Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskettu aika 26.2.18. Haluatko kysyä jotain?

Ap
25.02.2018 |

Vastaan asiallisiin kysymyksiin😊 ap

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen esikoinen ?

Kohta puolitoistavuotias😘 ap

Vierailija
22/39 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä noita typeriä hymiöitä joka virkkeessä. 

Vaikutat vähäjärkiseltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä noita typeriä hymiöitä joka virkkeessä. 

Vaikutat vähäjärkiseltä. 

Joku kuulostaa hieman katkeralta :D

Vierailija
24/39 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsilla noin pieni ikäero? Kehityksen kannalta optimaalisin olisi se 4-8 vuotta, ehtii olla kunnolla vauva.

Vierailija
25/39 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Se on hyvä syntymäpäivä, on ollut meilläkin käytössä pian 27 vuotta...

T. Äiti 91.

Vierailija
26/39 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako, ettei tullut kaksosia? Yksi vain, joten väsyminen pienen ikäeron vuoksi on ihan oma vika?

Vierailija
27/39 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut loppuun asti seksiä? Miten viime aikoina onnistunut, jos on ollut?

On ollut, ja onnistunut😊 ap

Vierailija
28/39 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21v sitten mullakin oli la. Tyttö syntyi 1.3.1997

Itse veikkaan tätä syntyväksi 3.3 😊 ap

Vierailija
29/39 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joko?

Ei vielä. ap

Vierailija
30/39 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet pakannut sairaalakassiin? Otatko välipalaa tai herkkuja? Mitä puet päälle kun lähdet kotiin?

Itse asiassa ajattelin pakata sairaalakassin nyt. Listan olen kyllä jo tehnyt aikaisemmin, mitä tarvitsen mukaan. Eli hygieniatarvikkeet, lääkkeet, oma rintapumppu, imetysliivit ja liivinsuojat, mamilan-voide, neuvolakortti, synnytystoivelista, vaihtovaatteet ja lakuja yms. herkkuja😊 Vauvalle on pakattu oma laukku.

Todennäköisesti laitan päälle mahdollisimman rennot housut ja paidan, helposti puettavat talvisaappaat, sekä lämmintä ulkovaatetta. Eli samat vaatteet kun olen käyttänyt tähänkin asti. ap

Vierailija
31/39 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsilla noin pieni ikäero? Kehityksen kannalta optimaalisin olisi se 4-8 vuotta, ehtii olla kunnolla vauva.

Lapsille tulee tämä ikäero siksi, että päätimme antaa seuraavan tulla sitten jos/kun on tullakseen. Luonto päätti nyt näin. Tietenkin esikoisen asema vauvan synnyttyä on mietityttänyt paljon etukäteen.

Olisi tietysti ihana aina miettiä optimaalista tilannetta kaikessa toiminnassa, ja monesti minulla on taipumustakin siihen. Mutta huolellinenkaan suunnittelu ei välttämättä tuo toivottua lopputulosta. Esikoisen syntymä antoi itselleni mahdollisuuden kehittyä täydellisyydentavoittelijasta enemmän keskinkertaisuutta sietäväksi. ap

Vierailija
32/39 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako, ettei tullut kaksosia? Yksi vain, joten väsyminen pienen ikäeron vuoksi on ihan oma vika?

Kaksoset esikoisen jälkeen oli kyllä ajatuksena huolta nostattava, ennenkuin selvisi, että yksi on tulossa. Ajatus kaksosista ensimmäisinä lapsina oli ehkä jotenkin ihanakin😊

Väsymystä olen myöskin miettinyt paljon etukäteen, ja tehnyt kaikki ulkoiset puitteet mahdollisimman toimiviksi arjen kannalta. Tukiverkostot löytyvät, ja olen todella kiitollinen ympärilläni olevista ihmisistä.

Mutta realistina tiedän, että tilanne voi vauvan syntymän jälkeen käytännössä olla ihan mikä tahansa. Jos tilanne menee pahaksi, toivoisin että pystyisin vaikeassa tilanteessa miettimään eri vaihtoehtoja helpottaa kyseistä tilannetta. Ja että osaisin pyytää apua tarvittaessa. ap

Vierailija
33/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa vähitellen tapahtua. Tähän asti ei ole jännittänyt, mutta nyt kyllä vähäsen.. ap

Vierailija
34/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa aloitat lapsivapaat?

Vierailija
35/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko

Vierailija
36/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa aloitat lapsivapaat?

Esikoinen menee tänään yhdeksi yöksi mummolaan, jatkoa katsotaan tarpeen mukaan. Jos ymmärsin kysymyksesi oikein. Äitiysloma alkoi tammikuun loppupuolella. ap

Vierailija
37/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa vähitellen tapahtua. Tähän asti ei ole jännittänyt, mutta nyt kyllä vähäsen.. ap

Menikö sulla eka lapsi myös yli LA:n? Mulla oli 28.12. LA, mutta syntyi sitten 11.1. käynnistettynä yliaikaisuuden vuoksi. Myös eka lapsi meni mulla 15 pv yli. Meilläkin vähän alle puolitoista vuotta ikäeroa. Vauva on nyt reilu 7 viikkoinen.

Vierailija
38/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menikö sulla eka lapsi myös yli LA:n? Mulla oli 28.12. LA, mutta syntyi sitten 11.1. käynnistettynä yliaikaisuuden vuoksi. Myös eka lapsi meni mulla 15 pv yli. Meilläkin vähän alle puolitoista vuotta ikäeroa. Vauva on nyt reilu 7 viikkoinen.

Eka syntyi 40+4. 41+5 käynnistellään, jollei sitä ennen synny. Mua ajatuksena kauhistuttaa tuo käynnistys, kun oon kuullut että aiheuttaa kivuliaammat supistukset.. Millaiset kokemukset sulla on käynnistyksestä? Ja onnea vauvasta😊 ap

Vierailija
39/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka syntyi 40+4. 41+5 käynnistellään, jollei sitä ennen synny. Mua ajatuksena kauhistuttaa tuo käynnistys, kun oon kuullut että aiheuttaa kivuliaammat supistukset.. Millaiset kokemukset sulla on käynnistyksestä? Ja onnea vauvasta😊 ap

Eka synnytys käynnistyi rv 42+1 aika heikoilla epäsäännöllisillä supistuksilla. Puhkaistiin kalvot, jolloin alkoi nopeasti supistukset. Otin epiduraalin ja supistukset sitten lopahtivat eivätkä palautuneet, vaikka laitettiin oksitosiinitippa. Synnytys oli pitkä ja hankala. Vauva syntyi hieman huonokuntoisena ja joutui osastolle hoitoon, mutta toipui onneksi nopeasti.

Tämä toinen synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla, mutta supistukset eivät koventuneet, joten laitettiin oksitosiinitippa ja siitä alkoi voimakkaat supistukset. Tällä kertaa en ottanut epiduraalia, koska pelkäsin saman toistuvan kuin ekassa synnytyksessä. Synnytys oli kivulias, mutta nopea 2,5h ja ponnistusvaihe 9min ja tärkeintä, vauva syntyi hyvässä kunnossa.

Mulla ei taida olla kokemusta täysin luonnollisesta synnytyksestä, joten en osaa sanoa onko tuo käynnistys nyt niin paha juttu. Ei se minusta ainakaan ollut. Ihan hyvät fiilikset jäi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme