Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhaastattelu kahvilassa - etiketti

Vierailija
25.02.2018 |

Hei,

oletteko käyneet kahvilassa työhaastattelussa? Mikä on etiketti? Ensin pöytään tervehtimään vai tiskille?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, nyt en ymmärrä miten kysymys liittyy työhaastatteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että ensin tervehdit kumppania! Jätä takkisi yms pöytään jonka jälkeen haastatteleva luultavasti kysyy tarjoaako sinulle kahvin. Mikäli ei kysy niin voit itse ehdottaa hakevasi kahvikupposen itsellesi :)

Vierailija
4/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh, nyt en ymmärrä miten kysymys liittyy työhaastatteluun.

No siten että se työhaastattelu pidetään kahvilassa.

Vierailija
5/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus haastattelut suoritetaan lounaan tai kahvikupin yhteydessä ravintolassa.

AP, mene vaan pöytään istuu ja kun tulee paikalle niin nouset ylös ottaa vastaan käsi ojossa. Jos haastattelija ennen sua siellä niin sama juttu mutta toisinpäin.

Vierailija
6/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen aina mennyt tiskin kautta, esitellyt itseni myyjälle ja kertonut tapaamisesta.

Paitsi että taisi olla muualle, kuin sinne kahvilaan haastattelu. Jos en näkisi haastattelijaani, niin menisin tiskin kautta. Muuten ensin tervehtisin ja tilanteesta riippuen kävisin tiskillä tai alotettais heti haastattelut. Ja haastattelun jälkeen kävisin tiskillä.

Vierailija
7/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että ensin tervehdit kumppania! Jätä takkisi yms pöytään jonka jälkeen haastatteleva luultavasti kysyy tarjoaako sinulle kahvin. Mikäli ei kysy niin voit itse ehdottaa hakevasi kahvikupposen itsellesi :)

Kiitos. Näin ajattelinkin, mutta ajattelin varmistaa, kun en aiemmin ole käynyt haastattelussa, joka pidetään kahvilassa.

ap

Vierailija
8/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tarkennus jos kysymys oli epäselvä, niin työhaastattelu pidetään kahvilassa, mutta mahdollinen työpaikka ei ole siis kahvila tai mitenkään sidoksissa kyseiseen kahvilaan.

ap

Vierailija
9/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää kuka se haastattelija on?

Vierailija
10/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli niin, että haastattelijat tulivat kauppakeskukseen, sovittiin aiemmin missä nähdään (erään liikkeen edessä) ja siitä jatkettiin matkaa kahvilaan, kun ei vielä aiemmin tiedetty että mihin kannattaisi mennä. Haastattelijat tarjosivat kahvin, he itse taisivat ottaa latet ja kun vaatimattomana sanoin, että tavallinen kahvi riittää, niin kysyivät vielä, enkö ottaisi lattea. Suostuin sitten, toinen haastattelija maksoi ja istuttiin pöytään.

Vierailija
11/11 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää kuka se haastattelija on?

Mulla on etäinen kontakti häneen ennestään.

Usein myös firmojen nettisivuilta tai somekanavista löytyy kuvia rekrytointeja hoitavista henkilöistä.

Ap