Voinko valittaa ylilääkärille jos lääkäri hidastelee b-todistukseni kanssa?
Minulle pitäisi hakea sairaspäivärahaan jatkoa. Lääkäriäni on muistutettu VIISI kertaa, käynnistäni on yli kuukausi ja sairaspäivärahakauteni katkeaa tänään. Lausuntoa ei vaan tule valmiiksi. Olen saman lääkärin kanssa joutunut ennenkin asioimaan ja joka kerta sama peli. Yksikään lausunto ei tule ennen kuin useamman muistuttamisen jälkeen.
Mahdanko vaan ampua omaan jalkaani jos teen tuosta valituksen ylilääkärille? Tiedän että ko. lääkäri on samanlainen muidenkin potilaiden kanssa. Siis hidastelee lausuntojen kanssa.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Ei ylilääkäri asialle mitään tee. Oletko koskaan tehnyt virallista valitusta potilasturvavakuutuskeskuksen kautta?
En. Olen mielenterveysongelmainen (masennus) joten jaksaminen ei ole siihen riittänyt. Ja pelkään että se kääntyisi minua vastaan se valitus, että en saisi enää lainkaan hoitoa.
Mietin että ylilääkäri voisi ainakin määrätä minulle toisen hoitavan lääkärin, jos ilmaisisin että en kykene nykyiseen luottamaan koska se ei hoida töitään...
Tämä on oikeasti ihan hirveää kun sairaalla on jatkuva huoli taloudellisesta toimeentulostaan ja sitten hoitava taho vielä sabotoi asiaa. Ei ehkä tahallaan mutta kyvyttömyyttään. Turhaan luovat ylimääräistä stressiä sairaalle, koita sitten siinä parantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ylilääkäri asialle mitään tee. Oletko koskaan tehnyt virallista valitusta potilasturvavakuutuskeskuksen kautta?
En. Olen mielenterveysongelmainen (masennus) joten jaksaminen ei ole siihen riittänyt. Ja pelkään että se kääntyisi minua vastaan se valitus, että en saisi enää lainkaan hoitoa.
Mietin että ylilääkäri voisi ainakin määrätä minulle toisen hoitavan lääkärin, jos ilmaisisin että en kykene nykyiseen luottamaan koska se ei hoida töitään...
Tämä on oikeasti ihan hirveää kun sairaalla on jatkuva huoli taloudellisesta toimeentulostaan ja sitten hoitava taho vielä sabotoi asiaa. Ei ehkä tahallaan mutta kyvyttömyyttään. Turhaan luovat ylimääräistä stressiä sairaalle, koita sitten siinä parantua.
Ei tällaista oikeasti sairaalassa tapahdu, lääkäri ei koskaan joudu esimiehensä tai toisen lääkärin puhutteluun.
Vierailija kirjoitti:
Potilasvakuutuskeskus ei ole valitusreitti, se käsittelee kuukausien viiveellä potilasvahinkoasioita. Ja päättää sitten, onko mahdollisesti tapahtunut vahinko korvattava.
Muistutus menee hoitolaitoksen johtajalle, ja siihen pitäisi vastata kuukauden sisällä. Jos muistutus ei johda toivottuun lopputulokseen, voi tehdä kantelun aluehallintovirastoon.
Ap, ota ensiksi yhteyttä alueesi potilasasiamieheen.
Laita vaikka sähköposti ko. lääkärille ja kopio hänen esimiehelleen eli ylilääkärille. Ihan vaan, että pyydät jälleen (!) kiirehtimään todistusta koska deadline. Todennäköisesti alkaa tapahtua.
Jos et halua toimia näin, ole yhteydessä suoraan ylilääkäriin. Yhteydenotto kirjataan muistutukseksi ja siihen vastataan.
Aina kannattaa valittaa, ei täällä muuten oikeutta saa.
Tottakai voit valittaa ylilääkärille joka on lääkärin esimies!