Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unien tulkinta, mitä tarkoittaa unissa nähty alastomuuden peittely ja verenvuoto?

Vierailija
01.03.2018 |

Heräsin kahdesta eri unista. Ensimmäisestä muistan kuinka itseäämme peitellen juoksin puolison kanssa jostain ulkoa sisälle ja heräsin kun ovi meni kiinni. Toisesta unesta heräsi äsken ja se oli ahdistavampi. Heräsin siihen kun unessa pään ympärillä oli verinen harso. Jälkimmäinen jäi ahdistamaan :(

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Enpä osaa sanoa.

Vierailija
2/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peittelet jotain asiaa minkä pelkäät paljastuvan.

Sinua on loukattu verisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peittelet jotain asiaa minkä pelkäät paljastuvan.

Sinua on loukattu verisesti.

Hmm, en kyllä tiedä mitä peittelisin. Mutta kuulostaa ihan järkeenkäypältä.

Ja tuo jälkimmäinen kyllä kolahti. Minua on muutama ihminen tässä lyhyen ajan sisällä loukannut. - ap

Vierailija
4/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet on välillä ahdistavia.

Vierailija
5/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene useinkaan niin suoraviivaisesti että peittely unessa tarkoittaa jonkin konkreettisen asian salailua elämässä juuri nyt. Usein se viittaa epämääräisempiin, jopa paljolti alitajuisiin huonouden tai häpeän tunteisiin, joita varmaan lähes jokaisella on menneisyyden peruja jostain asioista. Esim. ihminen voi hävetä heikkouttaan, tai ujouttaan, tai liikaa puheliaisuuttaan, tai jotain yksityiskohtaa menneisyydessä, tai voi tulla jopa niin kaukaa lapsuudesta ettei enää tiedosta ollenkaan mikä on se asia mikä aiheuttaa taustalla nalkuttavan epämukavan tunteen. Unet voi kertoa symbolikielellä siitä että jotain siellä alitajunnassa on, mikä vaivaa.

Vierailija
6/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene useinkaan niin suoraviivaisesti että peittely unessa tarkoittaa jonkin konkreettisen asian salailua elämässä juuri nyt. Usein se viittaa epämääräisempiin, jopa paljolti alitajuisiin huonouden tai häpeän tunteisiin, joita varmaan lähes jokaisella on menneisyyden peruja jostain asioista. Esim. ihminen voi hävetä heikkouttaan, tai ujouttaan, tai liikaa puheliaisuuttaan, tai jotain yksityiskohtaa menneisyydessä, tai voi tulla jopa niin kaukaa lapsuudesta ettei enää tiedosta ollenkaan mikä on se asia mikä aiheuttaa taustalla nalkuttavan epämukavan tunteen. Unet voi kertoa symbolikielellä siitä että jotain siellä alitajunnassa on, mikä vaivaa.

Tämä pisti ajattelemaan. Olen nyt aikuisiällä miettinyt paljonkin lapsuutta / nuoruutta, ja jotainhan siellä on selvittämättä. Luin västikään artikkelin koskien sitä mistä tunnistaa tulleensa lapsena henkisesti laiminlyödyksi ja se kyllä kolahti. - ap

Vierailija
7/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista.

Vierailija
8/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alastomuus merkitsee että tahdot ehkä muiden näkevän itsesi sellaisena kuin olet, haluat paljastaa sielusi tai olla huomion keskipiste. Nolostuit alastomuutta, saatat pelätä jotenkin paljastumista todellisessa elämässäsi?

Verenvuoto tietystä ruumiinosasta voi olla terveydellinen varoitus, veri merkitsee henkeä. Veri on elämänvoimasi. Muistatko enenmpää jälkimmäisestä unestasi?

Vierailija
9/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*alastomuus-

Aina tärkeä symboli. Useimmiten alastomuusunet ovat varoituksia jostakin.Varsinkin epämiellyttävät alastomuusunet varoittavat tulevista hyökkäyksistä.Miellyttävät alastomuusunet sen sijaan liittyvät eroottisuuteesi

- kävelet alasti - kaipaat soujaa.Oletj outunut ahdinkioon/ salaisuutesi paljastuvat /jotakin uutta tiedossa

-kävelet alasti,mutta sinua ei huomata - Pystyt salaamaan jotankin, et jää kiinni virheestä tai valheestasi

-Kävelet alasti ja sinut uhomataan - Varo muiden pahoja kieliä!

*Veri - Eroottisen elämän voimakkain symboli.Ennustaa intohimoisia tapahtumia.

Vierailija
10/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat toimminnot viittaavat välillisesti perunoihin, jotka ovat hedelmällisyyden symboleita. Luvassa on siis lemmekäs lopputalvi - siis onnea Sinulle ja Sinun mielitietyllesi!

Vierailija
11/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alastomuus merkitsee että tahdot ehkä muiden näkevän itsesi sellaisena kuin olet, haluat paljastaa sielusi tai olla huomion keskipiste. Nolostuit alastomuutta, saatat pelätä jotenkin paljastumista todellisessa elämässäsi?

Verenvuoto tietystä ruumiinosasta voi olla terveydellinen varoitus, veri merkitsee henkeä. Veri on elämänvoimasi. Muistatko enenmpää jälkimmäisestä unestasi?

En muista jälkimmäisestä muuta. - ap

Vierailija
12/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ovi meni kiinni, voisi ehkä symbolisoida lopullisuutta tai jonkin asian päättymistä. Enkä. Minä nimittäin taannoin näin unta jossa astuin junaan joka lähtikin menemään taaksepäin. Jäin siihen koska luulin että pääteasemalla se lähtee taas menemään eteenpäin. Mutta juuri kun saavuimme pääteasemalle niin rataa pitelevä silta romahti. Minä olen kokenut erään vähän isomman trauman elämässäni joka muutti maailmankuvaani, ja tuo sillan romahdus tavallaan kuvasti sitä että en koskaan pääse samaa tietä takaisin sinne missä olin tai minne olin matkalla. Kaikista parhaiten minulla jää mieleen unet, joiden merkityksen ymmärrän heti tai jotka ovat muutoin henkilökohtaisella tasolla mielenkiintoisia.

Vierailija
13/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ovi meni kiinni, voisi ehkä symbolisoida lopullisuutta tai jonkin asian päättymistä. Enkä. Minä nimittäin taannoin näin unta jossa astuin junaan joka lähtikin menemään taaksepäin. Jäin siihen koska luulin että pääteasemalla se lähtee taas menemään eteenpäin. Mutta juuri kun saavuimme pääteasemalle niin rataa pitelevä silta romahti. Minä olen kokenut erään vähän isomman trauman elämässäni joka muutti maailmankuvaani, ja tuo sillan romahdus tavallaan kuvasti sitä että en koskaan pääse samaa tietä takaisin sinne missä olin tai minne olin matkalla. Kaikista parhaiten minulla jää mieleen unet, joiden merkityksen ymmärrän heti tai jotka ovat muutoin henkilökohtaisella tasolla mielenkiintoisia.

Mielenkiintoista kyllä. Minä ymmärrän jotkin unistani, mutta tuo tämän päivän jälkimmäinen ei nyt kyllä avaudu ollenkaan itselleni. - ap

Vierailija
14/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin alastomuus julkisella paikalla (kuten talon ulkopuolella) ja ei-toivottuna symboloi enemmän suojattomuutta, uhanalaisuutta kuin kärähtämistä jostain mitä on piilotellut ja salaillut. Julkisella paikalla kuuluukin olla vaatteisiin puettuna eikä alastomana. Se olisi "liiallista rehellisyyttä", yksityisyyden rajat karkeasti ylittävää, jos joutuisi olemaan alastomana ulkona.

Suojattomuuden lisäksi se voisi symboloida häpeän ja julkisesti häväistyksi tulemisen pelkoa.

Vierailija
15/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista kyllä. Minä ymmärrän jotkin unistani, mutta tuo tämän päivän jälkimmäinen ei nyt kyllä avaudu ollenkaan itselleni. - ap

Ehkäpä haluat sitten ryhtyä pohtimaan tuota omaa ahdistustasi ja mikä sen olisi voinut synnyttää. Minä esimerkiksi olen nähnyt unia peruskouluun liittyen, mutta vaikka ne näyttävät normaaleilta, niin minun mielessäni se muistuttaa minua omasta ikääntymisestäni ja siitä miten vaikeaa minun on sitä hyväksyä että en ole enää tuon ikäinen. Se visuaalinen puoli unessa voi hämätä jos ei ymmärrä sitä. Pelkäätkö jotain? Tuskin voin paljoa auttaa mutta näkökulma tämäkin.

Vierailija
16/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Minustakin alastomuus julkisella paikalla (kuten talon ulkopuolella) ja ei-toivottuna symboloi enemmän suojattomuutta, uhanalaisuutta kuin kärähtämistä jostain mitä on piilotellut ja salaillut. Julkisella paikalla kuuluukin olla vaatteisiin puettuna eikä alastomana. Se olisi "liiallista rehellisyyttä", yksityisyyden rajat karkeasti ylittävää, jos joutuisi olemaan alastomana ulkona.

Suojattomuuden lisäksi se voisi symboloida häpeän ja julkisesti häväistyksi tulemisen pelkoa.

Niin, alkaa löytyä vähän ajatusta miksi näki sellaisen unen. Vielä kun tuolle toiselle löytyisi joku mieltä rauhoittava selitys. - ap

Vierailija
17/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä haluat sitten ryhtyä pohtimaan tuota omaa ahdistustasi ja mikä sen olisi voinut synnyttää. Minä esimerkiksi olen nähnyt unia peruskouluun liittyen, mutta vaikka ne näyttävät normaaleilta, niin minun mielessäni se muistuttaa minua omasta ikääntymisestäni ja siitä miten vaikeaa minun on sitä hyväksyä että en ole enää tuon ikäinen. Se visuaalinen puoli unessa voi hämätä jos ei ymmärrä sitä. Pelkäätkö jotain? Tuskin voin paljoa auttaa mutta näkökulma tämäkin.

Pelkään vaikka ja mitä. Enimmäkseen sairauksia ja äkillistä poismenoa. - ap

Vierailija
18/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alastomuus, koet jotain uhkaa ja itsesi haavoittuvaksi. Tuo verinen harso on paha mieli tai loukkaantuminen joka on esteenä onnellisuudelle, päästä siis siitä irti.

Vierailija
19/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alastomuus, koet jotain uhkaa ja itsesi haavoittuvaksi. Tuo verinen harso on paha mieli tai loukkaantuminen joka on esteenä onnellisuudelle, päästä siis siitä irti.

Viittaisikohan se menetettyihin ihmissuhteisiin. Kaksi ihmistä lyhyen ajan sisällä vain kadonnut minulta. Toinen jätti vastaamatta yhteydenottoihin, en ole kuullut hänestä enää kuukausiin ja olen aiheesta surullinen ja vihainen, ja toinen vain hävisi ja sitä ihmettelen. Olen loukkaantunut näille ihmisille heidän käytöksestään. Ja on varmaan muutakin mikä voisi selittää tuon. Kiitos kun avasit tuon merkitystä. - ap

Vierailija
20/26 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unentulkitseminen on luultavasti yksi helpoimmista tehtävistä kun voi sanoa ihan mitä vaan ja joku hömelö uskoo tulkinnan. Huvittaa, että joku yleensäkään yrittää tulkita uniaan. Se on vain unta.