Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?

Vierailija
01.03.2018 |

Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.

Kommentit (2598)

Vierailija
1081/2598 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrant kirjoitti:

Se kun jotkut sanovat ettei kylmettyminen aiheuta esim. flunssaa, vaan virukset. He eivät tajua, että kylmettyminen altistaa viruksille kun keho joutuu kovaan rasitustilaan.

Mutta edelleen tarvitaan se virus joten ei kylmä itsessään aiheuta flunssaa. Jos ei ole jo virusta jolle voisi altistua, kylmä ei aiheuta mitään.

Vierailija
1082/2598 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että lapsettomat ihmiset ovat muka päässeet helpommalla. Maailmassa on tuhat asiaa, jotka voivat sitoa kaiken ajan, valvottaa, viedä rahaa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/2598 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että opettajana olen myös vapaa-ajalla äärettömän kiinnostunut touhuamaan ja olemaan lasten kanssa. En ole, menee ennemmin päinvastoin. 

Sama juttu minulla eläinten suhteen. Olen eläinlääkäri, mutta en omista lemmikkejä enkä harrasta eläinjuttuja. Töissä saa eläimistä ihan tarpeeksi, vapaalla ei kiinnosta.

Vierailija
1084/2598 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim tämä väärinkäsitys / huijaus: https://twitter.com/ScottAdamsSays/status/1108485447083151360

Täälläkin jauhetaan tästä jatkuvasti, että hän sanoi niin... mutta ei, se olikin HOAX. Kannattaa tietää tämä, ennen kuin nolaa itsensä jauhamalla tästä enää.

Vierailija
1085/2598 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kani-ihmisenä ärsyttää yleiset harhaluulot siitä, että kani on sekä jyrsijä että häkkieläin. Kani ei elä onnellista elämää tehdashäkkiin lukittuna ja siemensekoituksia mussuttaen..

Vierailija
1086/2598 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin harvoin kun kysyn jotain, vstataan kysymyksellä. Kieroilua sanon minä.

Ihminen joka tahallaan ymmärtää väärin ja saa koko asian päälaelleen.

Itsekkäät hörhöt. Rumat naiset jotka laittavat itseensä täyteaineita, eikä ulospäin huomaa minkäänlaista muutosta.

Vierailija
1087/2598 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että huumeidenkäyttäjät ovat automaattisesti narkkareita.

Tää mua naurattaa. Jos sä käytät huumeita sä olet narkkari. Ei sille ole mitään hienoa nimitystä.

"Jos sä juot alkoholia sä olet alkoholisti. Ei sille ole mitään hienoa nimitystä." Kuulostaa ihan yhtä fiksulta kuin tuo sun sanomasi. Ihminen, joka polttaa kerran viikossa jointin työviikon päätteeksi on yhtä vähän narkkari kuin ihminen, joka juo työviikon päätteeksi pari saunakaljaa, on rappiodoku.

Vierailija
1088/2598 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun luullaan että esim. Live and let die on Gunnareiden tekemä biisi tai että I will always love you on Whitney Houstonin biisi.

Vierailija
1089/2598 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun palstalla kysytään jotain asiaa, niin kysyjä kaipaa ja tarvitsee tämän tyylistä vastausta:

En yhtään tiedä miten asia on, mutta arvelisin että se voisi ehkä olla näin...

Vierailija
1090/2598 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että lihavat tuomitaan AINA laiskoiksi, sairaiksi, tyhmiksi ja itsekurittomiksi. Yhtä hyvin laiha voi olla näitä kaikkia yllämainittuja ja sairastaa diabeettesta!

Vierailija
1091/2598 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sana "mikä" ei ole "joka"-sanan kirjakielinen muoto. Tosi moni bloggari kiertää sanan mikä ja korvaa sen jokalla - _joka_ kuulostaa todella ärsyttävältä.

Vierailija
1092/2598 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että sana "mikä" ei ole "joka"-sanan kirjakielinen muoto. Tosi moni bloggari kiertää sanan mikä ja korvaa sen jokalla - _joka_ kuulostaa todella ärsyttävältä.

Nyt minä kyllä putosin kärryiltä. Voitko antaa esimerkin?

Vierailija
1093/2598 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, selitin väärin. Eli monet luulee, että sana mikä on slangia, joten kirjoittaessa se tulee muuttaa muotoon joka. Esim.

Eilen satoi vettä, joka oli todella mukava yllätys.

Viimein lapsi nukahti, joka oli helpotus väsyneelle äidille jne.

Seuratkaapas, esim. monet fitness-/lifestylebloggaajat tekee tätä.

Samoin sana samaistun - se ei ole samaistun, vaan SAMASTUN.

Vierailija
1094/2598 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, selitin väärin. Eli monet luulee, että sana mikä on slangia, joten kirjoittaessa se tulee muuttaa muotoon joka. Esim.

Eilen satoi vettä, joka oli todella mukava yllätys.

Viimein lapsi nukahti, joka oli helpotus väsyneelle äidille jne.

Seuratkaapas, esim. monet fitness-/lifestylebloggaajat tekee tätä.

Samoin sana samaistun - se ei ole samaistun, vaan SAMASTUN.

Joka viittaa edelliseen sanaan, mikä lauseeseen.

Vierailija
1095/2598 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti saa AINA viinalle hakijan.

Koiran ongelmat AINA hihnan päässä. 

En nyt viitsi tarkentamaan pitkillä jutuilla, mutta jos kertoo em.ongelmat niin jos vastaus on edelläkuvattu, jatkokeskustelu tyrehtyy.

Vierailija
1096/2598 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun luullaan että esim. Live and let die on Gunnareiden tekemä biisi tai että I will always love you on Whitney Houstonin biisi.

Tai I will stay ja My Only One olisivat Hurriganesin biisejä.

Vierailija
1097/2598 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoinen sinkkuus nähdään yleensä tosi säälittävänä ja kyseinalaistettavana valintana. Olen kuullut monesti mm. Sukujuhlissa nuo "kyllä sinä ymmärrät kun se oikea osuu kohdalle"-kommentit tai kyselyjä siltä miltä tuntuu kun ei ole kainalossa sitä kultamussukkaa ja se ärsyttää, koska en vain koe parisuhdetta elämäntilanteeseeni nähden tarpeelliseksi eikä seksikään kiinnosta. Asiat voi muuttua, mutta yleisesti sinkkuus nähdään pahana ja jotenkin jopa häpeällisenä asiana.

Moni kieltää tämän, mutta tosiasia on, että suurin osa pitää rakkautta suorittamisena. Pakko ottaa joku rinnalle, koska yhteiskunta painostaa ja palvoo pariskuntia. Sitten kilpaillaan somessa ja sosiaalisissa tapahtumissa siitä kenen rakkaustarina on se upein.

-Jokos sinä olet löytänyt jonkun rinnallesi?

-Minä viihdyn mieluumin ihan keskenäni, enkä etsi ketään.

-No kyllä se sinäkin vielä jonkun löydät, ei pidä olla liian ronkeli ;)

-Kun en oikeasti etsi ketään ja olen onnellinen juuri näin.

...

-Tuo Sirpa on varmasti tosi katkera kun se ei löydä ketään.

-Häh! Eikö sillä ole ketään miestä?

-Ei meidän pitäisi nyt keksiä sille joku.

-Niin mitenhän olisi se paskahousu Erkki sieltä Rauno-Irman peräkammarista?

-Niin siinähän olisi yksi vapaa mies ja ihan hyvä.

-Järjestetään asia!

No älä nyt, kyllä se vielä joku tulee sunkin kohdalle.

Miksi sinulla ei ole ketään kaveria? Olethan sinä aivan fiksu ihminen.

Kyllä sinä jonkun remonttimiehen tarvisit.

Vierailija
1098/2598 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi joka-/mikäjuttu menee siis tosiaan näin:

MIKÄ viittaa koko edeltävään lauseeseen.

JOKA viittaa edeltävään yksittäiseen sanaan.

Selventävä esimerkki:

Kadotin koirani, mikä harmitti minua. = Koiran katoaminen harmitti minua.

Kadotin koirani, joka harmitti minua. = Jostain syystä se KOIRA harmitti minua, joten tervemenoa? :D

Tätä eroa ei moni nykyäån hahmota.

Vierailija
1099/2598 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että lihavat tuomitaan AINA laiskoiksi, sairaiksi, tyhmiksi ja itsekurittomiksi. Yhtä hyvin laiha voi olla näitä kaikkia yllämainittuja ja sairastaa diabeettesta!

Tää on niin tyypillistä. Mä oon nelikymppinen ja hoikka mut kunto on huono koska en harrasta liikuntaa. Mutta..... kun kävin viimeksi lääkärissä niin lääkäri oli kirjannut (katsoin Kannasta) että hoikka ja hyväkuntoinen. Käynnillä ei käsitelty mun kuntoa tai liikkumista lainkaan. Itse tiedän monia tukevampia naisia joilka on todella hyvä kunto.

Vierailija
1100/2598 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todella paha virhe, koska mikä ja joka viittaavat eri asioihin (jos tarkoitat siis relatiivipronomineina käyttöä). Voi tulla siis väärinymmärrys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi