Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä puolison kanssa hieman erimielisyyksiä töiden teettämisestä lapsilla.

Vierailija
28.02.2018 |

Kaikki jo murrosikäisiä. Kotityöt sujuu nihkeästi mutta kuitenkin suht hyvin. Tekevät kun käsketään mutta oma-aloitteisuutta ei ole.
Sitten on kaikki ylimääräiset työt joita puolison mielestä lasten pitää oppia. Olen siinä samaa mieltä että töitä pitää oppia tekemään mutta oppiiko mitään jos pakotetaan.
Pakotanko pojan ropaamaan autoa vaikka mitään kiinnostusta siihen ei ole? Kun hän mieluummin leipoisi pullaa. Pakotanko tytön leipomaan pullaa kun hän taas olisi kiinnostuneempi korjaamaan mopoa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat voisi opettaa kyllä molemmille. Pojankin on päästävä liikkumaan ja tytön on syötävä, joten tarpeeseen tulee varmaan kaikki opetus? 

Vierailija
2/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puolisosi ei yritä itse opettaa lapsille niitä töitä, mitkä katsoo tärkeiksi osata?

Kotitöitä pitää toki lastenkin tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl noi perusasiat kannattais osata ihan sukupuolesta riippumatta ja vaikkei "hotsittaiskaan". 

Vierailija
4/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet auton hankkinut, ropaa itse. Ihmiset on kyllä laiskoja, edes vastuuta omaisuudestaan ei voi ottaa.

Vierailija
5/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnon mukaan meillä mennään . Jos perus kotihommat (siivous, pyykki, ruoanlaitto, rahan budjetointi ynm.) sujuvat niin asiat on hyvin. Jos haluavat oppia taitoja muitakin niin on hyvä pyytää mukaan mutta pakotamalla ei opi uusia taitoja.

Poika on haka ompelemaan ja tyttömme tykkää pulata sähkö vempaimien kanssa. Nämä ovat oppituja taitoja ja molempia on aina kaikkeen pyydetty mukaan, saavat itse päättää mihin osallistuvat.

Vierailija
6/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puolisosi ei yritä itse opettaa lapsille niitä töitä, mitkä katsoo tärkeiksi osata?

Aivan helvetin hyvä kysymys=)

Varmaan siksi koska itse ei ole paikalla. Hän on pitkälti ulkoistanut kasvatuksen minulle. Ja hyvin hanakasti etsii syyllistä jos lasten kanssa joku asia ei mene ihan putkeen.

Jos lapset ovat hieman ujoja eivät ihan heti lämpene vieraiden kanssa, se on minun syyni. Minun olisi pitänyt viedä niitä pienenä enemmän ihmisten ilmoille.

Jos lapset eivät ole kiinnostuneita liikunnasta ja urheilusta, se on minun syyni koska en ole pakottanut niitä harrastamaan liikuntaa. Sillähän ei ole mitään merkitystä ettei hän itse liiku.

Saisko lapset nyt vaan olla omia persooniaan?

Vierailija
7/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisen pakottaminen mihinkään epäolennaiseen (kuten auton ropaamiseen tai pullan leipomiseen) on aika turhaa puuhaa.

Parempi tehdä pakolliset ja niitä juttuja mikä ketäkin kiinnostaa.

Ehkä kiinnostus noihin herää sitten joskus myöhemmin?

Vierailija
8/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on taas näitä pirttihirmuja, joiden mikromanageeramisen mukaan kaiken pitää mennä juuri niin kuin HÄN haluaa

Vierailija
9/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl noi perusasiat kannattais osata ihan sukupuolesta riippumatta ja vaikkei "hotsittaiskaan". 

Ai auton ropaaminen ja pullan leipominen?

Mä olen pärjännyt oikein hyvin elämässä ilman kumpaakaan taitoa.

Autoa ropaa autokorjaamo ja pullaa saa leipomosta.

Vierailija
10/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusasiat pitää minusta osata ja tehdä kiinnosti tai ei eli perusruoanlaitto, siivous ja pyykin pesu, lampun vaihto ja jonkun listan tai taulun kiinnitys. Muita juttuja tehdään sitten kiinnostuksen mukaan, mutta kyllä ne kotityöt teinillekin kuuluu niin kodin tarpeiden mukaan pitää minusta tehdä. Paljonko sitten on sopivasti niin se onkin sitten jo hyvä kysymys. Meillä joutuu loma-aikaan pakollisiin hommiin enemmän, mutta noita on kyllä katsottu myös kiinnostuksen mukaan. Kaikki osaavat, mutta sen jälkeen saa hommansa valita.

Vierailija
11/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on taas näitä pirttihirmuja, joiden mikromanageeramisen mukaan kaiken pitää mennä juuri niin kuin HÄN haluaa

Vastaaja taas näitä reppanamiehiä jotka eivät osaa lukea saatikka sisäistää lukemaansa. Mutta ovat tosi päteviä ujuttamaan joka asiaan naisvihamielisen asenteensa.

Vierailija
12/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsi voi laajentaa niitä kiinnostuksen kohteita, jos heitä ei ohjata pois sieltä omalta mukavuusalueelta?

Vierailija
13/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten auton ropaaminen sulkee pois pullan leipomisen?

Vierailija
14/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielunmin korjaan pikkuviat itse, kun odotan hinausautoa tunteiteja ties missä tiettömän taipaleen takana.

Vierailija
15/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on oikeassa.

Vierailija
16/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan helvetin hyvä kysymys=)

Varmaan siksi koska itse ei ole paikalla. Hän on pitkälti ulkoistanut kasvatuksen minulle. Ja hyvin hanakasti etsii syyllistä jos lasten kanssa joku asia ei mene ihan putkeen.

Jos lapset ovat hieman ujoja eivät ihan heti lämpene vieraiden kanssa, se on minun syyni. Minun olisi pitänyt viedä niitä pienenä enemmän ihmisten ilmoille.

Jos lapset eivät ole kiinnostuneita liikunnasta ja urheilusta, se on minun syyni koska en ole pakottanut niitä harrastamaan liikuntaa. Sillähän ei ole mitään merkitystä ettei hän itse liiku.

Saisko lapset nyt vaan olla omia persooniaan?

No jos mies ei vaivaudu olemaan paikalla ja lastensa kanssa, niin hänellä ei kyllä ole mitään sanomista siihen, miten sinä toimit lasten kanssa (kunhan lapsista huolehditaan). Miksi välität miehen valituksista? Tee juuri niin kuin sinusta on hyvä ja anna miehen kritiikin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
17/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti työpaikoilla ei  voi mennä mielenkiinnon  mukaan.  Ja sen vuoksi lasten on hyvä oppia, että joskus täytyy tehdä myös asioita, jotka eivät kauheasti kiinnosta.

Vierailija
18/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuukasvatus kirjoitti:

Valitettavasti työpaikoilla ei  voi mennä mielenkiinnon  mukaan.  Ja sen vuoksi lasten on hyvä oppia, että joskus täytyy tehdä myös asioita, jotka eivät kauheasti kiinnosta.

Ehkäpä ap:n lapsista ei sitten tule kondiittori-autonasentajia?

Vierailija
19/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme nykyään ihmiset ovat niin uusavuttomia, kun ajattelumalli on kuin sinulla.

Vierailija
20/27 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme nykyään ihmiset ovat niin uusavuttomia, kun ajattelumalli on kuin sinulla.

En ole muuten eläissäni tavannut ihmistä joka osaisi sekä korjata auton että leipoa hyvää pullaa (esim. yhtä hyvää kuin mummoni osasi).

Tunteeko joku muu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä