Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

E-pillerit ja joka kuukausi puhkeava hiivatulehdus - pillerit vaihtoon vai lopetanko kokonaan?

Vierailija
27.02.2018 |

E-pillerit toimivat mulla muuten oikein mainiosti, mutta tuo joka kuukausi tuleva hiiva ajaa minut mielipuoleksi. Olen ajatellut, että vaihtoehtoja tässä tilanteessa lienee kaksi: pillerimerkin vaihto tai lopettaminen. Onglemana on mun hysteerinen pelko siitä, että merkin vaihto tuo mukanaan jotain vielä pahempia sivuvaikutuksia kuten lihomista, itkukohtauksia tai veritulppia. Nämä pillerit ovat toimineet muuten kuin unelma tuota hiivaa lukuun ottamatta, joten merkin vaihto tuntuu riskialttiilta. Pillereiden lopettaminen merkitsisi siirtymistä takaisin kondomiin, josta eroon päästäkseni juuri aloitin nämä pillerit. Lisäksi luultavasti stressaisin raskaaksi tulemisesta, jos käyttäisin pelkkää kortsua. Mitä teen? Tuntuu, että minulla on tässä vaiheessa vain huonoja vaihtoehtoja :( En myöskään voi puhua tästä kenenkään ystävän kanssa, joten kysyn täältä mielipiteitä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole ihan kuukausittainen, mutta usein kuitenkin. Pillerimerkin vaihto ei juurikaan auta enkä välttämättä vaihtaisi jos ei ole pahoja tai useita sivuvaikutuksia. Oletko saanut estolääkitystä koskaan? Sen pitäisi vissiin olla aika tehokas. Onhan noita vaihtoehtoja toki esim. kierukka, mutta on niissäkin omat ongelmansa.

Vierailija
2/9 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun gynen neuvo: lasillinen (tai pari) gefiluspiimää päivässä pitää hiivan loitolla. Itse teen siitä smoothien.

Yli 10v ilman jokakuista hiivaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pillereistä jatkuva hiiva, ja valitettavasti tulehdus päättyi vasta kun lopetin pillerit. Olisin mielelläni jatkanut pillereiden syöntiä, koska hyödyin niistä paljon ihon kunnon paranemisen, ja kuukautiskivun vähentymisen suhteen. Ei voi mitään. Käytän kondomia ehkäisynä, ja hyvin on sekin toiminut.

Vierailija
4/9 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta hormonipasket.

Vierailija
5/9 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ensin hoidattaisitte ne kumppanienne hiivat. Saahan se hiivan joka kuukausi kun kumppanilla on se. Miesten hiivatulehdus voi olla myös täysin oireeton.

Mies

Vierailija
6/9 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ensin hoidattaisitte ne kumppanienne hiivat. Saahan se hiivan joka kuukausi kun kumppanilla on se. Miesten hiivatulehdus voi olla myös täysin oireeton.

Mies

Tämäkin voi olla, mutta mun hiiva ei loppunut siihen kun erottiin miehen kanssa. Vain pillerien lopettaminen auttoi.

Vierailija
7/9 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla krooninen hiiva, vaikka kuparikierukka.

Mies pitää hoitaa samaan aikaan.

Ruokavalio mahd. Vähäsokerinen.

Vaalea leipä, sokerijogurtit ja kiisselit pois ja kaikki turha makea.

Puhdasta, laadukasta ruokaa ja stressin hallintaa.

Kuukautisten ja yhdynnän jälkeen maitohappobakteeri-kapseli heti, se apteekin paikallishoito siis ,bakteerikannan ylläpitämiseksi.

Vierailija
8/9 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiva voi olla myös koko kehon ongelma eikä vain emättimessä ja se on terveyshaitta, joten kannattaa ottaa vakavasti, etenkin jos on väsymystä, allergioita, sairauksia.

Vierailija
9/9 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö enkä syönyt aiemminkaan e-pillereitä, mutta (raskauden ja imetyksen jälkeen, jos sillä tähän sitten oli merkitystä) minulla alkoi jostain syystä hiivakierre. Joka kuukausi.

Sitten aloin joka yhdynnän jälkeen laittaa ennaltaehkäisynä apteekista saatavia emättimeen laitettavia maitohappobakteerikapseleita sekä kerran-kaksi viikossa multigyn actigel -geeliä. Kierre loppui. Edelleen laitan tuota geeliä muutaman kerran kk:ssa ennaltaehkäisynä, jottei vahingossakaan ala uusiksi. Suosittelen kokeilemaan sitä, vaikka voihan se pillerimerkinkin vaihto auttaa (tai lopetus).