaate, eli se on yleensä joko polviin ulottuva tai midimittainen, värillinen leninki tai jakkupuku. Kun rippijuhla on kirkossa, se saisi peittää myös hartiat ja olkapäät.

Jos sulla on tuossa rintojen ja reisien välillä vyötärö, suosittelisin joko kapeavyötäröistä, vähän kellohelmaista midileninkiä (sen tyylistä, missä Vivien oli Pretty womanissa siellä polo-ottelussa) ja värillistä, juhlaneuletakkia tai pitsitakki. Jollei vyötäröä ole, suosittelisin a-linjaista kotelomekkoa ja jakkua.

Vierailija
5/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole yhtäkään vapaapäivää maaliskuun ja syyskuun välisenä aikana?

Ei mene läpi.

Vierailija
6/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ketjuliikkeistä (H&M, Lindex, KappAhl) sekä isoista marketeista (prisma, citymarket) löytyy isoja kokoja. Yksivärinen, yksinkertainen leninki johon yhdistää sopivat korut tai huivin on aina toimiva ratkaisu.

Hanki myös kunnolliset alusvaatteet (muotoilevat alushousut sekä alusmekko), näillä saat ylimääräiset muhkurat siloiteltua ja ryhtiä olemukseesi.

Vierailija
7/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin halvalla tokmannin alesta. Se oli vihaamadi kukkamekko. Paksua trikoota. Laskeutui kauniisti. Olen jopa sua leveämpi.

Vierailija
8/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ole yhtäkään vapaapäivää maaliskuun ja syyskuun välisenä aikana?

Ei mene läpi.

Tää ei nyt tässä ollut se pointti. Töissä olen ja seuraava pidempi vapaa vasta kesäloma (2 viikkoa) ennen juhlia. Viikonloput kesäkuuhun asti menee valmistautuessa pääsykokeisiin. Näin siis jos niihin pääsen.

Ap

Vierailija
9/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista ketjuliikkeistä (H&M, Lindex, KappAhl) sekä isoista marketeista (prisma, citymarket) löytyy isoja kokoja. Yksivärinen, yksinkertainen leninki johon yhdistää sopivat korut tai huivin on aina toimiva ratkaisu.

Hanki myös kunnolliset alusvaatteet (muotoilevat alushousut sekä alusmekko), näillä saat ylimääräiset muhkurat siloiteltua ja ryhtiä olemukseesi.

Kaikilta ketjuliikkeiltä löytyy myös nettikaupat.

Vierailija
10/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No rippijuhliin tarvitaan päiväjuhlavaate, eli se on yleensä joko polviin ulottuva tai midimittainen, värillinen leninki tai jakkupuku. Kun rippijuhla on kirkossa, se saisi peittää myös hartiat ja olkapäät.

Jos sulla on tuossa rintojen ja reisien välillä vyötärö, suosittelisin joko kapeavyötäröistä, vähän kellohelmaista midileninkiä (sen tyylistä, missä Vivien oli Pretty womanissa siellä polo-ottelussa) ja värillistä, juhlaneuletakkia tai pitsitakki. Jollei vyötäröä ole, suosittelisin a-linjaista kotelomekkoa ja jakkua.

Vyötäröä ei ole. Se on itseasiassa se paksuin kohta mun kropassa.

Helman pituus pitäisi olla joko polen yläpuolelle tai nilkkoihin asti. Se ns mummomitta säären puoleenväliin ei sovi mulle enkä tykkää.

Täyspitkää mekkoa mietin niin ei tarttis sukkahousuja pukea. Inhoan niitä ohuita sukkiksia kun ne menee aina rikki ja kutiaa ihan vietävästi vaikka kuinka rasvais jalkoja.

Ap

Vierailija
11/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Tyyliä metsästämässä bloggaajan asukuvia. Käyttää paljon mekkoja, varmaan sinun kokoluokkaa. Kauniit jalat joita asuilla korostaa. Hän on vatsakas, eli jos sulla sama "ongelma" niin varmaan löytyy vinkkejä.

Vierailija
12/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muuten itse ymmärrä tuota muotoilevien alusvaatteiden trendiä. Olen kokeillut monia erilaisia ja ne ovat hankalia pukea, mahdottomia riisua ja epämukavia päällä. Eikä ne mitään muhkuroita silota. Ne siirtävät muhkurat tai peräti luovat uusia omituisiin paikkoihin, kuten vyötärönhauhan ja rintojen väliin tai puoliväliin reittä, missä lahje loppuu. Siellä ne vasta rumia ovat, koska ovat täysin epäluonnollisessa paikassa, kuin monsterilla tai mopsilla. Vaikka jossain asennossa näyttäisit siistiltä, istuessasi et todennäköisesti enää näytäkään.

Paljon muhkurattomampaan tulokseen pääsen itse sillä, kun puen päälleni täysin kiristämättömät alusvaatteet tai ainakin alushousut, rintaliivien kohdalla ei voii eikä tarvitse olla ihan yhtä tarkka - ja niiden päälle oikean kokoisen, sopivan mallisen päällysvaatteen. Näin ei tule muhkuroita mihinkään, vaikka ylimääräistä on. Ja lisäksi tämä on helppo pukea, riisua ja tarvittaessa pukea uudelleen, siinä voi liikkua, istua ja seistä yhtä lailla ja kaiken kaikkiaan keskittyä juhlimiseen (tai mun tapauksessa esiintymiseen) pukeutumisen sijasta.

Vierailija
13/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miss Windy Shopissa on nättejä mekkoja. Ne tekee vyötärön niillekin joilla sitä ei ole. Ja löytyy kokoja

Vierailija
14/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa mennä Your Face -liikkeeseen. Sieltä saa tosi mukavaa palvelua. Vaatteista löytyy kokoja. Ja olen yhtä pitkä kuin sinä. Välillä olin 81 kiloa ja kaikki vatsassa ja rinnoissa. Suosittelivat kapeita pitkiä housuja sekä ryhdikästä jakkua. Toimii! Minua ainakin kehuttiin pukeutumisesta ja syksyllä jakku ja housut toimii. Kengillä ja asusteilla saa näyttävyyttä. Ja pieni korkokin tekee ihmeitä. Se ja sama, olemmeko 178 vai 182. Pitkiä joka tapauksessa. Ryhdikäs itsensä kantaminen ja iloinen ilme viimeistelevät kokonaisuuden.

Vierailija
15/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vyötäröä ei ole. Se on itseasiassa se paksuin kohta mun kropassa.

Helman pituus pitäisi olla joko polen yläpuolelle tai nilkkoihin asti. Se ns mummomitta säären puoleenväliin ei sovi mulle enkä tykkää.

Täyspitkää mekkoa mietin niin ei tarttis sukkahousuja pukea. Inhoan niitä ohuita sukkiksia kun ne menee aina rikki ja kutiaa ihan vietävästi vaikka kuinka rasvais jalkoja.

Ap

Täyspitkä mekko ei ole hyvä päivävaate. Se on iltajuhlan vaate. Ja koska rippujuhla on kirkossa, missä istutaan paljon, kannattaa huomioida, että mekko, joka seisoessa ulottuu juuri polven yläpuolelle, paljastaa istuessa helposti puoli reittä. Eli vältä sellaista, jos mahdollista.

Sukkahousuja on kyllä sellaisiakin, jotka eivät hajoa eivätkä kutita, mutta hintä on sit siinä neljänkympin kieppeillä/pari, ja edelleen sun pitäisi löytää juuri vartalollesi sopiva malli. Ehkä et ole valmis tähän.

Näin ollen sun ehkä kannattaisikin suunnitella jotain juhlavaa housupukua tai ehkä jopa haalaria. Se on myösahdollista ja ihan ok. Katsot vain, että se ei ole sellainen, mitä muut ihmiset pitävät työvaatteena, vaan nimenomaan juhlaan tarkoitettu. Esim joku kreppisilkkinen haalari voisi olla tyylikäs.

Vierailija
16/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso Tyyliä metsästämässä bloggaajan asukuvia. Käyttää paljon mekkoja, varmaan sinun kokoluokkaa. Kauniit jalat joita asuilla korostaa. Hän on vatsakas, eli jos sulla sama "ongelma" niin varmaan löytyy vinkkejä.

Vähän meni pieleen nyt, ap:n painoindeksi on 26,8, Veeran jotain 32.

Vierailija
17/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät kalsarit nyt ainakin..

Vierailija
18/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä.

Katsoin noita Miss Windy Shopin mekkoja eikä ne ole lainkaan mun tyyliä, valitettavasti.

Täytyy yrittää ehtiä Your Face:n liikkeeseen jossain välissä. Kamalan kalliit ne vaatteet vaan siellä on. Olen joskus pyörähtänyt.

Housupuku ei ole ehkä varteenotettava kun voi olla vielä lämmin tuolloin ja olemme suunnitelleet pitävämme juhlat ulkona. En myöskään koe että housupuvulle ole myöhemmin käyttöä. Haalari taas on epäkäytännöllinen ja outo vaate aikuiselle.

En ollut ajatellut mitän iltapukua vaan lähinnä jotain yksinkertaista maksimekkoa. Ei kuitenkaan mitään rantamekkoa.

Täytyy jatkaa surffailua.

Ap

Vierailija
19/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki hyvä - vartalosi mukainen - kotelomekko.

Pituus polvien alapuolelle tai polvin. Hillitty väri EI MUSTA.

Siihen neuletakki tms. Kauniit avokkaat.

Vierailija
20/29 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki hyvä - vartalosi mukainen - kotelomekko.

Pituus polvien alapuolelle tai polvin. Hillitty väri EI MUSTA.

Siihen neuletakki tms. Kauniit avokkaat.

.

Minulla oli kotelomekko ja kotelomekon ohuesta päällyskankaasta "bolero"/jakku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan