Suosittele e-pillerimerkkiä!
Elimistö ei tuota tarpeeksi estrogeenia niin pitää noi p*skat aloittaa. Suosittele jotain hyvää merkkiä! Diane Nova on ehdottomasti ei listalla. Kuulisin myös mielelläni kokemuksia e-renkaasta.
Kommentit (8)
Diane Novaa kaiketi pidetään jonkilaisena hevoskuurina, mutta minulle se on sopinut parhaiten, ei mitään sivuoireita ja iho loistavassa kunnossa. Ennen Diane Novaa mulla oli kokeilussa muutamakin eri merkkiä, joista sain oireita, päänsärkyä ja outoja tuntemuksia toisessa kainalossa.
Itse olen syönyt kolmea eri merkkiä noin 20 vuoden ajan. Nyt lopetin käytön kokonaan 2kk sitten ja mua vaivannut järkyttävä väsymys on hävinnyt kokonaan. Gyne tosin sanoi, että vasta kolmen kuukauden jälkeen näkee, miten elimistö oikeasti reagoi lopettamiseen.
Qlaira. Luonnollinen estrogeeni. Omalla kohdallani vielä sellainen mukava lisä, että kuukautiset loppuivat kokonaan. Mahtavaa! Kuulemma yleinen sivuvaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Diane Novaa kaiketi pidetään jonkilaisena hevoskuurina, mutta minulle se on sopinut parhaiten, ei mitään sivuoireita ja iho loistavassa kunnossa. Ennen Diane Novaa mulla oli kokeilussa muutamakin eri merkkiä, joista sain oireita, päänsärkyä ja outoja tuntemuksia toisessa kainalossa.
Niin minullekin, täydelliset pillerit. Akne hävisi, menkat on on niukentuneet ja lyhentyneet entisestään, liuskoja voi syödä putkeen vaikka kuinka monta, ei minkäänlaisia haittavaikutuksia.
Mulla oli ehkäisyrengas käytössä noin 7 vuotta ja ei tullut tuona aikana sen käytön kanssa mitään ongelmia. Plussaa ehdottomasti vaivattomuudesta, kun ei tarvii joka päivä samoihin aikoihin muistaa napsia pillereitä. Mulla oli ennen ehkäisyrengasta pillerit käytössä muutaman kuukauden. Ehkäisy vaihdettiin renkaaseen, koska se vapauttaa hormoneita tasaisesti. Pillerit aiheutti mulla mielialan vaihteluita hormonien heittelyn vuoksi. En tiedä, onko nykypäivänä pillerit erilaisia kuin v. 2009. Itse ajattelin seuraavaksi kokeilla minipillereitä.
Kokeile minipillereitä. Ensimmäiset 4 kuukautta oli jokapäiväistä tiputteluvuotoa, mutta sen jälkeen menkat hävisivät kokonaan eikä ole 3 vuoteen näkynyt. Mitään sivuoireita en ole havainnut. Minulla on käytössä Desogestrel sandoz.
Aioin juuri tulla sanomaan että ehkäisyrengas on kätevämpi kuin jopa päivä muistettava pillerit. Pillereistä aikoinani aloitin ja nyt rengas ollut 10 vuotta käytössä. Rengas on matalahormoninen ja niitä voi tarvittaessa myös käyttää muutamankin putkeen ilman taukoa, jos on tarvis. Muutaman vuoden käytön jälkeen lääkäri ehdotti jopa 7 päivän tauon sijaan sellaista 4 päivän taukoa ja sen jälkeen niukat pienet välivuodot hävisivät kokonaan.
Olen nyt jälkeenpäin tunnistanut yhden pienen haitan, nimittäin taukopäivien jälkeen kun otan uuden renkaan käyttöön, niin sinä päivänä saatan kärsiä pienestä huonovointisuudesta, mutta se ei toistu joka kuukausi silloin tällöin vain. Rengas pysyy sisällä, vaikka olenkin tajunnut että emättimeni taitaa olla aika lyhyt enkä tunnu saavan rengasta työnnettyä kovin syvälle, vaan tunnen sen vaivattomasti sormilla ja melko lähellä. Ei ole haitannut miestäni ja jos se vaikka haittaisi, niin se voi olla max. 3 tuntia pois ilman ehkäisytehon heikentymistä.
N42
Miten kukaan voi suositella sulle e-pillerimerkkiä kun sama merkki voi vaikuttaa eri ihmisiin ihan eri tavalla?