Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkäikäisen teinin on mielestäsi ok aloittaa seksielämä?

Vierailija
26.02.2018 |

Kun luen täällä kirjoituksia niin tuntuu että on ihan ok että 12v seurustelee ja viettävät aikaa suljettujen ovien takana ja ilman valvontaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään pitäis olla 16v. Mieluummin alottaisi vieläkin vanhempana.

Vierailija
2/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotta olisi sopiva ikä. Eivät taida nuo lapset silti äitiä tässä asiassa kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiaana. Oma nuoruus tuoreessa muistissa.

Vierailija
4/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v on mielestäni hyvä, itse aloitin juuri tuon ikäisenä. Toki nuoret kehittyy eri tahtia, mutta silti tekee pahaa kuulla kun jotkut harrastaa jo 14 vuotiaana. Mutta sellaista se on

Vierailija
5/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojilla 13v

Tytöillä 21v

Vierailija
6/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljettujen ovien takana voi tehdä muutakin kuin harrastaa seksiä. Mielestäni joku 15-16 vuotta on ihan ok ikä aloittaa.

Vierailija
7/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

+20v

Vierailija
8/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöille seksi on niin traumaattinen kokemus, että kannattaisi odottaa ainakin 20-vuotiaaksi. Pojat sen sijaan panisivat into piukeana jo 12-14-vuotiaana, jos vain joltain puumalta saisivat. 

Käytäntö on vain juuri päinvastainen.

Traumaattinen kokemus? Ehkä ei kannata yleistää omia kokemuksiaan kaikkiin muihin.

Vierailija
9/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotain 15v.

Vierailija
10/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöille seksi on niin traumaattinen kokemus, että kannattaisi odottaa ainakin 20-vuotiaaksi. Pojat sen sijaan panisivat into piukeana jo 12-14-vuotiaana, jos vain joltain puumalta saisivat. 

Käytäntö on vain juuri päinvastainen.

Traumaattinen kokemus? Ehkä ei kannata yleistää omia kokemuksiaan kaikkiin muihin.

Päinvastoin. Tämä ei ole oma kokemukseni vaan netin ihmemaailmasta opittua. Moni nainen näyttää katuvan liian aikaista seksin aloittamista, mutta en ole koskaan havainnut samaa yhdestäkään pojasta.

Vierailija
11/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä iässä kun nuorella on turvallinen, fiksu kumppani jota kokee rakastavansa aidosti (jota ei kahden viikon suhteissa saavuteta), kun molemmat osapuolet ovat perillä ehkäisystä ja lupautuneet sitä käyttämään, ja kun molemmat kokevat olevansa valmiita.

Vierailija
12/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä iässä kun nuorella on turvallinen, fiksu kumppani jota kokee rakastavansa aidosti (jota ei kahden viikon suhteissa saavuteta), kun molemmat osapuolet ovat perillä ehkäisystä ja lupautuneet sitä käyttämään, ja kun molemmat kokevat olevansa valmiita.

Voi pylly kun on tiukat kriteerit, noudatitko ite noita?

Vierailija
13/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v niinkuin itse olin. Tytär 14v ihan liian nuori mutta minkäs teet.

Vierailija
14/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 16 ja tyttöystävä 15, hyvin sujui ekakerrasta lähtien. Meni vielä niin päin, että tyttöystävä oli aloitteellinen:) Varmaan oli helpotus molemmille hommien onnistuminen alusta alkaen, ei jäänyt mitään traumoja vaivaamaan seuraaviin kertoihin.

Vierailija
15/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on valmis 13-vuotiaana, joku  toinen 18-vuotiaana. Ei ole mitään yhtä tiettyä ikää milloin seksin aloittaminen on ok. Mutta jos nyt pakko joku ikä olisi heittää, niin sanotaan 15.

Vierailija
16/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tarkkaa ikää on antaa - kaikki lähtee kuitenkin siitä, miten lapsi itse asian kokee. Kasvattajana lähden ehkä (hieman naivistikin) siitä, että kun koti on mahdollisimman turvallinen, lapsesta on aidosti kiinnostunut, ei lapsi hae seksikokemuksia vain hyväksytyksi tulemisen tunteen takia. 

Kontrolliin en kuitenkaan luota. Ei ne avoimet ovat seksiä estä - sitä kun voi harrastaa muutenkin kuin silloin kun vanhemmat ovat kotona. 

Vierailija
17/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 14 ei ole ok mutta 15 on? Mitä siinä ajassa ehtii tapahtua että kypsyisi yhtäkkiä valmiiksi?

Vierailija
18/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin 16 ja tyttöystävä 15, hyvin sujui ekakerrasta lähtien. Meni vielä niin päin, että tyttöystävä oli aloitteellinen:) Varmaan oli helpotus molemmille hommien onnistuminen alusta alkaen, ei jäänyt mitään traumoja vaivaamaan seuraaviin kertoihin.

Me oltiin silloisen poikaystävän kanssa molemmat 15 kun aloitettiiin. Ei jäänyt mitään traumoja tai ahdistusta. Ennen ensimmäistä seksikertaa oltiin jo yövytty yhdessä useita kertoja.

Vierailija
19/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä toivon että siinä vaiheessa kun lapsi on tarpeeksi järkevä hoitamaan ehkäisyn,luottaa kumppaniinsa ja on valmis myös siihen ettei kaikki suju heti ekalla täydellisesti. Tietysti toivon myös että parisuhde on kestänyt jo hetken. Siinä n.16-17v ikäsenä oletan jo lapsien harrastavan seksiä jos ovat parisuhteessa.

Vierailija
20/25 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasten toivoisin aloittavan lähempänä kahtakymmentä kuin kymmentä vuotta. 15-vuotiaat ja nuoremmat ovat ihan lapsia, vaikka vastauksista päätellen sitä pidetään yleisesti hyväksyttynä ikänä. Sanomattakin selvää, että ehkäisyn pitäisi olla hallussa, ja seksiin ei saisi liittyä minkäänlaista painostamista miltään taholta.

Itse olin 19, ja se oli ujolle introvertille ihan sopiva ikä. Seurusteluakin oli siinä vaiheessa takana jo yli puoli vuotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän