Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet äidit tuijottavat happamasti, jos heidän lapselleen hymyilee?

Vierailija
25.02.2018 |

Siinäpä se tuli. Hymyilen aina vastaan tuleville tenaville ja monesti lasten perässä tulee äiti joka tuijottaa kuin halpaa makkaraa. Onko se vain niin kummallista, että tuntematon hymyilee? Vai tuleeko siinä joku suojelureaktio/mustasukkaisuus omista lapsistaan tms?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin ihanaa kun mun lapselle hymyillään ja hän hymyilee takaisin. Ja nyt on oppinut jo ensin hymyilemään vieraille. Itsekin hymyilen samalla :)

Varmaan on hapannaamoja jotka eivät itse koskaan hymyile kellekään ja niitä ärsyttää että muut ovat iloisia. Tai sitten luulevat että hymyilevät kun lapsi on hassun näköinen tms.

Jatka vaan hymyilyä, se piristää päivää, ehkä se myrtsin lapsikin oppii hymyilemään 😃

Vierailija
2/13 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihmetellyt samaa. Pelkäävät kai että lapsosensa hymyilee muillekin kuin äidilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miksi joku käyttäytyisi noin. Ehkä heillä on vaan ns. resting bitch face? Itse ilahdun aina suunnattomasti kun joku tuntematon hymyilee lapselleni, ja hymyilen aina itsekin vastaantuleville lapsille. Uskon, että lapsista yleisesti kasvaa myönteisiä, itseensä ja muihin uskovia aikuisia, kun heihin suhtaudutaan lämpimästi pienestä pitäen. Älä siis ainakaan muuta tapaasi! Teet ihan jo hymyilemällä oman osuutesi siinä, että tulevaisuuden maailma on kaikille parempi paikka elää. :)

Vierailija
4/13 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin katsoa epäluuloisesti, jos en ole vielä nähnyt, että joku hymyilee lapselleni. Yleensä naamat ovat norsunv*tuilla, vaikka oma pieni hymyilee. Korjaan toki ilmeeni hymyksi siinä vaiheessa.

Vierailija
5/13 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä koskaan törmännyt tuohon ilmiöön.

Vierailija
6/13 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se tuli. Hymyilen aina vastaan tuleville tenaville ja monesti lasten perässä tulee äiti joka tuijottaa kuin halpaa makkaraa. Onko se vain niin kummallista, että tuntematon hymyilee? Vai tuleeko siinä joku suojelureaktio/mustasukkaisuus omista lapsistaan tms?

Ei, vaan sinä olet ilman lasta. Se on liian kova pala kestää näille äideille. Toivoisivat olevansa sinun asemassasi.

Vierailija
7/13 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään lakkaa hymyilemättä ja vilkuttelemasta taaperoille, jotka lähes aina ilahtuu, kun heitä huomioidaan. Tietysti jos toinen on arka, niin en jatka tietenkään vilkuttelua. Useissa muissa maissa lapsia huomioidaan tosi paljon aikuisten taholta ja se on mun mielestä vaan hienoa. Olin tosi iloinen kun oman taaperon kanssa aikoinaan matkattiin mailmalla ja saatiin paljon kehuja ja hymyjä. Pikkuhiljaa se Suomikin muuttuu, eikös niin, kun vaan sitkeästi jatketaan hymyilyä hapannaamoista välittämättä :) heitä on kuitenkin suomalaisista vaan pieni osa, ainakin oman kokemukseni mukaan. Useimmiten äidit ilahtuu, kun heidä jälkikasvuaan kehuu :)

Vierailija
8/13 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (lapseton) hymyilen erittäin mielelläni pienille lapsille, ja on ihanaa kun he usein siihen vastaavatkin. Jos joku myrtsi äiti joskus pahasti katsoisi, jatkaisin varmaan edelleen hymyilemistä. Eihän siinä mitään häviä. Luulisi että on kiva kun lapset oppivat, että vieraatkin ihmiset ottavat heihin kontaktia ja ovat mukavia. Varsinkin jos matkustaa ulkomaille, saattaa pienelle lapselle tulla yllätyksenä, että monet vieraat ihmiset tulevat höpöttämään ja jopa koskettamaan pientä söpöä lasta. 

Vierailija
9/13 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttävä aikuinen. Ylipäätään nykyään pitää lapsille opettaa todella terve epäily kaikkia maireita vieraita aikuisia kohtaan.

Vierailija
10/13 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on suomessa ja vähän muualla aika outoa jos tuijotat lasta sillee hymyillen kai sinäkin luulisit että jotain on vialla jos joku tuijottaa sinua virne naamalla kun kävelee ohi?

Vierailija
11/13 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin miehenä varon tekemästä vieraiden lasten suuntaan mitään eleitä, koska varmasti heti ajatellaan pedofiiliksi.

Vierailija
12/13 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, jotka on laittaneet kivoja kommentteja tänne! Olen välillä miettinyt että pitäisikö rajoittaa lapsille hymyilyä, jos se koetaan jotenkin tungettelevana tms. Tuntemattomille hymyily kun ei oikein kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Näiden kommenttien perusteella ei kuitenkaan syytä muuttaa tapoja :)

Ap

Vierailija
13/13 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellehan sä hymyilet, ei sun tarvitse äitiä katsoa ja noteerata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi