Onko täällä muita, jotka ymmärtävät jatkuvasti elävänsä omaa pientä elämäämme suuremmassa maailmankaikkeudessa?
Että pienillä asioilla ei oikeastaan ole mitään väliä? Eikä vähän suuremmillakaan asioilla loppujen lopuksi. Kuolemakaan (oma tai läheisten) ei siinä mittakaavassa ole suurta merkitystä, vaikka kovin surullista se jälkeen jääville onkin.
Kommentit (10)
Juuri näin. Naurattaa, kun oman ammattini edustajat luulevat olevansa hyvinkin merkittäviä tekijöitä maailmankaikkeudessa.
Kyllä, tunnen olevani vain pienenpieni osanen maailmankaikkeutta, pienempi kuin ruohonkorsi, joka keinuu valtameren aalloissa. Vaikka en ole merkittävä vaikuttaja eikä historian kirjoihin jää minkäänlaista kirjoitusta tästä taipaleestani, jota elämäksi kutsutaan, niin silti tiedostan, että teoillani ja valinnoillani on väliä. Ainakin läheisilleni, ja sitä kautta se vaikuttaa muihinkin. Olemme yhteydessä toisiimme, sinä siellä ja minä täällä, vaikkemme koskaan näkisi toisiamme. Ihanaa päivää sinulle, maailmankaikkeuden tuntematon matkakaveri.
Olemme vain yksi hyvin kehittynyt apinalaji sinisellä pallolla universumissa.
Kun katsoo Donald Trumppia, hyvin ymmärtää mikä apinoiden planeetta tämä on.
Minäkin olen teikäläisiä. Jotenkin huvittaa, kun jotkut ihmiset ottavat itsensä ja etenkin työnsä ja tittelinsä niin kovin vakavasti. Ikään kuin heidän tekemisillään olisi suurikin merkitys isossa kuvassa.
Joitakin ahdistaa ajatus omasta pineuudesta kaiken keskellä ja siksi he pakenevat sitä ajatusta lukemattomin eri tavoin, jos ei muuten niin kiirettä pitämällä. Omasta mielestäni se on päinvastoin jotenkin helpottava ajatus, että loppujen lopuksi millään tekemisilläni ei ole hirveästi merkitystä universumin mittakaavassa. Ei tätä elämää kannata ottaa niin neuroottisen vakavasti :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tunnen olevani vain pienenpieni osanen maailmankaikkeutta, pienempi kuin ruohonkorsi, joka keinuu valtameren aalloissa. Vaikka en ole merkittävä vaikuttaja eikä historian kirjoihin jää minkäänlaista kirjoitusta tästä taipaleestani, jota elämäksi kutsutaan, niin silti tiedostan, että teoillani ja valinnoillani on väliä. Ainakin läheisilleni, ja sitä kautta se vaikuttaa muihinkin. Olemme yhteydessä toisiimme, sinä siellä ja minä täällä, vaikkemme koskaan näkisi toisiamme. Ihanaa päivää sinulle, maailmankaikkeuden tuntematon matkakaveri.
Olipa kiva kommentti! Ihanaa päivää sinulle!
Kyllä tiedostan. Se on helpottava tunne, kun tietää, ettei ole kovin tärkeä.
Kyllä!!! Täällähän on paljon sielunsiskoja/veljiä. Mietin nimittäin välillä, että tunteekohan kukaan muu näin? Ihmiset ovat niin kiinni kiireisessä elämässään eivätkä näe oman ”boksinsa” ulkopuolelle. Ne ovat hienoja hetkiä, kun näkee yhtäkkiä kaiken oikeassa perspektiivissä ja tajuaa oman pienuutensa ja kaiken turhuuden. Olen vain yksi pieni ihmisapina keskellä käsittämätöntä universiumia ja elämäni kestää lyhyen ajanjakson. Ihminen syntyy ja kuolee yksin - mutta se juuri yhdistää meitä kaikkia.
Kyllä. Ainoa tarkoitus on mitä itse valitsemme. Olemme vapaita koska millään ei ole väliä.