Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe ja isäpuoli

Vierailija
03.03.2018 |

Minulla on kaksi lasta. Mitä mieltä palsta on siitä, että kun minulla on esim työmatka/olen kotoa pois, niin isäpuoli ottaa omia menoja. Lapset ovat kyllä sen verran isoja, että pärjäävät kyllä.

Itse olin kolme päivää työmatkalla, ja isäpuoli sanoo antaneensa pizzarahaa. Ja huidellut töissä ilta yhdeksään asti, ja sitten tullut kotiin nukkumaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin uudessa liitossa miehen kanssa, jolla ei itsellä ole lapsia. Minulla niitä on kolme. Meillä mies ottaa lapsista vastuuta kuin olisivat omia ja meillä on päivänselvää, että se joka on kotona huolehtii lapsista.

Mies tekee asiat ihan omasta tahdosta ja tekee ne ihan mielellään, hän on sen sanonutkin, ettei osaisi elää enää ilman perhettä.

Juttele miehen kanssa, että mitä hän haluaa ja miten tilanne voitas hoitaa niin, että molemmat olis tyytyväisiä.

Vierailija
2/14 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun lastesi ei pitäisi millään muotoa olla miehesi päänsärky. Surullista, että ihmiset lisääntyvät vaikka ei ole sitten kykyä tai halua kantaa itse vastuuta. Jos lapsilla on jossain isät, niiden riesaksi vaan eikä täysin syyttömän sivullisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYömatkasi ajaksi lapset menevät tietenkin omalle isälleen.

Vierailija
4/14 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset? Jos 5 ja 7 niin ei mut jos 10 ja 14 niin Ok.

Vierailija
5/14 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin uudessa liitossa miehen kanssa, jolla ei itsellä ole lapsia. Minulla niitä on kolme. Meillä mies ottaa lapsista vastuuta kuin olisivat omia ja meillä on päivänselvää, että se joka on kotona huolehtii lapsista.

Mies tekee asiat ihan omasta tahdosta ja tekee ne ihan mielellään, hän on sen sanonutkin, ettei osaisi elää enää ilman perhettä.

Juttele miehen kanssa, että mitä hän haluaa ja miten tilanne voitas hoitaa niin, että molemmat olis tyytyväisiä.

Onko se jotenkin vajaa kun ei siinä tapauksessa hanki omaa perhettä? Vai eikö se reppana kelpaa kuin aisuriksi? Mahdat olla vässykästäsi ylpeä.

Vierailija
6/14 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies itse puhuu meidän lapsista. Kantaa samalla tavalla vastuuta ym. Itse kokisin hankalana ap:n kuvaileman tilanteen, mutta olette kai joskus puhuneet asiasta, millaisessa roolissa mies näkee itsensä lasten elämässä ym? Ja niille jotka huutelevat, että lapset eivät ole miehen vastuulla mitenkään ym.. eivät olekaan, mutta jokaisen aikuisen joka muuttaa yhteen sellaisen kanssa jolla on lapsia, tulisi ymmärtää, että lapset kuuluvat pakettiin.

Vierailija
7/14 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin kyllä kovasti, että missä se mies on oikeasti sitä aikaansa viettänyt :) Töissäpä tietenkin.

Vierailija
8/14 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tässä nyt molemmat ollu ihan tyytyväisiä tilanteeseen eli homma on kaikin puolin ok.

Vierailija
9/14 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät lapset ole isällään, kun sinä olet työmatkalla.

Vierailija
10/14 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin YH:n lapsena (jo aikuinen) niin kaikki äitini monista miehistä paitsi yksi oli erittäin aggressiivinen minua kohtaan. Haukkumiset, pihalle heittämisen uhkailut, fyysinen väkivalta nykystandardian mukaan, ja äidin selän takana minulle kerrotut kehoitukset kuinka en saisi tulla mukaan hänen, hänen lapsen ja äitini mukaan automatkalle. 

Itse myös miehenä en kyllä kykenisi uusiperhe elämään. Muiden mukulat on muiden. Leinona uroksetkin tappavat naaraan pennut mikäli ne eivät ole omia. 

Täytyy olla aika vässykkä mies, jos rupee toisen miehen lapsia hoitamaan, ei pahalla. Asia erikseen jos lapset sattuvat olemaan isättömiä (eli isä kuollut ja kumppani on leski). 

Vierailija
11/14 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin YH:n lapsena (jo aikuinen) niin kaikki äitini monista miehistä paitsi yksi oli erittäin aggressiivinen minua kohtaan. Haukkumiset, pihalle heittämisen uhkailut, fyysinen väkivalta nykystandardian mukaan, ja äidin selän takana minulle kerrotut kehoitukset kuinka en saisi tulla mukaan hänen, hänen lapsen ja äitini mukaan automatkalle. 

Itse myös miehenä en kyllä kykenisi uusiperhe elämään. Muiden mukulat on muiden. Leinona uroksetkin tappavat naaraan pennut mikäli ne eivät ole omia. 

Täytyy olla aika vässykkä mies, jos rupee toisen miehen lapsia hoitamaan, ei pahalla. Asia erikseen jos lapset sattuvat olemaan isättömiä (eli isä kuollut ja kumppani on leski). 

Nainen olen ja niin samaa mieltä. Olen pahoillani siitä mitä olet joutunut lapsena kokemaan, mutta ymmärrän myös äitisi kumppaneita täysin. Itsekään en pystyisi seurustelemaan miehen kanssa jolla on lapsia, mutta jos äiti olisi kuollut, tilanne olisi helpompi hyväksyä.

Vierailija
12/14 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi lasta. Mitä mieltä palsta on siitä, että kun minulla on esim työmatka/olen kotoa pois, niin isäpuoli ottaa omia menoja. Lapset ovat kyllä sen verran isoja, että pärjäävät kyllä.

Itse olin kolme päivää työmatkalla, ja isäpuoli sanoo antaneensa pizzarahaa. Ja huidellut töissä ilta yhdeksään asti, ja sitten tullut kotiin nukkumaan.

Sanoisin, että todella kiltti mies kun omista rahoistaan antaa pizzarahat sun muksuilles.

Vierailija
13/14 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun lastesi ei pitäisi millään muotoa olla miehesi päänsärky. Surullista, että ihmiset lisääntyvät vaikka ei ole sitten kykyä tai halua kantaa itse vastuuta. Jos lapsilla on jossain isät, niiden riesaksi vaan eikä täysin syyttömän sivullisen.

Eiköhän tämä "syytön sivullinen" ole itse lähtenyt uusperhekuvioon mukaan. Itse en ihan tietoisesti ole koskaan lähtenyt, vaikka joskus kivoja ja ihastuttavia "lapsellisia" sinkkuja tavannutkin. Ihan selvä juttu että jos jo valmiiksi lapsellisen kanssa pariutuu, niin isäpuolena/äitipuolena joutuu myös ottamaan vastuuta siitä uudesta perheestä, ei siitä voi käsiään täysin pestä jos päättää lyödä hynttyyt yhteen. Jos ei tuota vastuuta halua niin ei se sen vaikeampaa ole kuin että jättää lapsekkaat puolisoehdokkaat välistä. 

En tosin ymmärrä mitä ap:n mies nyt varsinaisesti tässä on väärin tehnyt jos lapset kerran ovat tarpeeksi vanhoja pärjäämään.

Vierailija
14/14 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap linjoilla.

Asia on minulle ok. Halusin vain nähdä, ajatellaanko isäpuolista eri tavalla kuin äitipuolista.

Minäkään en hoida mieheni lapsia. Tästä minut aina lynkataan av:lla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi