Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela ei tue työttömien muutto kuluja

Vierailija
23.02.2018 |

Sanottiin ettei huvikseen saa muuttaa, vaikka olisin vain halunnut muuttaa Jyväskylästä työnperässä Helsinkiin tai muualle pääkaupunkiseutua.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinulla siis allekirjoitettu työsopimus todisteena?

Vierailija
2/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sinulla siis allekirjoitettu työsopimus todisteena?

Ei ole, mutta en ole sen enempää myöskään saanut töitä Jyväskylästä neljään vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä sitten työn perässä ole muuttamassa...

Vierailija
4/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä valtio lunasta vanhaa asuntoa, vaikka ketään ei kiinnosta sitä ostaa ja lainaa on vielä.

Vierailija
5/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindströmin m*lkku tv:ssä marisi, että liikkumis avustukset yms on alikäytöllä!! On kai ne alikäytöllä, kun ei niitä myönnetä kenellekään!

Vierailija
6/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae seuraavaksi kunnalta. Tarvitset liitteeksi Kelan kielteisen päätöksen. Hekään tuskin myöntävät jos valmista opiskelu- tai työpaikkaa ei ole.

Vierailija
7/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö maksa takuuvuokraa enää, jos vain muuttaa eri asuntoon, esim lähemmäksi keskustaa?

Vierailija
8/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten monessa haastattelussa olet käynyt siellä Helsingissä eli miten varma on se työpaikka?

Vierailija
9/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö maksa takuuvuokraa enää, jos vain muuttaa eri asuntoon, esim lähemmäksi keskustaa?

Ei. Eikä mielestäni tarvitsekaan. Työn tai opiskelun takia muutto on ihan perusteltu, mutta huvikseen muuttelun voi kyllä jokainen kustantaa ihan itse.

Vierailija
10/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten monessa haastattelussa olet käynyt siellä Helsingissä eli miten varma on se työpaikka?

Aika kallista tulisi rampata työhaastatteluissa Jyväskylän ja Helsingin väliä. Tulitko ajatelleeksi. Sitten pitäisi vielä syödä Helsingissä tai Tampereella ennen kuin on taas Jyväskylässä.

Vierailija
11/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Eikä mielestäni tarvitsekaan. Työn tai opiskelun takia muutto on ihan perusteltu, mutta huvikseen muuttelun voi kyllä jokainen kustantaa ihan itse.

Senhän saavat takaisin, sen takuuvuokran kyllä, ettei siitä pitäisi kuluja tulla.

Vierailija
12/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kallista tulisi rampata työhaastatteluissa Jyväskylän ja Helsingin väliä. Tulitko ajatelleeksi. Sitten pitäisi vielä syödä Helsingissä tai Tampereella ennen kuin on taas Jyväskylässä.

Niihin kuluihin taas voi Kelasta hakea korvauksia.

13/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikkaa ei ole, on kyse huvimuutosta. Sitä yhteiskunnan ei pidäkään korvata.

Vierailija
14/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niihin kuluihin taas voi Kelasta hakea korvauksia.

Niin mutta vasta jälkikäteen kuitteja ja tositteita vastaan. Oikeasti kiusaamista ja rääkkäämistä tuolainen, kun on muitakin menoja ja laskuja joita pitäisi työttömän olemattomilla tuilla hoitaa. Tiedän tilanteen sillä olen itse ollut puolivuotta työttömänä ennen kuin vanha firma otti takaisin vanhalla sopparilla.

Vierailija
15/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle muutaessani tännne idioottien Korsoon Malmilta sanottiin ensin että ei makseta vuokratakuuta, valitin asiasta ja heti sanoivatkin urpot että maksetaakin se 1600 e vuorkatakuuta, aina kannattaa valittaa!!!!!!

Vierailija
16/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Jos työpaikkaa ei ole, on kyse huvimuutosta. Sitä yhteiskunnan ei pidäkään korvata.

parempi siis olla muuttamatta ollenkaan.

Vierailija
17/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin ulkomaille 2.n matkalaukun kanssa. Vanhalla ilmapatjalla nukuin työpaikan neuvotteluhuoneessa. He lupasivat hoitaa asunnon, mutta omistaja perui. Itse ehdotin neukkaria ja säästin 2 kk vuokrassa ja kulkemisissa.

Olin asunut yli vuoden täällä vasta kun hain lisää tavaraa.

Huonekaluja ei kannata ostaa väliaikaiseen asuntoon. Ikeasta hain patjan ja muut ostin naapurustosta käytettyinä.

Kyllä se fb ja kierrätyskeskus toimii Helsingissäkin.

Vierailija
18/18 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että ei olisi tarvinnut ollenkaan syödä, jos olisi pysynyt koko ajan Jyväskylässä?

Työhaastatteluihin saa liikkuvuusavustusta. Tiedän, kun olen itse työttömänä ollessani harrastanut työnhakumatkailua. Toisinaan saatoin saada yllättäen töitä ja sitten matkustamista riitti vähän pitemmäksi aikaa.