Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mobiilimaksamisen pitäisi yleistyä Suomessa?

Vierailija
27.02.2018 |

Minulla on jo luottokortti ja käteinen, mitä lisäarvoa mobiilimaksu tuo? Ymmärrän, että on kiva lisä jos lompakko ei ole mukana. Haluaako kaupat näin tiiviisti vakoilla ihmisten elämää?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni Margaret Atwoodin kirjassa Orjattaresi oli jakso, jossa kerrottiin, että raha otettiin pois käytöstä, kaikilla oli pankkikortti. Ja sitten eräänä päivänä naisten tilit suljettiin, heistä tuli siten täysin miesten mielivallan kohteita.

Vaikka tuo on pelkkää mielikuvitusta, niin mobiilimaksamisessa on taustalla myös se, että voidaan seurata tekemisiä. Jos käytät käteistä 500 e, kukaan ei tiedä, kuka maksoi ja paljonko, mutta mobiilimaksamisessa asia on koska tahansa selvitettävissä. Äkkiseltään miettii, että mitä väliä, mutta sitten alkaa nähdä asian haittapuolia. Haluanko vakuutusyhtiön tietävän, mitä harrastan?

Naiset istuu nahkalompakon päällä. Pärjäisivät mainiosti ilman käteistä rahaa, kiitos vaihdantatalouden.

Ja miehet oman lompakkonsa. Joillain se osaa jopa puhua, aika päättömiä tosin, kuten sinulla.

Vierailija
22/27 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Osuuspankin asiakkaana OP Pvivoa koska en halua maksaa MobilePayn käytöstä. Haitta puoli on se että vain harvalta löytyy Pivo. Sen sijaan minulta on kysytty monta kertaa käytänkö ApplePaytä. Siis minä jolla on Samsungin puhelin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Mobilepayta jo vuosia, älyttömän näppärä. Sinne voi myös itse asettaa päiväkäyttörajan, en ymmärrä näitä turvallisuudesta kohkaavia. Ensin on puhelimen koodi tai kasvo- tai sormenjälkitunnistus, sitten vielä salasana Mobilepayn käyttöön. Ja kai nyt jokainen osaa puhelimensa sulkea ja tyhjentää heti, jos se varastetaan?!

Tunnen jotenkin myötähäpeää esim. ravintoloissa, kun suomalaiset alkavat pöydässä laskea kuka maksaa mitäkin. Yksinkertaisinta on, että yksi maksaa ja muut maksavat hänelle, Mobilepaylla se käy äärettömän yksinkertaisesti. Esim. Espanjassa on epäkohteliasta alkaa jakaa laskua pöydässä. Kun näin tapahtuu, on asialla lähes aina suomalaiset. Ja sitten vielä lasketaan sentilleen, että tuo joi yhden lasillisen enemmän, mun ruoka oli halvempi, sen sijaan, että lasku laitettaisiin yhtä suuriin osiin.

Vierailija
24/27 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia digitaalisia maksutapoja ajetaan kuin käärmettä pyssyyn. Taustalla on teknokraattien unelma käteisestä luopumisesta, jotta koko kansakunnan rahaliikenne saataisiin ison veljen valvontaan.

Vierailija
25/27 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt Mobilepayta jo vuosia, älyttömän näppärä. Sinne voi myös itse asettaa päiväkäyttörajan, en ymmärrä näitä turvallisuudesta kohkaavia. Ensin on puhelimen koodi tai kasvo- tai sormenjälkitunnistus, sitten vielä salasana Mobilepayn käyttöön. Ja kai nyt jokainen osaa puhelimensa sulkea ja tyhjentää heti, jos se varastetaan?!

Tunnen jotenkin myötähäpeää esim. ravintoloissa, kun suomalaiset alkavat pöydässä laskea kuka maksaa mitäkin. Yksinkertaisinta on, että yksi maksaa ja muut maksavat hänelle, Mobilepaylla se käy äärettömän yksinkertaisesti. Esim. Espanjassa on epäkohteliasta alkaa jakaa laskua pöydässä. Kun näin tapahtuu, on asialla lähes aina suomalaiset. Ja sitten vielä lasketaan sentilleen, että tuo joi yhden lasillisen enemmän, mun ruoka oli halvempi, sen sijaan, että lasku laitettaisiin yhtä suuriin osiin.

MibilePayn käyttö maksaa Osuuspankin asikakkaille, yleensä jonkun 2-5 euroa per rahansiirto. Syy on se että OP:llä on Pivo joka siis on kilpaileva mobiilisovellus. MobileBay taas on Danskepankin alainen.

Vierailija
26/27 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digiloikka kirjoitti:

Erilaisia digitaalisia maksutapoja ajetaan kuin käärmettä pyssyyn. Taustalla on teknokraattien unelma käteisestä luopumisesta, jotta koko kansakunnan rahaliikenne saataisiin ison veljen valvontaan.

Tämä on täyttä totta, onko kukaan ajatellut niitä vanhempia ihmisiä, joilla ei ole edes luottokorttia, älypuhelimesta nyt puhumattakaan, kuinka heille käy, jos käteisellä maksaminen tehdään entistä vaikeammaksi, Ruotsissa jo nyt monissa paikoissa ei hyväksytä käteistä.

Vierailija
27/27 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digiloikka kirjoitti:

Näinpä. On se kumma juttu, että monet eivät näe tässä mitää varjopuolia. "Ei minulla ole mitään salattavaa" - no ei minullakaan, mutta eihän se nyt yksityisyyden ja vapauden pointti olekaan, että hämäräbisneksiä pitäisi suojella?

Yksityisyyden ja vapauden pointti on yksityisyys ja vapaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi