Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kellään muulla tullut huono olo hammaslääkärin käyttämistä puudutusaineista?

Vierailija
28.02.2018 |

Nyt kun on muutama tunti mennyt siitä käynnistä, on ollut huono ja hiukan etova olo.
Inhottavaa.
Aikaisemmilla käynneillä ei tätä oo ollut.
Viimeksi n. 10 v. sitten.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut hirveä olo ja rytmihäiriöitä. Seur. kerralla sain eri ainetta, ja mitään oireita ei tullut.

kerro lääkärillesi, että oli paha olla, niin löytyy toinen aine.

Vierailija
2/21 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullut hirveä olo ja rytmihäiriöitä. Seur. kerralla sain eri ainetta, ja mitään oireita ei tullut.

kerro lääkärillesi, että oli paha olla, niin löytyy toinen aine.

Kerron kyllä seuraavasti. Tuntuu siltä että koko ilta on pilalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudutteen adrenaliini voi tehdä sydämentykytystä ja huonon olon tunteen. Kuten mainittu vaihtoehtoja on.

Joskus huonovointisuutta ja tykytystä voi tulla ylihengityksestä tai hengityksen pidättämisestä. Jännitys, kivun pelko yms. voi tämän aiheuttaa ja itse ei sitä tiedosta.

Vierailija
4/21 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hammashoidossa käytettävien puudutusaineiden vaikuttavana aineena on yleensä joko lidokaiini, artikaiini tai prilokaiini. Varsinaisen puuduttavan aineen lisäksi puudutusaineet sisältävät verisuonia supistavaa ainetta, yleensä joko adrenaliinia tai α-metyylinoradrenaliinia.

Kun puudutusainetta ruiskutetaan puudutettavalle alueelle, verisuonia supistava aine aiheuttaa paikallisen verenkierron heikkenemisen. Kun verisuonet ovat supistuneet, hoitotoimenpiteet aiheuttavat vähemmän verenvuotoa kuin ilman verisuonia supistavan aineen vaikutusta. Lisäksi puudutusaineen kulkeutuminen pois puudutetulta alueelta hidastuu.

Sydänongelmista kärsiville henkilöille voidaan käyttää puudutusainetta, joka sisältää verisuonia supistavan aineen sijaan felypressiiniä. Felypressiini supistaa hieman laskimoita ja pidentää siten puudutusaineen vaikutusaikaa. Se ei kuitenkaan supista valtimoita eikä siten nosta verenpaine tai aiheuta adrenaliinille ominaista tykyttävää tunnetta." Lähde: Webdento

Vierailija
5/21 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja vaihdettu siihen missä ei adrenaliinia ollut.

Vierailija
6/21 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun hammastani paikattiin, loppuvaiheessa minua alkoi silmät kiinni ollessani pyörryttää. Jos pidin silmiä auki, ei pyörryttänyt. Johtuikohan se puudutusaineesta? Aikaisemmin ei ole ollut mitään oireita.

Vierailija
7/21 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo. Pääsin kotiin ja soitin lääkärille, että päässäni tuntuu olevan ampiaispesä. Lääkäri kutsui takaisin tarkkailuun. Siellä mä istuin nurkassa ja tarkkailin kun lääkäri paikkasi kolmen potilaan hampaat:)

Vierailija
8/21 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu että pahin kuvotus olis menossa ohi. Ihan kuin krapula, jotain samaa.

Ja päässä tuntuu vieläkin.

Outo maku suussa.

Ap

Vierailija
9/21 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, ei niistä mitään huonoa oloa tule.

Vierailija
10/21 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yleensä ole tullutkaan mutta tänään tuli.

Vierailija
11/21 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vastikään puudutus hammashygienisti-käynnillä ja tosiaan oli lievästi etova olo noin pari tuntia käynnin jälkeen.

Vierailija
12/21 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on tullut usein pahaa oloa hammaslääkärissä käydessä. Olen luullut että johtuisi vaan siitä ettei ole kovin mukavaa kun suuta ronkitaan. Lähdin kuitenkin etsimään googlella tietoa tuosta onko muillakin tätä. Viimeksi torstaina kävin eli eilen hammaslääkärissä ja suuhygienistillä ja jäi huono olo pitkäksi aikaa, jopa aamuun asti. 

Tosiaan siis alkoi suuhygienistin hoidon lopussa tuntumaan ällöltä olo, tuli kylmäkin. En kyllä olisi osannut yhdistää puudutteeseen tätä oiretta. Pitääpä ensi kerralla sanoa/kysyä voisiko kokeilla muuta puudutetta. 

Vierailija
13/21 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielemisongelmia ehkä ja migreeneistä en ole varma. En ole varma. Ehkä piikit voivat mennä väärään paikkaan jos ei ole ammattilainen kunnolla, nimikkeestä huolimatta. En tiedä onko muutoksia puud.aineissa, sekin mahdollinen tai mitä merkkiä. Viimeksi ne antoivat aina vetyperoksidia sisältävää puhdistusainetta suuhun ennen kuin aloittivat. Leukaa väänsivät liikaa ja niskaa. Se paikka ei ollut hyvä.

Vierailija
14/21 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sama juttu toissa päivänä hammaslääkärissä.

Sydän hakkasi varmaan 156, luulin johtuvan jännityksestä. Lisäksi palelin ja tärisin.

Vierailija
15/21 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkas valo silmissä?

Vierailija
16/21 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi samoin. Jouduttiin soittamaan ambulanssi, koska tärisin niin paljon ja alkoi tuntua, ettei henki kulje. Lopulta pääsin allergiaresteihin ja minulla todettiin puuduteaineallergia ja on vain yksi puudute, jota hammaslääkärissä voidaan turvallisesti käyttää. Kokemus oli kaikenkaikkiaan kamala!

Vierailija
17/21 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuli vuosia sitten. Muistaakseni oli sellainen puudute, joka ei sovi verenpainepotilaille. 

Vierailija
18/21 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset pysty ymmärtämään oman kokemuksensa ulkopuolella olevia asioita? Tämä aina hämmästyttää minua. 

Vierailija
19/21 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitakaa ne hampaanne niin ei tarvita puudutteita..... Kuka hullu tarvitsee suuhygienistillä käyntiin puudutetta!?!? 

Vierailija
20/21 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän aina puudutteen ILMAN adrenaliinia, koska minulla jännitys nostaa sykettä jo itsessään ja taipumus rytmihäiriöihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi