KYSYMYS veronpalautuksista!
Jos on tienannut viime vuonna melkein 10 000€ Vähemmän kun olisi verokortin mukaan "saanut", niin pystyykö tuosta mitenkään päättelemään veronpalautuksien määrää tai laskemaan tai jotain? Kiitos avusta!!
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Niin mistäköhän tuolta? Veroprosenttilaskurilla en ainakaan tee mitään:
No et ainakaan mätkyjä saa. Varmaan tulee hyvät palautukset. Kerrotko summat?
Luulisin, että tuollaisella tulolla, siis brutto, saisi kaiken ep takaisin.
Laske laskurilla paljonko siitä ap. summasta olisi mennyt veroa ja vähennä sitten maksamastasi verosummasta?
Vierailija kirjoitti:
Luulisin, että tuollaisella tulolla, siis brutto, saisi kaiken ep takaisin.
Missäköhän hän mainitse sen summan, mitä tienasi?
Veroprosenttilaskurista näkee, paljonko veroja olisi pitänyt maksaa. Siinä voi huomioida jo kaikki vähennykset. Huom. Tulot oikeisiin kohtiin, ei etuustuloja palkkatuloihin.
Jos tulosi ovat olleet esim. työttömyys/äitiyspäivärahoja, niin palkkatulon verokorttiin vertaamalla ei voi.
Mulla on ollut ihan työtuloja ne, mut 10 000€ tosiaan tienasin alle. En nyt oikein ymmärtänyt mistä sen siis saa laskettua, pahoittelut tyhmyyteni! Saan siis ainakin palautuksia mutta onkohan kyse kympeistä vai satasista
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut ihan työtuloja ne, mut 10 000€ tosiaan tienasin alle. En nyt oikein ymmärtänyt mistä sen siis saa laskettua, pahoittelut tyhmyyteni! Saan siis ainakin palautuksia mutta onkohan kyse kympeistä vai satasista
http://prosentti.vero.fi/VPL2017/Sivut/Henkilotiedot.aspx?kieli=fi-FI
Täytä alkutiedot, saamasi palkat, mahd vähennykset (esim matkat) ja laske. Näet tarvittavan vero määrän. Vertaa siihen mitä sulta on pidätetty.
Ja esitäytetty veroilmoitus tulee ens kuussa, siitä näet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://prosentti.vero.fi/VPL2017/Sivut/Henkilotiedot.aspx?kieli=fi-FI
Täytä alkutiedot, saamasi palkat, mahd vähennykset (esim matkat) ja laske. Näet tarvittavan vero määrän. Vertaa siihen mitä sulta on pidätetty.
Ja esitäytetty veroilmoitus tulee ens kuussa, siitä näet.
Okei kiitos paljon sulle, olet ystävällinen :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä et käynyt viime vuonna laskettamassa uutta verokorttia jo siinä vaiheessa kun tajusit tulojen jäävän verottajan arvion alle? Niin et ois maksanut yhtään liikaa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä et käynyt viime vuonna laskettamassa uutta verokorttia jo siinä vaiheessa kun tajusit tulojen jäävän verottajan arvion alle? Niin et ois maksanut yhtään liikaa veroja.
En ole jaksanut, ei ole ollut niin tiukkaa rahasta. :) ja jos palautuksia saa niin mikäs siinä.
www.vero.fi