Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikeasti tiedä miten selviän tulevasta synnytyksestä

Vierailija
01.03.2018 |

Yleiskunto on niin huono että hengästyn jo tavallisesta kävelystä. Lihakset on ihan heikot joka puolelta.

Lisäksi ei ole edes ketään tukena.

Olen kerran synnyttänyt ja silloin oli ihan eri tilanne. Voimia oli henkisesti ja fyysisesti vaikka muille jakaa.

Nyt tärisen ja pelkään ihan normaalia gyne tutkimustakin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sairaalan kautta saatavissa doula/synnytystukihenkilö?

Vierailija
2/9 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollakin selviydyt jotenkin, harvat Suomessa synnytykseen kuolee. Mutta suosittelisin kyllä aloittamaan kuntoilun. Miten jaksat lapsia hoitaa jos olet noin rapakunnossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin ihan samaa! Olin tokassa raskaudessa todella huonossa kunnossa, mulla oli tosi paha olo suurimman osan raskaudesta enkä jaksanut paljon muuta tehdä kuin maata sohvalla. Mutta synnytys meni hyvin ja oli nopea!

Vierailija
4/9 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime synnytykseen mennessä mulla oli ihan surkea kunto. Lihasvoimatkin surkeat erään sairauden takia. Oli silti ohi parissa tunnissa ja ponnistusvaihe kesti 1 min.

Huono kunto ei aina haittaa. Ehkä synnyttäminen on enemmän tekniikkalaji? :) hyvin se menee.

Vierailija
5/9 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuntoillut koko raskausajan ja ollut liikkeessä, mutta sain pahan keuhkokuumeen jonka jälkeen keuhkot ei enää ole olleet entisensä.

Tämä lihasheikkous johtuu kai ihan perussairaudesta, lisäksi en ole saanut hemoglobiinia nousemaan muiden lääkkeiden vuoksi.

Doula minulla on kyllä.. Mutta olen hänenkin kanssa vähän etäinen. Kaipaisin läheisiä. Ap

Vierailija
6/9 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap, että sinulla on epävarma olo, mutta toinen synnytys on helpompi ja nopeampi, joten se on puolellasi. Itsekin jo tiedät, mitä tehdä. 

Vierailija
7/9 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle annetaan neuvolassa lappu, johon sinua pyydetään kirjaamaan toiveita synnytykseesi liittyen. Kerro siinä huolistasi, ja pyydä että sinua ei jätettäisi yksin mikäli mahdollista.

Sairaalassa kuitenkin voi olla kiirettä, joten vielä voisit miettiä saisitko jonkun mukaasi. Jos paikkakunnallasi on doulia, niin ota kiireesti yhteyttä ja pyydä avuksesi! (Kysy vaikka neuvolasta tai ensi- ja turvakodista)

Fyysinen kuntosi tuskin haittaa. Ja jos lapsi ei jostain syystä synny luonnollisesti, niin silloin tehdään keisarileikkaus.

Ja jos todella vakavasti pelkäät synnytystä, niin voit itse jo hyvissä ajoin kertoa neuvolassa peloistasi ja pyytää suunniteltua keisarileikkausta.

Onnea odotukseesi, synnytykseen ja äitiyteesi!

Vierailija
8/9 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli melkoisen pitkä ja uuvuttava synnytys, ja muistiini on inhottavimpana asiana jäänyt juuri sisätutkimukset. Kyllä siitä selviää.

Onko sinulla läheisiä, joiden kanssa voit soitella tai viestitellä synnytyksen aikana, ennen ja jälkeen? Meillä ei ainakaan yhtään rajoitettu kännykän ja tabletin käyttöä. Jossain toki voi olla tiukempaa, koska on kai se periaatteessa kiellettyä tjtn.

Vierailija
9/9 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana ollessa on ihan normaalia hengästyä pelkästä kävelystä. Eikö kukaan neuvolassa ole sinulle sitä kertonut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan