S-marketin pääsiäissuklaatarjonta (koskenee myös K-kauppoja, vaikka en niissä asioikaan)
Kävin ruokaostoksilla ja kauppaan oli ilmestynyt oma hylly pääsiäissuklaille. No olinkin aikeissa ostaa mm. Kinder-patukoita ja Pätkis-pussin. Poimin siitä hyllystä sitten molempia mukaan ja tarkistelin, että ovathan samaa tuttua tavaraa eikä mitään uusia versioita, kun olivat eri näköisissä pakkauksissa. Esim. Pätkis -suklaita oli sellaisessa isommassa pussissa, jossa oli jotain pääsiäisteemaisia kuvia. Tuttu, turvallinen tuote oli kyseessä. Samoin Kinder-patukat oli pakattu isompaan pakkaukseen, nekin kuitenkin ihan samaa totuttua tavaraa.
Tulinpa sitten katsoneeksi vielä noista molemmista kilohinnan ja kävelleeksi kaupan normaalille karkkihyllylle. Siellä oli se tavallinen Pätkis-pussi ja tavallinen kuuden patukan Kinder-suklaapatukkapaketti. Ja niin: kilohinnoissa oli useamman euron ero noiden normaaliversioiden eduksi!
Älkääpä siis tekään menkö halpaan ja ostako huomattavasti kalliimmalla hinnalla samoja tuotteita, joissa on vain hieman erilainen, pääsiäisaiheinen pakkaus! Ärsyttää ja tunnen, että koko ajan pitäisi olla kärppänä ettei kauppias huijaa.
Kommentit (12)
No eihän se mitään huijaamista ole jos tarjotaan lisäarvoa! Jotkut haluavat että pääsiäisenä annettavat namit nimenomaan ovat pääsiäisteemaisia, ja ovat valmiita siitä maksamaankin. Jos ei asia ole niin tärkeä, niin ostaa sitten niitä tavallisia. Ihme uikutusta.
Vierailija kirjoitti:
No etkö katso hintalapusta kilohintaa kun otat tuotetta hyllystä?
No eikös ap just keronut vertailleensa? Aina on päästävä v"#¤¤lemaan.
Vierailija kirjoitti:
No eihän se mitään huijaamista ole jos tarjotaan lisäarvoa! Jotkut haluavat että pääsiäisenä annettavat namit nimenomaan ovat pääsiäisteemaisia, ja ovat valmiita siitä maksamaankin. Jos ei asia ole niin tärkeä, niin ostaa sitten niitä tavallisia. Ihme uikutusta.
Ne muutamat pääsiäistipun kuvat Pätkispussin yläreunassa eivät niin hirvittävästi maksa, että olisi aiheellista nostaa kilohintaa useilla euroilla. Lisäksi pussi on kooltaan normaalikokoa suurempi, ja suuremmat erät hinnoitellaan hyvän tavan mukaan edullisemmiksi - ei suinkaan kalliimmiksi! Ymmärrän että on omalla vastuullani katsoa, mitä ostan ja mihin hintaan, mutta on myös oikeuteni kertoa eteenpäin, jos tunnen että minua on kuin onkin yritetty hieman sahata linssiin tällä pääsiäisteeman lisäämisellä. Jokainen kiireinen perheenäiti ei varmaan joka ikistä hintaa pysähdy kaupassa pyyhältäessään tutkimaan. Itse olen lapseton niin minulla on aikaa. :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Etkö lue avausta ennen kuin aloitat palstaparjaamisen?
ap
Mä olen tiennyt tuon vuosikausia. Siksi esmes ostan vihreät kuulat irtomyynnistä enkä pahvipakkauksessa.
Samahan se on jouluna konvehtien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö lue avausta ennen kuin aloitat palstaparjaamisen?
ap
Kysymys, ei parjausta, tai ainakaan tarkoitettu sellaiseksi.
Kaikki ei ihmiset eivät katso edes hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikös ap just keronut vertailleensa? Aina on päästävä v"#¤¤lemaan.
"Tulinpa sitten katsoneeksi vielä noista molemmista kilohinnan..."
Vielä.
Ei se mitään veetuilua ole.
Kaikki eivät katso.
Mä luulin että ne pääsiäis-pätkikset on jotain pätkismunia.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tiennyt tuon vuosikausia. Siksi esmes ostan vihreät kuulat irtomyynnistä enkä pahvipakkauksessa.
Siinä on marmelaadilla tosiaan kovat kilohinnat, siellä boxissa siis.
Irtokarkkeja saa tarjouksessa 4,95€ kilohintaan.