Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko poliittiset näkemykset tärkeitä parisuhteessa?

Vierailija
27.02.2018 |

Pitääkö pariskunnan olla samaa mieltä toistensa kanssa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kepulainen ja mies persu. Näkemykset melko samanlaisia, eikä ole ollut mitään ongelmia. Onnellisia ollaan.

Vierailija
2/25 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Todellakaan en alkaisi mihinkään jonkun oikeistokusipään tai rasistipersun kanssa.

Vierailija
4/25 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitella olevani vasemmistolaisen naisen kanssa parisuhteessa. Ajan kanssa se ajatusmaailma kuitenkin puskisi sieltä näkyviin.

Vierailija
5/25 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun viestini hävisi? Kirjoitin omani ja mieheni puoluekannan ja asiat joissa meillä on ollut erimielisyyksiä joskus ja asiat joita molemmat kannattaa tai vastustaa. Mitä helvettiä?

Vierailija
6/25 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä saa edes politiikasta keskustella? Mikä mahtoi olla kielletty sana? Vihr eät? Kansallismiel inen? Pienpuo lue? Luon nonsuojelu? Na to? Ydin voima? Maa hanmuut to?

Vierailija
7/25 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan yksi ja sama jotkut politiikkajutut.

Vierailija
8/25 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vasemmistoa äänestävä mies, joten esim. Kokoomusta äänestävän naisen kanssa en voisi seurustella.

Vierailija
9/25 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö täällä saa edes politiikasta keskustella? Mikä mahtoi olla kielletty sana? Vihr eät? Kansallismiel inen? Pienpuo lue? Luon nonsuojelu? Na to? Ydin voima? Maa hanmuut to?

Jos et ole persu huomannut, niin täällä on aika paljon sanoja jotka eivät mene suodattimesta läpi. Ja ne kaikki suodatetut sanat eivät liity máahanmuuttoon ja múslimeihin vaikka tietty porukkka yrittää täällä niin väittää.

Tuosta huomaat samalla miten helposti suodattimen voi kiertää, niin ei tarvitse valittaa suodatuksesta.

Vierailija
10/25 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi edes kuvitella olevani kepulaisen,kristillisen,persun tai rkp kannattajan kanssa

Vierailija
11/25 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne vaikuttaa sillä tavalla kuitenkaan ellei sitten puhuta täysin äärimmäisistä vastakohdista; en usko että natsi ja anarkisti pystyisi seurustelemaan vaikka kemiat natsaisikin muuten ihan helvetin hyvin.

Vierailija
12/25 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi olla yhdessä, mutta vaatii paljon keskustelua ja perusteluja ja toisen huomioonottamista, jos on kovin eri mieltä asioista. Toisaalta, ei ainakaan puhuminen lopu. Mieheni oli ennen kokoomuslainen, mutta vuosien saatossa hänkin on muuttunut enemmän keskustalaiseksi tai vihreäksi, riippuen asioista. Olemme aina keskustelleet paljon, kaikesta. Ja se on rikkautta.

Vierailija
13/25 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltaiset arvot ovat kenties tärkein asia parisuhteessa. Voidaan olla eri mieltä asioista, mutta arvojen tulee olla samankaltaiset. Tätähän korostettiin myös esimerkiksi Ensitreffit alttarilla -sarjassa asiantuntijoiden toimesta.

Minulle on esimerkiksi tärkeää, että puolisoni jakaa arvoni. Kunnioittaa ja suojelee luontoa ja ympäristöä, arvostaa yrittäjyyttä, työntekoa ja koulutusta, suhtautuu myönteisesti kansainvälisyyteen ja kielteisesti sossutuilla lusmuiluun.

Vierailija
14/25 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole persu huomannut, niin täällä on aika paljon sanoja jotka eivät mene suodattimesta läpi. Ja ne kaikki suodatetut sanat eivät liity máahanmuuttoon ja múslimeihin vaikka tietty porukkka yrittää täällä niin väittää.

Tuosta huomaat samalla miten helposti suodattimen voi kiertää, niin ei tarvitse valittaa suodatuksesta.

Olisi helpompi, jos olisi selkeä lista kielletyistä sanoista. Nyt on ärsyttävää, jos kirjoittaa pitkän ja huolellisesti mietityn viestin ja se menee sensuuriin, koska sisältää jonkun mustalla listalla olevan sanan.

Se viesti näkyy yhä kun selaat välilehteä taaksepainen selaimen edellinen-toiminnilla. Sitä voi edelleen muokata ja lähettää sen uudelleen.

Vierailija
15/25 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi helpompi, jos olisi selkeä lista kielletyistä sanoista. Nyt on ärsyttävää, jos kirjoittaa pitkän ja huolellisesti mietityn viestin ja se menee sensuuriin, koska sisältää jonkun mustalla listalla olevan sanan.

Ei kovin käyttäjäystävällinen foorumi. Käytännössä tämä kannustaa aivottomien one linereiden heittelyyn ja pitkien, huolellisesti mietittyjen viestien kirjoittamiseen ei rohkaista. Voisi edes tulla varoitusviesti, että "Viestisi sisältää sanan 'máahanmuutto', minkä takia sitä ei voida julkaista. Ole hyvä ja korvaa kielletty sana jollain toisella sanalla." Mut joo. Páska palsta.

Mааhаnmuutto

Vierailija
16/25 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole tärkeitä. Olen kokkarinainen ja naimisissa kommarimiehen kanssa. Olemme olleet yhdessä 16 v. Hyvin menee, mutta menköön.

Vierailija
17/25 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ellei politiikka ole teille erityisen tärkeä asia, josta pitää puhua tai olla voimakkaasti jotain mieltä.

Pienet erot ei haittaa, mutta täysin vastakkaiset saattaa haitata. Nykypäivänä vas-emmisto ja oi-keisto ajaa niin vastakkaista tulevaisuuden maailmaa, että olisi ehkä hankala olla yhdessä ihmisen kanssa, jonka visio maailmasta on täysin päinvastainen kuin omani.

Vierailija
18/25 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin olisi ylitsepääsemätön juttu, jos puoliso vähät välittäisi ympäristöstä tai ilmastomuutoksen torjumisesta. Ajelisi autolla päivittäin, lentelisi lentokoneella huvin vuoksi lomamatkoille, söisi lihaa, ei kierrättäisi, ostaisi kaiken uutena jne. Minä kun yritän tosissani suojella luontoa ja näen vaivaa näiden asioiden eteen, niin olisi turhauttavaa jos puoliso olisi täysin päinvastainen.

Vierailija
19/25 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Itse en pystyisi seurustelemaan ihmisen kanssa jonka arvot ovat ihan erit kuin omani, mutta puoluekantahan voi erota vaikka suurin osa arvoista olisikin samoja.

Vierailija
20/25 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku satunnainen kokoomuksen äänestäminen ei olisi vielä kynnysykysymys, jos se johtuu tietämättömyydestä, mutta en voi kuvitella itseäni suhteeseen vakaumuksellisen oikeistolaisen kanssa. Siis sellaisen joka kutsuu työttömiä loisiksi ja vaatii tukien leikkausta ja risusavottaa vastineeksi, halventaa julkisen sektorin työntekijöitä, vaatii hyvätuloisille veronalennusta ja ennestäänkin  huonosti resursoitujen palvelujen heikentämistä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä