Onko apteekkien tuotehinnoittelussa liikekohtaisia eroja vaiko hinnat valtakunnallisia?
Kommentit (8)
Lääkkeiden hinnat määrää Hintalautakunta ja ne ovat samat riippumatta mistä ne ostetaan. Hinnat päivittyvät 2 viikon välein, mikä usein hämmentää ihmisiä ja saa heidät luulemaan, että jokin olisi halvempaa paikassa X vaikka kyse on ollut ajankohdasta Y.
Vapaankaupan tuotteet (vitamiinit jne) apteekki voi hinnoitella itse, mutta hintavaihtelu ei niissäkään ole kovin suurta. Valikoimat sen sijaan voivat vaihdella suurestikin.
Olen eri mieltä muiden kommentoijien kanssa ja väitän reseptilääkkeiden olevan hiukan halvempia Yliopiston Apteekissa, sillä he eivät maksa jotakin veroa, mitä muut tekevät, koska toimivat opetusapteekkina ja on valtion alaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä muiden kommentoijien kanssa ja väitän reseptilääkkeiden olevan hiukan halvempia Yliopiston Apteekissa, sillä he eivät maksa jotakin veroa, mitä muut tekevät, koska toimivat opetusapteekkina ja on valtion alaisuudessa.
Höpö höpö
Oman kokemukseni mukaan käsikauppatuotteiden hinnoissa on aika paljon vaihtelua eri apteekkien väleillä. Ostan erityisesti vartalorasvoja, joskus ihonhoitotuotteita, suunhoitotuotteita ja vitamiineja apteekeista. Eli jos on tarkan markan ihminen, niin suosittelen vertailemaan hintoja eri apteekkien kesken.
Up