Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maanviljelijöille kysymys: miksi on kapeita ja korkeita torneja viljaladoissa?

Vierailija
28.02.2018 |

Ne ovat vissiin viljasiiiloja, mutta mitä tarkoitusta varten tarvitaan kapea ja korkea osuus muuten yksikerroksisessa rakennuksessa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renki asuu siellä ylivuokralaisena. 

Oikeasti olen kuullut joskus mikä se pömpeli on, mutta olen unohtanut. 

Vierailija
2/10 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psst, naamioituja ohjussiiloja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Renki asuu siellä ylivuokralaisena. 

Oikeasti olen kuullut joskus mikä se pömpeli on, mutta olen unohtanut. 

Kuivaaja?

Vierailija
4/10 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt oikein tulkitsin, niin tarkoittamassasi rakennuksen osassa on lämminilmakuivauskoneisto, jossa vilja kiertää elevaattorin avulla. Kiertoon, sekä kuivaamon purkamiseen siilostoihin tarvitaan korkeutta.

Vierailija
5/10 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat varmaankin kuivaamoa? Se ei ole lato.

Vierailija
6/10 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole mitään viljalatoja, vaan viljankuivureita/-kuivaamoja. Eikä ne myöskään ole yksikerroksisia. Esim. Meidän toinen kuivuri on 3- kerroksinen ja toinen 5.

Ja siellä pienemmässä osassa on osa kuivausjärjestelmästä.

Vierailija
7/10 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Siinä tornimaisessa osassa on siis viljankuivauslaitteisto.

Mahtava palsta, kun täällä voi keskustella sellaisten ihmisten kanssa , joita ei muuten missään tapaa.

Ajellaan miehen kanssa Tampereelta Turkuun ja jälleen kerran aloin ihmetellä noita torneja. Nyt se, kiitos teidän, selvisi.

Ap

Vierailija
8/10 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalla Tampereelta Turkuun näkee myös melkoisen määrän yksikerroksisia kotieläimsuojia ja niiden kupeessa korkeita viljasiiloja. Suomessa eläinsuojat ovat yksikerroksisia toisin kuin vaikka Hollannissa, mutta viljaa saa säilyttää niin, että jyvät ovat päällekkäin.

Vierailija
9/10 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Täällä näkee modernin näköisiä pyöreitä siiloja, joista menee putkia ja sitten noita ladon muotoisia rakennuksia, joissa on kulmikas torni.

Ap

Vierailija
10/10 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, Täällä näkee modernin näköisiä pyöreitä siiloja, joista menee putkia ja sitten noita ladon muotoisia rakennuksia, joissa on kulmikas torni.

Ap

Voi ne pyöreät olla varmaan modernin näköisiä, mutta pyöreitä siiloja on käytetty ties kuinka kauan:) Kuivureita on monia erilaisia. Useissa siilot ei edes näy ulkopuolelle. Ja monessakaan ei ole tuota kysymääsi tornia ollenkaan.