Saan talvisin jatkuvasti sähköiskuja!
Ovenkahvoista saan lähes poikkeuksetta sähköiskun, samoin vaatteistani ja jopa koirasta! Hiukset on jatkuvasti supersähköisenä ja rätinä vaan käy kun vedän paitaa tai kaulaliinaa pään yli.
Miten tästä pääsee eroon!?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Sama. Inhottavaa ja olen alkanut pelätä oven kahvoja. Autoista saatavat sähköiskut ovat pahimpia! Sattuu niin hitosti!
Joo mä oon kanssa alkanut avata kahvoja kyynärpäällä, sillä tyylillä jostain syystä en saa sähköiskuja, vain jos avaan kahvan kämmenellä... inhottavaa kun esim. koiraan koskemista ei oikein voi välttää enkä haluaisikaan mutta siitä saan melkein vahvimmat sähköiskut 😬
-ap
Staattista sähköä poistava ESD jalkineet jalkaan.
Autossa voi sulkea oven lasista tyntömällä tai koskemalla autoon jollain muulla kuin sormenpäällä. Sormen päässä on eniten tuntuohermoja ja käy kaikkein kipeiten. Otat esimerkiksi auton avaimen metalliosasta kiinni ja kosket sillä ensin autoon, jolloin sinussa oleva varaus räpsähtää avaimen kautta pois.
Mulla sama! Mistäköhän se johtuu että jotkut on "sähköisempiä" kuin toiset?
Vierailija kirjoitti:
Staattista sähköä poistava ESD jalkineet jalkaan.
Autossa voi sulkea oven lasista tyntömällä tai koskemalla autoon jollain muulla kuin sormenpäällä. Sormen päässä on eniten tuntuohermoja ja käy kaikkein kipeiten. Otat esimerkiksi auton avaimen metalliosasta kiinni ja kosket sillä ensin autoon, jolloin sinussa oleva varaus räpsähtää avaimen kautta pois.
Jalkineet voi auttaa, riippuen ympäristöstä. Jos on eristävä matto niin eipä auta sekään. Tuollaiset jalkineet voi itsekin viritellä laittamalla kuparilangat jalkapohjasta lattiaan.
Sama. Inhottavaa ja olen alkanut pelätä oven kahvoja. Autoista saatavat sähköiskut ovat pahimpia! Sattuu niin hitosti!