Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko apteekkien tuotehinnoittelussa liikekohtaisia eroja vaiko hinnat valtakunnallisia?

Vierailija
23.02.2018 |

Eli samat hinnat oli sitten liike Helsingissä tai Kajaanissa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/8 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiden hinnat määrää Hintalautakunta ja ne ovat samat riippumatta mistä ne ostetaan. Hinnat päivittyvät 2 viikon välein, mikä usein hämmentää ihmisiä ja saa heidät luulemaan, että jokin olisi halvempaa paikassa X vaikka kyse on ollut ajankohdasta Y. 

Vapaankaupan tuotteet (vitamiinit jne) apteekki voi hinnoitella itse, mutta hintavaihtelu ei niissäkään ole kovin suurta. Valikoimat sen sijaan voivat vaihdella suurestikin. 

Vierailija
4/8 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptilääkkeissä on samat, muissa saa olla eroja.

Vierailija
5/8 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mieltä muiden kommentoijien kanssa ja väitän reseptilääkkeiden olevan hiukan halvempia Yliopiston Apteekissa, sillä he eivät maksa jotakin veroa, mitä muut tekevät, koska toimivat opetusapteekkina ja on valtion alaisuudessa.

Vierailija
6/8 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä muiden kommentoijien kanssa ja väitän reseptilääkkeiden olevan hiukan halvempia Yliopiston Apteekissa, sillä he eivät maksa jotakin veroa, mitä muut tekevät, koska toimivat opetusapteekkina ja on valtion alaisuudessa.

Höpö höpö

Vierailija
7/8 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä luulet?

Vierailija
8/8 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan käsikauppatuotteiden hinnoissa on aika paljon vaihtelua eri apteekkien väleillä. Ostan erityisesti vartalorasvoja, joskus ihonhoitotuotteita, suunhoitotuotteita ja vitamiineja apteekeista. Eli jos on tarkan markan ihminen, niin suosittelen vertailemaan hintoja eri apteekkien kesken.