Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vl ja käytän ehkäisyä. Kysyttävää?

Vierailija
28.02.2018 |

Mieheni kanssa saimme lyhyellä aikavälillä 2 lasta, nyt käytämme ehkäisyä. Itse suurperheen lapsena koin usein jääväni sisaruksieni jalkoihin, lisäksi emme koskaan voineet mennä minnekään lomalle, koska ne maksavat niin paljon suurelle lapsikatraalle. Koska lapset ovat mielestäni Jumalan lahjoja, on vain hyväksi, että minulla riittää heille riittävästi rakkautta, hoivaa ja huomiota. Olen jo ihan nuoresta asti ajatellut, että tahdon kouluttautua ja käydä töissä, enkä jäädä jumiin kotiin kymmenen lapsen kanssa. Päätöksessä tukivat mieheni ja tätini, joka käytti myös ehkäisyä (nyt sille ei ole tarvetta hänelle). Ehkä joskus tulevaisuudessa hankin vielä yhden (tai kaksi) lasta, en tiedä. Nyt olen onnellinen tällä perhekoolla.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu nainen. :) Oletko kotoisin lestadiolaisvaltaiselta alueelta vai jostain muualta?

Vierailija
2/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vl?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu nainen. :) Oletko kotoisin lestadiolaisvaltaiselta alueelta vai jostain muualta?

Noh, Oulustahan minä, eli kyllä. :D

Vierailija
4/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vl?

Vanhoillislestadiolainen :)

Ap

(Aikaisempikin viesti oli minun, yritän laittaa tuon ap:n vastausviestien loppuun, niin ei sekoitu)

Vierailija
5/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ethän sitten ole lesta ollenkaan, wnb-lessu vaan!

Vierailija
6/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysyttävää, mutta haluan sanoa että olen todella iloinen puolestasi, että olet osannut ajatella asiaa itse nyt etkä vasta totaaliuupuneena suurperheen äitinä! Voisin kuvitella että moni menee vaan virran mukana eikä ymmärrä kyseenalaistaa asiaa ennenkuin on jo liian myöhäistä. Vaikutat fiksulta ihmiseltä!

Vierailija
7/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ethän sitten ole lesta ollenkaan, wnb-lessu vaan!

Jaa, minä kun luulin, että vanhoillislestadiolainen on henkilö, joka käy seuroissa ja uskoo Lestadiuksen periaatteisiin, mutta näköjään vain kaikkia normeja tiukasti noudattava voidaan laskea tähän joukkoon. Pahoittelut.

Ap

Vierailija
8/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yrität sanoa viestilläsi?

Vierailija
9/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävätkö esim. siskosi, että käytät ehkäisyä?

Vierailija
10/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kysyttävää, mutta haluan sanoa että olen todella iloinen puolestasi, että olet osannut ajatella asiaa itse nyt etkä vasta totaaliuupuneena suurperheen äitinä! Voisin kuvitella että moni menee vaan virran mukana eikä ymmärrä kyseenalaistaa asiaa ennenkuin on jo liian myöhäistä. Vaikutat fiksulta ihmiseltä!

Voi kiitos! :) Mukava kuulla välillä positiivistakin palautetta (irl saan vain kyselyjä ja minulta vaaditaan perusteluja, kukaan ei kyllä syyttele).

Ap

Vierailija
11/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit tän alotuksen? Haluatko olla erilainen vl, vai huomiooko haluat?

Vierailija
12/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä yrität sanoa viestilläsi?

Että myös osa lestadiolaisista käyttää ehkäisyä!

Ap

Vierailija
13/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietävät.

Ap

Vierailija
14/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teit tän alotuksen? Haluatko olla erilainen vl, vai huomiooko haluat?

Haluan kertoa, että myös lestadiolaiset saavat käyttää ehkäisyä.

Ap

Vierailija
15/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietävät.

Ap

Käyttävätkö he myös? Miten suhtautuvat?

Vierailija
16/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietävät.

Ap

Käyttävätkö he myös? Miten suhtautuvat?

Eivät käytä. Suhtautuivat aika neutraalisti, kun kerroin, eikä siitä ole sen jälkeen puhuttu. Ja se on ihan hyvä niin. :)

Ap

Vierailija
17/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin sinun ja miehesi välinen asia. Taivaaseen pääsy ei ole kiinni ehkäisystä.

Vierailija
18/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puolisosi myös vl? Oletko iste aktiivinen uskonyhteisössä? On yleisesti tiedossa, mitä vanhoillislestadiolaiset ajattelevat ehkäisyn käytöstä. Oletko avoin ehkäisyn suhteen? Oletko kokenut painostusta? Katseletteko myös televisiota?

Vierailija
19/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä sanaa täälläkin julistaa. Ovella ramppaavat Jehovat ei olekaan vielä kertonut ehkäsykeinoistaan. Sitä odotellessa.

Vierailija
20/38 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko puolisosi myös vl? Oletko iste aktiivinen uskonyhteisössä? On yleisesti tiedossa, mitä vanhoillislestadiolaiset ajattelevat ehkäisyn käytöstä. Oletko avoin ehkäisyn suhteen? Oletko kokenut painostusta? Katseletteko myös televisiota?

On myös vl. Ja olen melko aktiivinen. En kerro uusille tuttavuuksille, jos eivät kysy, mutta jos vaikka ihmettelevät lapsilukuani, mainitsen ohimennen. Kukaan ei ole painostanut, hiukan ihmetellyt vain. Emme katsele telkkaria.

Ap