Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me sitten myöhästyttiin ristiäisistä... MILLOIN pitää olla oven takana etiketin mukaan?

Vierailija
03.03.2018 |

Sukulaisten ristiäiskutsussa luki että "ristiäiset pidetään kotona, tervetuloa ristiäisiin lauantaina klo 13.30."MINUN mielestä silloin ollaan juhlapaikan oven takana klo 13.25. No, näin ei sitten ilmeisestikään ole, meille soitetiin klo 13.10 että missä olette, kaikki on jo paikalla. Lopulta menimme sisään ovesta klo 13.25 ja kaikki olivat sitä mieltä että olimme myöhässä. Ilmeisesti kaikki muut vieraat ja sukulaiset tietävät paremmin etiketin. Itse soitan tästä eteenpäin aina juhlien järjestäjälle ja kysyn että kun juhlat alkavat klo XXX niin mihin aikaan toivotaan että vieraat saapuvat? Myös pappi oli kutsuttu aloittamaan kastetilaisuus klo 13.30. Hän oli tosin 5 min myöhässä. Hatuttaa koko juttu...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ajoissa olitte. 

Vierailija
2/9 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh. Ette olleet myöhässä. Mutta kannattaa ilmeisesti vastaisuudessa vielä tiedustella saapumisaika erikseen tulevissa suvun juhlissa, jos teidän suvussa on tapana tuolla tavoin harhauttaa vieraita, että laitettaan kutsuun eri aika, milloin odotetaan vieraiden saapuvan. Erikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt samoin perhejuhlissa, oltaisiin oltu paikalla noin varttia ennen alkamisaikaa, soittivat puoli tuntia ennen että missä oikein viivytään? En ymmärrä.

Vierailija
4/9 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on juhlien järjestäjän tehtävä ilmoittaa aika, jolloin vieraita toivotaan paikalle, ja mielellään siten, että edes pieni myöhästyminen ilmoitetusta ajasta ei haittaa. Eli jos papin kanssa on sovittu kaste kello 13.30, vieraille ilmoitetaan esimerkiksi 13.00. Vieraat ehtivät silloin rauhassa laittaa takit naulakkoon ja seurustella hetken keskenään. On epäkohteliasta tulla reilusti ennen ilmoitettua aikaa, koska juhlavalmistelut voivat olla kesken.

Vierailija
5/9 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän oli kyllä tökerö kutsuja. Jos oli tarkoitus että lapsi kastetaan klo 13.30 niin toki sitä pitäisi olla oven takana aikaisemmin kuin 13.25. Mutta jos vain ilmoitetaan että juhla alkaa 13.30, niin en mä ainakaan siitä tajuais että itse kaste tapahtuu tuolloin, vaan kuvittelisin että se on aika jolloin vieraiden toivotaan saapuvan paikalle.

Vierailija
6/9 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on näköjään ihan oma etikettinsä. En menisi varsinkaan kenenkään kotiin ennen kutsuttua ajankohtaa. Siellähän ne saattaisi olla vielä pukemassa ja laittamassa kämppää juhlakuntoon.

Vierailija
7/9 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi kutsua vieraat ja papin samaan aikaan ??? Olen todella pettynyt saamastamme vastaanotosta. Kaiken kukkuraksi mieheni olisi mennyt paikalle jo 45 min aiemmin mutta sanoin että ei me voida mennä kun siellä on varmaan järjestelyt kesken, kutsussa lukee klo 13.30 ja piste. Me mennään max 5 minuuttia ennen kellonaikaa ja vaikka istutaan autossa jos ollaan liikaa etuajassa. -huokaus!

Vierailija
8/9 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat laittaneet siihen kutsuun klo 13 jos kerran halusivat että vieraat ovat paikalla reilusti ennen  klo 13.30. 

Vierailija
9/9 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos kotona tmv. järjestetyt ristiäiset, niin mielestäni olisi jopa epäkoteliasta mennä 20-30min ennen kuin on kutsuttu paikalle. Kun siinähän saattavat vanhemmat vielä järjestellä paikkoja ja laittaa tarjottavia esille. Itse menen aikaisintaan tuon 5-10min syntymäpäiväjuhliin, ristiäisiin tms. mitä on kutsuttu. Ja ylipäätään kotona järjestettäviin juhliin on kohteliaampaa mennä vartti myöhässä kuin etuajassa, juurikin järjestelyjen vuoksi. Eli armoa tulee ainakin täältä.

Monissa ristiäiskutsuissa kirjoitetaan erikseen "Tervetuloa klo xx juhlimaan pienokaisemme kastejuhlaa. Pappi saapuu paikalle klo xx.xx jolloin toivomme kaikkien vieraiden olevan jo paikalla."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi