Miksi monet ruotsalaiset pitävät toppaliivejä mutta Suomessa ei näe juuri koskaan?
Kommentit (58)
Toppaliivit ovat homomaisia, siksi niitä näkee Ruotsissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän sen edestä!
Mitä?
Kyllä tähän epäkohtaan pitäisi valtionkin tarttua. Voisiko toppaliivien arvonlisäveroa alentaa, että päästään kansainväliselle tasolle toppaliivitiheydessä.
Ruotsalaiset ovat homoisampia? Toppaliivi on tosi epäkäytännöllinen asuste.
Toppaliivit ovat outo keksintö. Haluan, että yläkropassa on tasaisesti lämmintä. En niin, että keskivartalo on kuuma ja käsivarret palelevat.
Ei kai täällä nyt toppaliivejä käytetä, kun kaikilla on tummansiniset lyhyet toppatakit, meidän omat nykytuulitakit.
Minusta tuota pitää kysyä ruotsalaista, en ole koskaan ymmärtänyt mikä on toppaliivin tarkoitus. Ilmeisesti Suomesta puuttuu toppaliivikelit.
Lähinnä vain näyttäytymistä varten kun muutoin kyllä tulee vilu ilman kerrospukeutumista.Toppahaalari kätevin sitten kotonurkilla.
Mitä järkeä on toppaliivissä? Osa kropasta pysyy lämpimänä ja osa jäätyy?
Suomenruotsalaiset käyttää kansa toppaliivejä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on toppaliivissä? Osa kropasta pysyy lämpimänä ja osa jäätyy?
Kauppareissulla ja ostoskekuksessa käydessä toppaliivi on kätevä. Ulkoillessa sille on käyttöä vain alkusyksystä.
Vierailija kirjoitti:
Olen suomenruotsalainen enkä tunne ketään, jolla olisi toppaliivi.
Toppaliivi on yhtä järkevä kuin kengät ilman pohjia!
Juu, mutta ne ruotsalaisten toppaliivithän ovatkin untuvaliivejä, ei mitään taviksien kuitutäytteisiä. Eli pitää näyttää, että pätäkkää on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen suomenruotsalainen enkä tunne ketään, jolla olisi toppaliivi.
No oon huomannut että Turussa niitä toppaliivityyppejä näkee Åbo Akademin edustalla, siitä tuli mieleen.
Toppaliivi on sellaisia varten joilla ei ole varaa takkiin jossa on hihat
Toppaliivit ovat lämpimämpien seutujen keksintö. Ne on keksinyt joku jolla ei ole kokemusta eikä todellisuuden tajua kovassa pakkasessa oleskelusta. Ehkä ne menevät tyylikkäänä lisälämmikkeenä viileänä syksyisenä iltana. Mitään oikeaa käyttöä niillä ei todellakaan ole. Samaa sarjaa on tämä jonkun englantilaisen keksimä sanonta "laita hattu päähän jos jalkoja palelee". Suomalainen tietää että tuo pelkkää huuhaata. Paljaan pään lämmönhukalla ei ole mitään yhteyttä siihen että jalkasi palelevat huonosti eristävissä kengissä.
Toppaliivit vaikuttaa oudolta vaatteelta, mutta loppujen lopuksi ne on yllättävän kätevät.
-voi pitää sisällä lisälämmikkeenä kylminä talvipäivinä
-kätevä jos pitää vain käväistä ulkona, käydä kauppakeskuksessa tms.
-kiva alkusyksyllä ja keväällä ulkoiluun, silloin yleensä kerrostan silkkisekoitepoolon kanssa
-ylipäätään helppo kerrospukeutumisvaate jos ei ole ihan varma siitä miten olisi just hyvä, sitä voi pitää kiinni, auki ja tarvittaessa se on helpompi pakata pois kuin takki.
-kiva vaihtoehto ainaisille paksuille neulepuseroille
Minä pidän sen edestä!