avioliitossa olijat. millä nimellä miehesi kutsuu sinua?
Mua jotenkin ärsyttää kun kutsuu nimellä vaimo. Jos lapset vaikka kysyy häneltä jotain johon haluaa varmistuksen minulta ja olen eri huoneessa niin huutaa "vaimo hei...". En minäkään huuda hänen peräänsä "aviomies".
Kommentit (19)
Ihan mun omalla etunimellä puhuttelee. Jos puhuu minusta lasten kanssa olen äiti.
Eniten Ihana, (90%), kulta, muru, söpöliini, vaimo, rakas, kultsipultsi
Riippuu millä porukalla olemme. Kotona nimellä, lapsille äitinä, työkavereille tai ihmisille, jotka eivät minua tunne olen vaimo. En ole huomannut tehdä asiasta ongelmaa. Naimisissa olemme olleet 17 vuotta.
Riippuu millä porukalla olemme. Kotona nimellä, lapsille äitinä, työkavereille tai ihmisille, jotka eivät minua tunne olen vaimo. En ole huomannut tehdä asiasta ongelmaa. Naimisissa olemme olleet 17 vuotta.
Etunimellä tai lempinimellä jolla mua on kutsuttu lapsesta asti. Lapsille puhuessa kutsuu äidiksi.
Silloin joskus kun olin vielä naimisissa, niin kutsui aina nimeltä ja lasten kuullen äitinä. Exä ei koskaan kutsunut minua vaimona edes ystävilleen ja se häiritsi minua. Ihan kuin emme olisi olleet naimisissa.
Lehmäksi joskus siaksia ja valaaksi, mitä näitä nyt kaikkia kivoja eläimiä nyt onkaan.
Kultsi tai kulta kotona, töissä kutsuu työkavereiden mukaan vaimoksi (eivät tienneet nimeäni kun tavattiin).
Riippuu tilanteesta; yleensä suoraan puhutellessa hellittelynimellä (muru, kulta, tms.), lapsellemme viitatessa äidiksi, esim. työtovereilleen esitellessä "Tässä on mun vaimo 'Maija'." Ei kyllä ole ikinä tullut sellaista tilannetta, että olisin jotenkin ottanut nokkiini jotain hänen käyttämästään kutsumistavasta.
Kutsuu minua pullukkaaksi, vaikka en ole läheskään ylipainoinen.
Avioliiton aikana kullaksi ja eron jälkeen nartuksi.
Yleensä pupuksi, toiseksi yleisemmin kullaksi. Sitten on liuta harvinaisempia lempinimiä, osa aika höpsöjä. Muiden seurassa etunimellä tai siitä lyhennetyllä lempinimellä tai esitellen: "tässä on vaimoni (nimi)".
-naimisissa 8 vuotta
Äitiksi