Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9€ kulukorvauksen hakeminen ytk:sta

Vierailija
25.02.2018 |

Laitoin juuri hakemuksen päivärahasta. Olen ollut myös toimenpiteessä, josta saa tuon 9 euron korvauksen päivää kohti. Kurssi on vielä kesken.

Hakemukseen laitoin kurssipäiville, että olen ollut te-palveluissa. Mutta tuleeko nyt noille päiville sitten automaattisesti se 9 euron lisä, vai kuonka se toimii?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurssin ohjaaja sanoi, että kulukorvaus tulee ytk:stakin automaattisesti, mutta en ole varma, onko tuo perillä käytännöistä.

Vierailija
2/6 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ytk:hon heti maanantaina , sieltä kyllä vastataan, nopeasti ja mielellään autetaan.

Ei tarvitse  tuhlata energiaa spekulointiin.

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan sitten tiedä? Onko muilla tullut automaattisesti?

Vierailija
4/6 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee jos työkkäri on antanut kurssista lausunnon.

Vierailija
5/6 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Jos ytk:n sivujen omissa tiedoissa ei näy mainintaa, tarkoittaneeko se, että lausuntoa ei ole toimitettu.

Vierailija
6/6 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vastikään eräällä parin viikon kurssilla eli työvoimakoulutuksessa.

TE-palvelujen lähettämässä kurssille hyväksyntäkirjeessä kerrottiin, että

"Koulutuksen ajalta maksettavaa työttömyyspäivärahaa tai työmarkkinatukea ja ylläpitokorvausta haetaan alla mainitulta maksajataholta sen antamien ohjeiden mukaisesti."

Alla mainittu maksajataho oli Kela, MUTTA mistään Kelan sivulta en löytänyt mitään erillistä hakuohjetta/tietoa ylläpitokorvauksen hakemiseen. Merkitsin kurssin tavalliseen työttömyysajan ilmoitukseen eli kurssiajan päiville (myös viikonloppu, koska kurssi on merkitty kestämään sen yli). Työttömyysajan ilmoituksen tekeminen osui sopivasti koulutuksen keskivaiheille ja sain siis työmarkkinatukea jo ennestään.

Lähetettyäni sähköisen työttömyysajan ilmoituksen, johon olin siis merkinnyt työttömyyspäivien lisäksi koulutuspäiviä, saapui Kelan päätös työmarkkinatuesta JA kulukorvauksesta. Päätös oli päivätty pari päivää ennen kuin olin ehtinyt tehdä työttömyysajan ilmoitusta. Tuo työmarkkinatuen uusi päätös tuntui oudolta ja kirjeestä tuli heti käsitys, että työmarkkinatukea täytyy hakea jotenkin uudelleen kurssin jälkeen. Kirjeen pienellä kirjoitetusta tekstistä sai taas sen käsityksen, että työttömyyspäiväraha jatkuu ennallaan ja muistutuksena oli tuo työttömyysajan ilmoituksen tekopäivä, jona olin ko. ilmoituksen kesken kurssin jo tehnyt (kirje päivätty 16.2. ja tein ilmoituksen 18.2, kirje saapui 19.2.)

Muiden kurssilaisten kysellessä, miten kulukorvausta haetaan, kurssin vetäjä kertoi TE-virkailijan tehneen jo etukäteen kulukorvauspuollon kaikille kurssilaisille ja toimittaneensa sen Kelaan. Siitä ei tietenkään kerrottu meille missään mitään.

Kulukorvaus siis tulee/pitäisi tulla automaattisesti, mutta kannattaa muistaa myös merkitä kaikki kurssipäivät työttömyysajan ilmoitukseen. Näytti siltä, että koko kulukorvaussumma tuli kerralla tilille.

Hyviä kurssipäiviä kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme