Anoppi ja miniä
Varsinkin uusperheelliset, millainen suhde teillä on anoppiinne? Entä anopin ja ex-miniän suhde, miten vaikuttaa siihen?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Ei anopilla ja ex-miniällä tarvitse mitään välejä olla.879
Yleensä on, jos on niitä lapsenlapsia. Toiset anopit osaavat olla asiallisissa väleissä, ymmärtäen että se ex-miniä kuuluu menneisyyteen ja tekemisissä ollaan lähinnä lastenlasten asioissa. Toiset anopit taas ovat idiootteja, jotka yrittävät ylläpitää poikansa edellistä elämää puoliväkisin miniän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä on, jos on niitä lapsenlapsia. Toiset anopit osaavat olla asiallisissa väleissä, ymmärtäen että se ex-miniä kuuluu menneisyyteen ja tekemisissä ollaan lähinnä lastenlasten asioissa. Toiset anopit taas ovat idiootteja, jotka yrittävät ylläpitää poikansa edellistä elämää puoliväkisin miniän kanssa.
Miksi? Lapsilla on isäkin. Tämä huolehtikoon omat vanhempansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Lapsilla on isäkin. Tämä huolehtikoon omat vanhempansa.
No, niinpä. Mutta toisten ihmisten valintoihin on aika vaikea vaikuttaa. MInä tulin uusperheen kautta miniäksi anopille, joka hoiti suuren osan miniänsä asioita ja miniä oli tottunut siihen, että hänen ei itse tarvitse kantaa vastuuta juuri mistään, koska anoppi huolehtii. Eihän se mihinkään loppunut. Poikansa toiveita, pyyntöjä ja vaatimuksia anoppi ei ottanut kuuleviin korviinsakaan. Anoppi ja ex-miniä ohittavat miehen isyyden mennen tullen. Tämä ex on ollut myös lastensa isää kohtaan varsin kurja. Mutta niin se vaan on, ettei ihmisiä voi muuttaa, eikä varsinkaan tuollaista- millähän nimellä tuota touhua edes voisi kutsua. Uusperheen kannalta tuollainen on todella kurjaa, koska uusperhe muutenkin on paljon haavoittuvaisempi yksikkö kuin ydinperhe. Jos vielä se ex on kurja, sitä perheen ja suvun tukea todella tarvitsisi. Meidän tapauksessa ainut vaihtoehto on ollut pysyä mahdollisimman kaukana tuosta miehen suvusta ja hakea tukea muualta.
Ehkä vävy on vähän eri asia, mutta minun äitini yritti eron jälkeen soitella vävylleen, ja juoruilla ja puuttua hänen tapaansa hoitaa isyyttään jne. Ex-mieheni laittoi sen pelin poikki heti.
Minä olen uusperheen äitipuoli ja tullaan anopin kanssa loistavasti toimeen. Anopin ajatusmaailma on, että lapsella ei oo ikinä liikaa välittäviä aikuisia elämässään. Tytön äiti lähti, kun lapsi oli alle vuoden ja mies on yh, äitiä näkee kerran kuukaudessa. Minäolen ollut kuvioissa siitä asti, kun lapsi oli 2,5v ja nyt lapsi on 5. Saatan välillä tytärpuoleni kanssa käydä ihan kahdestaankin appivanhemmilla kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen uusperheen äitipuoli ja tullaan anopin kanssa loistavasti toimeen. Anopin ajatusmaailma on, että lapsella ei oo ikinä liikaa välittäviä aikuisia elämässään. Tytön äiti lähti, kun lapsi oli alle vuoden ja mies on yh, äitiä näkee kerran kuukaudessa. Minäolen ollut kuvioissa siitä asti, kun lapsi oli 2,5v ja nyt lapsi on 5. Saatan välillä tytärpuoleni kanssa käydä ihan kahdestaankin appivanhemmilla kylässä.
Näyttää siltä, että sinulla on ikäänkuin äidin asema tyttären elämässä. Helpottanee paljon sinun ja aopin suhdetta. Millaiset välit anopilla on siihen ex-miniään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää siltä, että sinulla on ikäänkuin äidin asema tyttären elämässä. Helpottanee paljon sinun ja aopin suhdetta. Millaiset välit anopilla on siihen ex-miniään?
Niinhän mulla vähän on. Tyttökin välillä kutsuu mua äidiksi, mistä mulla on vähän ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta ihanaa, mutta tytöllä myös on se biologinen äiti, jonka yli en haluaisi kävellä. Hän itse kokee, että hänellä on 2 äitiä.
Heillä on kohteliaat, mutta etäiset välit. Ei niillä mitään riitoja ole ja ovat facessa toistensa kavereita, mutta eivät muuten kaveeraa. Miehelläkään ei oo exänsä kanssa riitaa. Tämä ex masentui ja koki äitiyden liian raskaaksi eikä yksinkertaisesti pystynyt olemaan kokopäiväisesti äiti. Hän kyllä soittelee tytölle viikoittain videopuheluja ja on paikalla kaikissa juhlissa yms, mutta ei vaan voimat vieläkään riitä ottamaan häntä luokseen kuin sen kerran kuussa viikonlopuksi. Me ymmärretään asia ja koetetaan tytöllekin saada se kuva, että ei äiti oo häntä hylännyt vaan äiti on sairas eikä pysty huolehtimaan, vaikka haluaisi kyllä.
Ollaan hyvissä väleissä, tosin aika harvakseltaan pidetään yhteyttä. Välimatkaa on paljon ja nähdään ehkä 4-5 kertaa vuodessa. Ex-miniän kanssa anoppi ei ole tekemisissä, olivat hyvin harvoin tekemisissä aiemminkaan. Oma ex-anoppini lähettää aina lapsen mukana leipomiaan karjalanpiirakoita, nykyinen miehenikin tykkää niistä :) Ei olla eron jälkeen tavattu kertaakaan, mutta lähetellää lapsen mukana usein terveisiä molemmin puolin.
Ihanan kohteliaita välejä. Sellaiset minullakin on ex-anoppiini, joka on tavannut ja myös pitää nykyisestä miehestäni. Ei mitään ongelmaa. Nykyisen mieheni äiti taas pitää ex-miniäänsä lähes omana tyttärenään. Eikä tässä mitään, mutta tuossa ex-miniällä on exäänsä eli mieheeni todella huonot välit. Josta syystä miestäni ahdistaa suunnattomasti tuo äitinsä ja exänsä "liitto". Minä keskityn huolehtimaan tästä omasta perheestäni. Toki olisi kivaa tuntea olevansa tervetullut miehen perheeseen, toki sanojen tasolla näin onkin. Mutta todellisuus taitaa olla tinen "Hallitseva" miniä on käytännössä se entinen. Aluksi olin tästä surullinen. Nyt on ihan yhdentekevää. Paitsi että mieheni kärsinys aiheesta on ikävää. Toisaalta, on helppo ymmärtää mieheni ongelmia, kun näkee millaisen äidin poikana hän on kasvanut.