Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan kassalle vakitöihin vai 1-2 kuukauden pätkä oman alan töitä?

Vierailija
03.03.2018 |

Siinäpä pulma. Valmistumisesta kohta vuosi ja ikää 34v, ensimmäinen alan työtarjous tämä. 1-2 kk:n pätkä, rahoituksesta riippuen. Jatkoa ei ole mahdollista saada. Ihan kiinnostava työ sinänsä.

Toinen mahdollisuus olisi sitten toistaiseksi voimassaoleva sopimus lähikauppaani, täydet tunnit. Opiskeluaikana työskentelin myös kaupassa. Voitte vain kuvitella, että kiinnostaako, mutta hyvinä puolina pidempiaikainen tulonlähde ja vakisopimuksen vakaus. Voisin koko ajan etsiä muuta/säästää ja irtisanoutua kun tarpeeksi säästössä, tai pääsen muualle.

Jos tuo oman alani työ olisi pidempiaikainen, tai olisi edes joku toivo jatkosta, tässä ei olisi mitään epäselvää. Opintolainaakin pitäisi maksella pois, joten pidempiaikainen tulo olisi hyvä juttu.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalle vaan

Vierailija
2/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalle tietty. Kassaneidit on kivoja ;) M35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko tuossa edes mitään miettimistä?

Vierailija
4/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä menisin kassalle. 10 vuotta nuorempana olisi ottanut riskin ja kartuttanut oman alani työkokemusta.

Vierailija
5/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sulla on tollanen valinnan mahdollisuus? Mistäs mulle saatais?

Vierailija
6/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa. Vakisopimus on vakisopimus ja siitä tulee rahaa. Eikä sillä lopulta ole niin väliä mitä elämässään tekee työkseen. Voihan se olla että joku muu työ aukeaakin joskus myös. Noilla pätkillä ei paljoo juhlita

Vierailija
7/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin sen oman alan työn ja etsisin samalla pitkäaikaisempaa työtä samalta alalta. Jos menet kassalle, jumitut sinne, et ajan myötä enää saa oman alasi työtä ja katkeroidut, kun joudut vuodesta toiseen tekemään jotain mistä et pidä.

Vierailija
8/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan vaan, samalla kyyläilet oman alan duuneja.

Vierailija
9/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsisin oman alan työpätkän. Kun on hieman työkokemusta alata, niin saat helpommin oman alan työpaikan jatkossa. Riakinä myös, että koulutuksesi "vanhenee" jos menet alalle, joka ei liity lainkaan koulutukseesi.

Kaupankassan hommia luulisi löytyvän työjaksosi jälkeenkin. Oletko kysynyt lähikaupastasi, josko he voisivat siirtää työsi aloitusajankohtaa parilla kuukaudella?

Vierailija
10/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti se oman alan työ! Se on joka tapauksessa kokemusta siitä, mihin olet kouluttautunut. Vaikka juuri nyt ei jatkoa olisikaan luvassa, se on ehdottomasti kotiin päin. Kassalle on todennäköisesti helpompi päästä myöhemminkin, ainakin kun sulla on siitäkin kokemusta.

Vierailija
11/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin oman alan töihin. Koskaan ei voi tietää mitä siitä tulevaisuudessa "poikii" ja saa työkökemusta. Voi aivan hyvin avata uusia mahdollisuuksia, mitä ei edes tässä vaiheessa tiedosta.

Se kaupan kassan duuni on jatkossakin vapaana, ainahan niitä on.

Vierailija
12/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sulla on tollanen valinnan mahdollisuus? Mistäs mulle saatais?

Niin. Semmoista se elämä on.

Vierailija
13/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALUATKO sinne kassalle ja kestääkö pää enää sitä hommaa? Nuorempana suostuu ties mihin paskaan mutta kolmikymppisenä ei enää jaksa. Ite en menis.

Vierailija
14/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman alan duuniin. Kassalle ja muihin hanttihommiin pääsee kyllä myöhemminkin jos pakko on.

Tässä motivaatiotarina:

Itse olin aika lailla samankaltaisessa valintatilanteessa muutama vuosi sitten; vakinaistaminen tarjoilijan työssäni vai epävarma kolmen kuukauden pätkä oman alan töitä.

Riskillä otin pätkän ja ei siitä mitään jatkoakaan poikinut, vakipaikkakin oli jo täytetty, mutta jatkoin osa-aikaisena tarjoilijana. Parin viikon päästä tästä pätkätyöpaikasta soitettiin ja pyydettiin töihin toiseen toimipisteeseen, kun heillä aukesikin paikka ja ensin koettavat täyttää sen sisäisen haun kautta.

Tätä en olisi ikinä saanut, jos en olisi ottanut sitä pätkää, ne suhteet.

Vierailija
15/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppaan vaan, samalla kyyläilet oman alan duuneja.

Olen FM ja kaupassa töissä. En jaksa edes hakea töitä, vuorotyö ja työn stressaavuus vie voimat.

Jos olisin ap, ottaisin oman alan työn, jos olisin laskenut taloudellisesti että se onnistuu. Opintolainan lyhentämättömyys ei nyt olisi mielestäni suuri ongelma. Ap voi kuitenkin vielä saada kaupastakin töitä, jos tekee tuon pätkän. Kauppaan töihin meneminen taas voi sinetöidä sen, että niitä oman alan töitä ei tule tekemään jatkossakaan.

Vierailija
16/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman alan pätkätyö ehdottomasti!

T. N50

Vierailija
17/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että oman alan töihin jos kyseessä on maksettu työpaikka eikä esim. harjoittelu. Ainoa mahdollisuus päästä vaikeasti työllistäville aloille töihin on suhteet ja työkokemus joten jos jatkossa haaveilet tekeväsi oman alan töitä niin tarvitset sitä työkokemusta :)

Kauppatyö ei ole once-in-a-lifetime tilanne joten niitä kyllä löytyy jatkossakin.

Vierailija
18/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kassalle pääse enää tuon 2kk jälkeen?Onko työ otettava nyt ja heti?

Vierailija
19/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin että kassalle, kaupan alalla vakinaiset sopimukset eivät ole mikään itsestäänselvyys. Ja sillä työllä todennäköisesti pystyisit elättämään itsesi jatkossakin. Parin kuukauden pätkällä ei paljon lainoja maksella.

Vierailija
20/38 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin menet sinne oman alan töihin mutta et keskity vain siihen työhön vaan jatkat työnhakua. Sinne kassalle pääset kyllä myöhemminkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi