Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas meni asiallinen irakilaisnaisia käsittelevä ketju kiinni

Vierailija
26.02.2018 |

Jatketaan sitten täällä. Todella surullista että nuo mielenkiintoiset ja asialliset keskustelut suljetaan. Ylläpito voisi vähän skarpata ja laittaa tälle vaikka kruunun.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan rehellisesti sanottuna voi ymmärtää mikä siinä keskustelussa on niin väärää. Monia vääriä ennakkoluuloja niissäkin on korjailtu ja todella hyvässä hengessä keskusteltu vaikka lähtökohdat ovat olleet erilaisia. Tuntuu siltä että niitä ilmoittelee vain he jotka eivät halua että väärät faktat korjautuisivat.

Vierailija
2/16 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rasisti tosiaan tällä viettää aikaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista tosiaan että ne irakilaistaustaisen naisen kirjoittamat viestit lähtivät bittiavaruuteen myös. Ylläpidolla on hieman herkkä liipasin poistaa koko keskustelu jos pari yksittäistä viestiä menee asiattomiksi.

Vierailija
4/16 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan rehellisesti sanottuna voi ymmärtää mikä siinä keskustelussa on niin väärää. Monia vääriä ennakkoluuloja niissäkin on korjailtu ja todella hyvässä hengessä keskusteltu vaikka lähtökohdat ovat olleet erilaisia. Tuntuu siltä että niitä ilmoittelee vain he jotka eivät halua että väärät faktat korjautuisivat.

Mä en ole niissä aiemmissa keskusteluissa nähnyt mitään faktaa. Ainoastaan joku itse otsensä asiantuntijaksi julistanut on niissä hokenut, että "te ootte väärässä ja mä oon oikeessa". Ei kovin vakuuttavaa "väärien faktojen korjaamista".

Vierailija
5/16 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on osa joidenkin lassukkamiesten uhriutumista että he eivät saa naista koska irakilaiset vievät suomalaisnaiset eivätkä he voi saada irakilaista. Fakta nyt on vaan se että fiksut ja naisia kunnioittavat miehet saavat sekä suomalaisen että irakilaisen. Lassukkaulisijat eivät kumpaakaan. Mutta kun pitävät kuplaa yllä niin saavat uhriutua.

Haukutko sä toisia "lassukkamiehiksi" netissä ihan omalla nimelläsikin vai ainoastaan nimettömänä?

Vierailija
6/16 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on osa joidenkin lassukkamiesten uhriutumista että he eivät saa naista koska irakilaiset vievät suomalaisnaiset eivätkä he voi saada irakilaista. Fakta nyt on vaan se että fiksut ja naisia kunnioittavat miehet saavat sekä suomalaisen että irakilaisen. Lassukkaulisijat eivät kumpaakaan. Mutta kun pitävät kuplaa yllä niin saavat uhriutua.

Haukutko sä toisia "lassukkamiehiksi" netissä ihan omalla nimelläsikin vai ainoastaan nimettömänä?

No ei tässäkään ketään henkilökohtaisesti haukuttu. Kunhan vaan yleisesti viitattiin heihin jotka eivät näistä keskusteluista pidä.

Vierailija
7/16 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole niissä aiemmissa keskusteluissa nähnyt mitään faktaa. Ainoastaan joku itse otsensä asiantuntijaksi julistanut on niissä hokenut, että "te ootte väärässä ja mä oon oikeessa". Ei kovin vakuuttavaa "väärien faktojen korjaamista".

Kyllä niissä ihan oikeaa dialogia käytiin ja kantoja myös perusteltiin. Olet ilmeisesti itse jotenkin eri mieltä kuin niiden keskustelujen enemmistö joten se risoo.

Vierailija
8/16 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tässäkään ketään henkilökohtaisesti haukuttu. Kunhan vaan yleisesti viitattiin heihin jotka eivät näistä keskusteluista pidä.

Eli et uskalla kirjoittaa "lassukkaulisijoista" omalla nimelläsi? Ylläri! Sä viittaat nyt joihinkin kuvitteellisiin hahmoihin, jotka olet päässäsi luonut. Vai mistä sä tiedät kuka näitä keskusteluita täällä poistelee? 

Vierailija
9/16 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kritisoidaan uskontoja tai kulttuureihin liittyviä asioita, ei sillä ole rasismin kanssa mitään tekemistä.

Järkevä ja rakentava keskustelu on mahdotonta, koska ihmiset ovat liian typeriä siihen.

Hyvänä yksittäisenä esimerkkinä juuri tämä rasismi-termi jonka merkitystä ei 70% keksustelijoista ymmärrä.

Nuoret ihmiset eivät seuraa maailman tapahtumia koska ei kiinnosta, joten liian suurella joukolla ei ole edes mahdollista katsoa asioita objektiivisesti ja olla oikeasti "jotakin mieltä" vaan se ulkoistetaan sille ryhmälle johon halutaan kuulua muista syistä.

Lisäksi, esim. tällaisen palstan moderoijat pitävät koko aihepiiriä lähtökohtaisesti kiellettynä aiheena.

Niin. Siinäpä hyvät lähtökohdat rakentavalle keskustelulle.

Vierailija
10/16 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kritisoidaan uskontoja tai kulttuureihin liittyviä asioita, ei sillä ole rasismin kanssa mitään tekemistä.

Järkevä ja rakentava keskustelu on mahdotonta, koska ihmiset ovat liian typeriä siihen.

Hyvänä yksittäisenä esimerkkinä juuri tämä rasismi-termi jonka merkitystä ei 70% keksustelijoista ymmärrä.

Nuoret ihmiset eivät seuraa maailman tapahtumia koska ei kiinnosta, joten liian suurella joukolla ei ole edes mahdollista katsoa asioita objektiivisesti ja olla oikeasti "jotakin mieltä" vaan se ulkoistetaan sille ryhmälle johon halutaan kuulua muista syistä.

Lisäksi, esim. tällaisen palstan moderoijat pitävät koko aihepiiriä lähtökohtaisesti kiellettynä aiheena.

En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta oletan hänen viitanneen rasisti-termillä nimenomaan siihen henkilöön joka ilmoittelee ja poistattaa näitä keskusteluja täällä. Siinä mielessä olen samaa mieltä hänen kanssaan, kuten ehkä sinunkin, että silloin on kyse jonkinlaisesta rasismista kun aktiivisesti yritetään estää asiallinen vuoropuhelu eri kulttuurien välillä ja jättää se erilaisten uskomusten ja huhupuheiden varaan.

Vierailija
11/16 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niissä ihan oikeaa dialogia käytiin ja kantoja myös perusteltiin. Olet ilmeisesti itse jotenkin eri mieltä kuin niiden keskustelujen enemmistö joten se risoo.

Älä lähde minusta mitään päättelemään, vaan kirjoitapa tänne nyt niitä "oikeita faktoja".

Vierailija
12/16 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku suomalainen (kristitty) muka mennyt naimisiin irakilaisen (muslimi) kanssa? Tai edes seurustellut?

Vierailija
13/16 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku suomalainen (kristitty) muka mennyt naimisiin irakilaisen (muslimi) kanssa? Tai edes seurustellut?

Siis suomalainen mies.

Vierailija
14/16 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä vaikka kuinka paljon. Itse tunnen kolme pariskuntaa missä mies on (kanta)suomalainen ja vaimo Irakista.

Vierailija
15/16 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä vaikka kuinka paljon. Itse tunnen kolme pariskuntaa missä mies on (kanta)suomalainen ja vaimo Irakista.

Oho. Jotenkin tuntuu vähän epätodennäköiseltä, kun ajattelen niitä irakilaisia joita tiedän. Saddamin aikana siellänoli kyllä naisilla vähän vapaampaa.

Vierailija
16/16 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta oletan hänen viitanneen rasisti-termillä nimenomaan siihen henkilöön joka ilmoittelee ja poistattaa näitä keskusteluja täällä. Siinä mielessä olen samaa mieltä hänen kanssaan, kuten ehkä sinunkin, että silloin on kyse jonkinlaisesta rasismista kun aktiivisesti yritetään estää asiallinen vuoropuhelu eri kulttuurien välillä ja jättää se erilaisten uskomusten ja huhupuheiden varaan.

Joo, tarkoitin rasistilla nimenomaan sitä henkilöä joka ilmiantaa kaikki sellaiset ketjut ja viestit, joissa puhutaan jonkun suomalaisen suhteesta ulkomaalaisen henkilöön.

Olen kirjoittajan nro. 12 kanssa samaa mieltä toki siitä, että eri kulttuurien ongelmista on hyvä keskutella, mutta se että vastustaa joidenkin ihmisten suhteita ulkomaalaisiin henkilöihin, tai ei kestä niistä käytyä keskustelua, on minusta rasismia.

T:nro 3