Lotus-synnytys
Eli kolmas pikkuinen tuloillaan ja olen pohtinut lotus-synnytystä,onko täällä lotus synnyttäneitä? Millainen mielipide ylipäätään?
Kommentit (4)
Suunnittelen kotisynnytystä sen takia että saan lotus synnytyksen ( ja häiriintyhän synnytys hormoonitkin sairaalassa) sillä ainakaan hus helsingissä ei lotusta sallittu. Olen kuullut että Turussa sallittaisiin mutta en tiedä pitääkö paikkaansa.
Paljon tietämättömyyttä ja sen mukana negatiivisyyttä, ja yleenssäkin kaikkea luonnollista kohtaan.
Aikoinaan ei ollut kiirettä katkaista napanuoraa ja laittaa klemmaria ennen kuin siitä tehtiin tapa ettei lakanat liikaantuisi ( ihmiset mahdollisesti omistivat vain yhdet lakanat)
Nyt on tehty pakolliseksi heti katkaista ja pidetään normaalina että vauvan paino putoaa alussa ( kun on menettänyt paljon verta joka jäi sinne istukkaan kun siirtyi sinne synnytys puristuksessa).
Sairaalassa tehdään asiat niin mikä on kätevintä henkilökunnalle, ei niin mikä olisi parasta vauvalle. Synnytykset hoidetaan enemmän ja enemmän kuin tehdas prosessi suomessa, pienet synnytysosastot suljetaan, birthing centers kielettyjä ja kotisynnytys vierasta ( hollanissa saa valita kotisynnyksen ja saa kätilön mukaan).
Ota selvää eri sairaaloiden säännöistä lotus synnytystä kohtaa ja kirjaa tiedot henkilöstä ylös keneltä tiedot.
Lue itse paljon asiasta ettet usko jonkun virheelliä tietoja ketä siitä ei mitään tiedä.
Äitien pitäisi itse hankkia mahdollisimman tietoa synnyksestä ja vaatia saada synnyttää tavalla joka parhaaksi juuri hänelle ja hänen vauvalle.
Ei missään nimessä mitään lotus-synnytystä! Riskeeraat vain vauvasi hengen. Istukasta voi lähtä infektio lapseen jos sitä kuollutta kudosta kannetaan mukana liian pitkään.
Ja edelliseen pitkään kommenttiin kommenttina että napanuora ei nykyään katkaista heti vaan pidetään kiinni joitakin minuutteja juuri sen takia että saadaan loputkin punasolut sieltä lapselle.
Hullu idea! se istukka ja napanuorahan on jo melkeinpä heti synnytyksen jälkeen kuollutta kudosta joten miks se pitäs jättää riippumaan vauvaan?